| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Fant to meter lang boaslange - adressa.no
Sitat:
Kan man ikke for pokker la vær med andre kriminelle aktiviteter om man skal ha reptiler? Sitat:
Mvh Janka Sist endret av Janka; 12-02-2010 kl 17:59. Begrunnelse: La til et sitat til |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Enkelte uttalelser der er helt på trynet..
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Vet ikke jeg.. Kanskje de innbiller seg at folk skal grave ned narkotika eller noe i bunnsubstratet til dyrene.. Synd det vi sier her ikke kommer like godt fra som det gjør i avisen mtp folk som leser det
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Hadeland, Oppland
|
... som vanlig *oppgitt* må alltid fremstilles på værst mulig måte
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
For å legge narkotiske stoffer i et terrarium til et ulovlig dyr er jo absolutt et smart sjakktrekk. Tror ikke engang narkofolk er så dumme??
Nok en gang blir vi stemplet som hardbarka og dopa dyreeiere. Kanskje neste gang jeg er på radio så SKAL jeg si at jeg pynter terrariene med rosa sløyfer og at slangene mine heter Fluffy, Fifi og Tassen...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Hadeland, Oppland
|
prøver å få lagt til en kommentar på den saken, men dukker ikke opp. dette er i hvert fall hva jeg prøver å skrive til dem:
alltid så må media fremstille slangeeiere, øgleeiere og andre reptileiere som hardbarkede kriminelle. jeg begynner å bli temmelig lei av dette. jeg har en slange. pen liten pyton som krabber rundt i terrariet sitt rett ved siden av meg her, men ellers så er jeg en svært lovlydig borger. går på skole og har greie karakterer der. aldrå gjort noe ulovlig i livet bortsett fra å skaffe meg en slange. grunnen til dette er allergier, naboer som ikke liker bjeffing, naboer som ikke liker katter, jeg som ikke orker å rense et akvarium hver tredje uke, osv. men nå til saken. jeg ser i enhver sak der reptileiere blir tatt at media setter disse i et værst tenkelig lys, og i nesten enhver sak ser jeg noen som sier at slanger kommer til å spise ungene våre. TULL er dette. en slange egnet for fangenskap vil ikke være i stand til å spise en bebi. knapt nok drepe den. de fleste er boa constrictorer som i denne saken, som blir oppi to og en halv meter. selvfølgelig er det noen ekstreme som har pytonslanger som er opptil 5 meter + lange, og disse er potensielt farlige. understreker potensielt. slanger mates med mus, og er sjelden aggressive på mennesker. ser bare slangen min her, rolig og grei å ha med å gjøre. biter ikke, gir ingen tegn til aggressivitet, spiser bare musene den blir servert. døde, kjøpt i dyrebutikker. jeg synes virkelig at folk burde tenke over hva de sier. folk sier at slanger er farlige for oss og bla bla bla. skaff dere noe bakgrunnsinformansjon før dere slenger med leppa om at de vil drepe våre unger og eldre. ps: det finnes oppi 100 000 ulovlige reptiler i Norge. det er mer her enn i Sverige, der det er lov. å kaldblodig drepe alle disse er umulig, og det er bare mattilsynets stahet og folks uvitenhet som hindrer oss, stolte reptileiere, å få disse dyrene lovlige. og jeg har det evige problem med at jeg snakker for mye når jeg blir provosert kan hende noe av dette virker usaklig, men er skikkelig lei av dette med at vi må stemples som ekstreme, hardbarkede bad boys som driver med narko. jeg kjenner en mann som har drivi med narko siden han var 12, og nå er han gammel og grå. han har levd av å drette hunder, ikke reptiler, og han fortalte meg en gang at de færreste han kjenner som driver med stoff (og det er mange) har reptiler. han kjente kun en eller to som bare hadde en gekko og en skjeggis
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Hedmark
|
Det er forbudt med reptiler i Norge, bortsett fra skilpadder.
ut i fra hva jeg har hørt så er også skilpadder ulovlig? Dette er vel noe de burde undersøke, kanskje lov hvis de søker om tilatelse? Eller er det bare jeg som tar feil? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
Sted: Bergen
|
Du kan få tilatelse til å holde noen typer skilpadder, men det må søkes om og man må kunnne bevise at man er allergisk.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| dyrlege i trondheim | ark | Småprat | 1 | 30-06-2010 11:44 |
| noen som avler i trondheim/trøndelag? | nim | Taranteller | 0 | 08-11-2009 17:30 |
| Noen som reiser fra Trondheim til Oslo? | CamStatic | Småprat | 8 | 28-02-2009 17:01 |
| Leilighet i trondheim? | Sharkie | Småprat | 1 | 15-07-2008 18:43 |
| Trondheim selgere? | stinelur | Terrarier | 2 | 19-12-2007 23:09 |