| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Jeg og madammen sitter og ser på Vil du bli millionær som går på tv just nu.
Spørsmålet ble stilt: "Hva er en gekko?" med svaralternativene "Øgle, Fisk, Slange, Fugl". Må si jeg ble sjokkert av at den første personen valgte å passe, mens den neste valgte alternativet "fisk". Er virkelig informasjonen om reptiler SÅ liten i Norge? Var ganske spesielt å oppdage at jeg satt med 7 "fisk" i stua mi
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Fisk??? Hva i helvette!
Så mens vi sitter på ungdomsskolen og får føkkings partikler og molekyl-helvette pressa inn i hjernen år etter år, så burde vi egentlig hatt en god runde med ORDENTLIG naturfagtimer, med andre ord! Er mye rart om dyra våres man ikke kan forvente at folk vet altså, jeg er med på den... men å kalle en gekko for fisk, er som å kalle en måke for hund...
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Sitat:
hihi nice one..
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Ro nå ned folkens... er man ikke interresert i reptiler, så er ikke dette noe man vet.
Det blir vel mer som å vite i hvilken orden man skal plassere trogoner eller suler i ? Tipper ikke mange vet det uten å google Men, for en som er interresert i emnet, så er et nok enkelt
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Jepp, er nok som Thor sier men allikevel da.. En gekko hadde forstått om de hadde spurt hva pogona vitticeps eller et annet latinsk navn for et dyr men gekko burde være allmenskunnskap da!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Nei jeg ser den, Thor.
Men selv før jeg falt for denne hobbyen visste jeg da hvertfall at gekko var reptildyr. Hvis hun først skulle svare feil kunne hun hvertfall valgt slange
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Selv folk jeg har møtt som har hatt null interesse for reptiler, har da alltid sammenliknet gekkoene mine med enten firfirsler eller krypdyr. Den dagen jeg blir spurt om gekkoen min er en fisk så tror jeg at jeg faller om i svimelse.
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg er ikke så veldig interressert i matematikk at det gjør noe, men alikavel kan jeg multiplikasjonstabellen.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Selvsagt ser folk det om de ser dyret... men, om man bare slenger ut ett ukjent "navn" så blir det noe helt annet.
For folk flest, men en generell interesse for dyr så er det mer eller mindre selvsagt... men folk som har en hovedinteresse innen sport vet ikke det ![]() Alle er ikke som oss...
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Da må man også kreve at man skal lære hva trogoner, suler, agamer, tapirer, lemurer osv er.. Men, det gjør man ikke, fordi det er for omfattende - og ikke nødbvendig for enhver å vite... Man lærer litt om hver hovedgruppe. Og det er nok, så får heller de som er spesielt interreserte spesialisere seg... Skoleverket har da nok å lære oss, om vi ikke skal lære om hver eneste familie i dyreriket
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |