| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
|
Til dere som ikke kjenner til denne historien:
les/google : tarantell funnet i fruktdisken! Jeg ble lovet av mattilsynet om at hvis de ikke skulle avlive tarantellen så skulle jeg få den tilbake igjen. Noen dager før vi skulle åpne vår nye dyrebutikk her, så ba vi mattilsynet om å komme og godkjenne dyrebur osv. Det kom ei gretten dame inn for å godkjenne..Jeg spurte henne forsiktig om hun visste hvordan det hadde gått med tarantellen 'Kiwi' ? først da begynte hun å glise skikkelig mens hun la ut om hvor fint kiwi hadde det nå i stua til en kollega av henne!!! Jeg kokte over av sinne... så ba jeg henne pent om å høre med han som hadde kiwi om å levere den tilbake til oss siden de lovde meg det... dette skulle hun gjøre... nå har det gått 7 mnd siden hun sa det! Jeg har snakket med daglig leder av matbutikken som tarantellen ble funnet i og han er også fly forbanna på mattilsynet. I teorien er det jo hans tarantell, sier han og han vil gjøre alt han kan for å få den tilbake igjen. Men vi venter liksom litt med å gå til media med saken.. Jeg vil ha' kiwi' i butikken min( eller stua mi ), han er savnet faktisk og det kommer kunder innom hver dag og spør etter tarantellen :,( Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få den tilbake? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
lokalavisa, mattilsynet kan vel ikke bare ta seg til rette slik......
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Bare mase, mase, mase ja og purre, purre, purre på!
Hvis ikke det funker så bare gå til media for de vil sikkert følge saken
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Ville sjekket opp skikkelig hvordan det er med tanke på lovlig eierskap før jeg lagde masse bråk. Det er ikke sikkert at butikk-eier kan si at det er hans, bare fordi den ble funnet i butikken.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
sjekk opp i hvordsn reglemanget er på dette. om hvem som har rett til å eie tarantellen. om ikke butikk eieren har rett på å eie den, har hvertfall ikke mattillsynet noe rett til å eie den.. og da er det media du må gå til. og blåse saken opp..
overskriften på nyhetsaken kan jo være: når mattillsynet vil ha nytt kjeledyr, henter de det de vil ha.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Om det er slik at værken du eller butikk-eier er lovlige eiere av tarantellen, så vil vel mattilsynet være den instansen som har rett og ikke minst ansvar for å overta hold av den, siden mattilsynet er et statlig organ.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
At krypet har havnet i privat eie, hos en ansatt i mattilsynet er uhørt!
Det er misbruk av stillingen. Kompetanse til ha den er ikke problemet her, og ikke spredning til Norsk natur heller. Jeg hadde faktisk gått til en lokalpolitiker og bedt om en redegjørelse.. De eneste som har gjort noe klandreverdig her er MT,det skal godt gjøres at butikkeieren i det hele tatt klarer, å gjøre noe straffbart i denne saken. (Slik jeg ser det,uten å være advokat) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Buskerud
|
Mulig jeg tar feil...
Men kan ikke fatte at mattilsynet eller noen andre har noe mer rett til hold av denne tarantellen hvis den ikke skal/må avlives?!! Noe annet er overformynderi i mine øyne. Men det er vi vel heller ikke ukjent med.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp! 'kiwi' blir tatt av matilsynet likevel | Lovesoul | Taranteller | 48 | 27-07-2009 13:53 |
| tarantellen ble tørst! | tommy_tarantula | Taranteller | 47 | 05-11-2008 18:54 |
| Tarantellen | Tarantellen | Medlemmene | 7 | 02-04-2008 22:29 |
| mat til tarantellen. | Gromit | Fôrdyr | 4 | 17-02-2007 20:59 |