"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Media Vil du bli millionær "Hot Seat" idag

Media Reptiler omtalt i media.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-02-2010, 18:15   #1
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard Vil du bli millionær "Hot Seat" idag

Jeg og madammen sitter og ser på Vil du bli millionær som går på tv just nu.
Spørsmålet ble stilt: "Hva er en gekko?" med svaralternativene "Øgle, Fisk, Slange, Fugl".

Må si jeg ble sjokkert av at den første personen valgte å passe, mens den neste valgte alternativet "fisk".
Er virkelig informasjonen om reptiler SÅ liten i Norge?

Var ganske spesielt å oppdage at jeg satt med 7 "fisk" i stua mi

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:25   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Fisk??? Hva i helvette!

Så mens vi sitter på ungdomsskolen og får føkkings partikler og molekyl-helvette pressa inn i hjernen år etter år, så burde vi egentlig hatt en god runde med ORDENTLIG naturfagtimer, med andre ord!

Er mye rart om dyra våres man ikke kan forvente at folk vet altså, jeg er med på den... men å kalle en gekko for fisk, er som å kalle en måke for hund...

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:29   #3
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Fisk??? Hva i helvette!

Så mens vi sitter på ungdomsskolen og får føkkings partikler og molekyl-helvette pressa inn i hjernen år etter år, så burde vi egentlig hatt en god runde med ORDENTLIG naturfagtimer, med andre ord!

Er mye rart om dyra våres man ikke kan forvente at folk vet altså, jeg er med på den... men å kalle en gekko for fisk, er som å kalle en måke for hund...

hihi nice one..
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:33   #4
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Ro nå ned folkens... er man ikke interresert i reptiler, så er ikke dette noe man vet.

Det blir vel mer som å vite i hvilken orden man skal plassere trogoner eller suler i ? Tipper ikke mange vet det uten å google

Men, for en som er interresert i emnet, så er et nok enkelt
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:35   #5
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

Jepp, er nok som Thor sier men allikevel da.. En gekko hadde forstått om de hadde spurt hva pogona vitticeps eller et annet latinsk navn for et dyr men gekko burde være allmenskunnskap da!
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:36   #6
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Nei jeg ser den, Thor.
Men selv før jeg falt for denne hobbyen visste jeg da hvertfall at gekko var reptildyr.
Hvis hun først skulle svare feil kunne hun hvertfall valgt slange

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:41   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thor Håkonsen Vis post
Ro nå ned folkens... er man ikke interresert i reptiler, så er ikke dette noe man vet.
Jeg syns ikke dette kan "unnskyldes". Alvorlig talt. At gekko er et reptil/øgle burde vært noe alle vet, uansett om man liker reptiler eller ikke.

Selv folk jeg har møtt som har hatt null interesse for reptiler, har da alltid sammenliknet gekkoene mine med enten firfirsler eller krypdyr. Den dagen jeg blir spurt om gekkoen min er en fisk så tror jeg at jeg faller om i svimelse.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:47   #8
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Jeg syns ikke dette kan "unnskyldes". Alvorlig talt. At gekko er et reptil/øgle burde vært noe alle vet, uansett om man liker reptiler eller ikke.

Selv folk jeg har møtt som har hatt null interesse for reptiler, har da alltid sammenliknet gekkoene mine med enten firfirsler eller krypdyr. Den dagen jeg blir spurt om gekkoen min er en fisk så tror jeg at jeg faller om i svimelse.
Helt 100% enig. Dette burde da være normal kunnskap som man lærer på skola.
Jeg er ikke så veldig interressert i matematikk at det gjør noe, men alikavel kan jeg multiplikasjonstabellen.

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:48   #9
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Standard

Selvsagt ser folk det om de ser dyret... men, om man bare slenger ut ett ukjent "navn" så blir det noe helt annet.

For folk flest, men en generell interesse for dyr så er det mer eller mindre selvsagt... men folk som har en hovedinteresse innen sport vet ikke det

Alle er ikke som oss...
Svar med sitat
Gammel 08-02-2010, 18:52   #10
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Standard

Sitat:
Dette burde da være normal kunnskap som man lærer på skola.
Hvorfor det ? Trenger man det ?

Da må man også kreve at man skal lære hva trogoner, suler, agamer, tapirer, lemurer osv er.. Men, det gjør man ikke, fordi det er for omfattende - og ikke nødbvendig for enhver å vite... Man lærer litt om hver hovedgruppe. Og det er nok, så får heller de som er spesielt interreserte spesialisere seg...

Skoleverket har da nok å lære oss, om vi ikke skal lære om hver eneste familie i dyreriket
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" Roland Kommentarer til faktaarkene 1 24-02-2010 11:11
Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! bernie95 Småprat 38 20-05-2009 07:57
"Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" bendick2112 Reisebrev 12 24-04-2008 13:54
Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" NFredrik Media 32 06-04-2008 15:17
Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 _Nagash_ Taranteller 0 09-03-2008 10:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:56.