"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media Tåpelig artikkel på grønn hverdag

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-02-2010, 22:52   #1
Reptilfreak

Janka sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
Meldinger: 834
Blog Entries: 2
Standard Tåpelig artikkel på grønn hverdag

Satt opprinnelig og leste om parabener i hudkremmer og slikt, og plutselig satt jeg og leste om "etisk kjæledyrhold" istedet. Siden heter Grønn hverdag, og artikkelen finner dere her:
Kjæledyr
Avsnittet om herptiler ligger sist, og lyder som følger:

Sitat:
Unngå reptiler og amfibier

Det er en god grunn til at det er forbudt å innføre og holde reptiler og amfibier i Norge. Disse dyrene er generelt lite sosiale og trives dårlig i selskap med mennesker. I tillegg er de fra naturens side unikt tilpasset bestemte miljøer som er vanskelig å gjenskape i et hjem, og 90 prosent av dem er bærere av salmonellabakterien. Enkelte arter er også utrydningstruet, skriver Dyrevernalliansen. Mattilsynet gir dispensasjon til hold av landskilpadder hvis helsemessige årsaker, slik som allergier, gjør det umulig med andre familiedyr.
Første setning gjør meg meget irritert. Hele greien forsåvidt. Og dyrevernsalliansen har selvfølgelig en finger i spillet.

Sist endret av Janka; 23-02-2010 kl 22:56. Begrunnelse: Hormoner og sinte overdrevne utbrudd mot enkelte ansatte i dva som ligner skremmende på Cordelia Chase i Buffy.
Janka er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-02-2010, 22:57   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

De glemte å skrive,at alle reptiler er livsfarlige for mennesker.

Trodde du ikke lot deg provosere lenger
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-02-2010, 23:00   #3
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
De glemte å skrive,at alle reptiler er livsfarlige for mennesker.

Trodde du ikke lot deg provosere lenger
Hahaha, jo, jeg lar meg provosere av alt om dagen
Svar med sitat
Gammel 23-02-2010, 23:03   #4
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Min oppfatning av dyrevernsalliansen når det kommer til Herptiler er at de er en gjeng med kjøtthuer som ikke har peil
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-02-2010, 23:04   #5
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

trist lesestoff, men du må ikke la deg provosere janka prøv å ta det med humoren er jo så dumt at man kan jo ikke gjøre annet en å le av det
Svar med sitat
Gammel 23-02-2010, 23:04   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Janka Vis post
Hahaha, jo, jeg lar meg provosere av alt om dagen
Er glad det ikke er meg som skal sitte å holde deg i hånden på KK..

allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-02-2010, 23:11   #7
Reptilfreak

Janka sin avatar

Standard

Hadde jeg skulle vært på kk, hadde jeg nektet De har ganske dårlig rykte på seg.
Men jaaa, jeg sa ganske klart fra når mannen foreslo at han kunne bestemme musikkvalget på fødestuen. Om jeg må høre beyonce eller annet p3crap, så løper jeg! Her skal kun brukes de cd'ene jeg har brent ut som ligger klar i vesken min!

Men ja, tilbake til topic. Driver og skriver en mail til redaktøren nå. Tviler på jeg får endret noe, de er vel sikkert bestiser med dva. Grønne dustehoder hele gjengen. Men om de bare kunne fjernet det avsnittet, hadde artikkelen vært et hakk bedre. Mange gode poenger dog, om å tenke seg om før man skaffer seg dyr og allergiteste FØR valpen sitter hjemme i stuen. Kjempepoeng.
Svar med sitat
Gammel 23-02-2010, 23:35   #8
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Det der er Zoolog Anton Krag i DVA sine ord, noe de har gjentatt utallige ganger til media.
Det intressante er jo at han som sier dette ikke har det minste peiling på reptilhold, men lener seg på vår alles kjære uvenn mr. Warwicks uttalelser.
Trist at det de sier ikke holder mål og at de villeder norske mennesker på den måten.

Sist endret av Frogger; 23-02-2010 kl 23:41.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2010, 14:53   #9
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 568
Blog Entries: 12
Standard

jeg går jo mediafaget på skolen nå, og etter det jeg har skjønt så er det pålagt pressen å skaffe seg bakgrunnsinformasjon før de skriver en artikkel.. det er visst et kapittel i boka de har hoppet elegant over.. artikkelen her har jo som nevnt mange gode poenger med å allergiteste seg før man skaffer et dyr, men likevel.. å si at 90% bærer salmonella er vel litt å ta i, og jeg vil vel ikke akkurat gamble på at marsvin, hamstere eller papegøyer er så veldig glad i menneskelig selskap heller? marsvinet til stebroren min er jo livredd og løper og gjemmer seg så fort vi kommer inn på rommet. de kan jo bli lært opp til det fra starten av - papegøyer er jo kjempesmarte sammenlignet med gnagere o.l - men likevel.. det holder vel ikke mål alt de sier der?
Svar med sitat
Gammel 24-02-2010, 16:08   #10
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

De Grønne og Dyrevernalliansen består mye av de samme folka, så du kommer nok ikke langt. De vil mest sannsynlig fnyse av deg, meen, det skader jo ikke.. Jeg syns det er bra du blir litt småforbanna - det betyr at du er engasjert, som igjen betyr at du bryr deg, som igjen øker sannsynligheten for at du er villig til å kjempe for vår sak når det begynner å regne igjen..
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Artikkel på ABC-nyheter Thor Håkonsen Media 7 23-04-2008 09:50
Artikkel på dinside.no korse Småprat 6 11-12-2007 13:26
Hjelpt til artikkel. _Nagash_ Taranteller 9 31-08-2007 22:07
Fin artikkel i Tønsbergs Blad :) Reeves Media 2 05-07-2007 17:58
Artikkel kaos Taranteller 11 28-11-2006 21:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:58.