"
Gammel 22-01-2010, 17:12   #1
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Standard Slangefunn i lokalavisa

Forsiden | www.rb.no

Tenkte det kunne være interessant å lese. En mann i 30 åra som fikk politiet på døra og ble fratatt sin slange.
Denne mannen har vært i klammerier med politiet før både pga narkotika og annen kriminalitet.
Nok en gang blir det dratt paraleller med hold av reptiler og kriminell livsstil ellers.
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 17:18   #2
Reptilfreak

Alder: 21
Meldinger: 52
Standard

Åå ! hvorfor kan ikke de som ikke klarer å holde seg på den rette siden av loven(tenker nå på de som bedriver med ting værre enn reptilhold xD) holde seg unna reptiler !?
Sponnich er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 17:43   #3
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sponnich Vis post
Åå ! hvorfor kan ikke de som ikke klarer å holde seg på den rette siden av loven(tenker nå på de som bedriver med ting værre enn reptilhold xD) holde seg unna reptiler !?
Fordi det er "tøft" ?

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 18:15   #4
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

– Jeg vil tro at antall beslag ikke har endret seg dramatisk de siste årene. Men vi driver ikke noen systematisk «dør til dør»-aksjon for å finne krypdyr, påpeker veterinæren.

Der sier de det og De er ikke ute etter oss hehe
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 18:55   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Meldinger: 143
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sponnich Vis post
hvorfor kan ikke kriminelle eie reptiler? har selv sonet mine dommer og vært igjennom en del dritt. mener du jeg ikke kan nyte reptiler like mye som deg?!
Naitsh er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 19:06   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 392
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naitsh Vis post
hvorfor kan ikke kriminelle eie reptiler? har selv sonet mine dommer og vært igjennom en del dritt. mener du jeg ikke kan nyte reptiler like mye som deg?!
Enig, det er selvsagt dumt å gjøre ting som gjør at du får besøk av onkel men jeg som også har et lite svin på skogen eller to elsker å drive med slanger.
Å det er ikke forde det er tøft!!!!!! det finnes mange flere kriminelle som har katter og hunder men det blir ikke fremstilt slik at alle hunde eiere er kriminelle???

Ja, jeg ser helt klart at det er uheldig for saken vår med slik PR.
evak er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 20:31   #7
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av evak Vis post
Enig, det er selvsagt dumt å gjøre ting som gjør at du får besøk av onkel men jeg som også har et lite svin på skogen eller to elsker å drive med slanger.
Å det er ikke forde det er tøft!!!!!! det finnes mange flere kriminelle som har katter og hunder men det blir ikke fremstilt slik at alle hunde eiere er kriminelle???

Ja, jeg ser helt klart at det er uheldig for saken vår med slik PR.
Jeg skal ikke svar for andre, men jeg tolket denne tråden annerledes. Tror poenget er at dersom man tidligere har gjort noe straffbart, er det større sjanse for å få politiet på døren. Dersom man _fremdeles_ bedriver noe straffbart, er selvfølgelig sjansen for å få blåmann på dør betraktelig større. På denne måten utsetter man herptilene sine for unødvendig risiko, med tanke på at de fremdeles er ulovlige her til lands.
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 21:04   #8
Reptilfreak

ankelbiter sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 40
Standard

Kan tolkes flere veier.
Jeg er stygt redd for at jeg må begynne med narkotika enten jeg vil eller ikke....
ankelbiter er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-01-2010, 22:48   #9
Reptilfreak

Meldinger: 52
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naitsh Vis post
Nå tror jeg du feiltolket meg FULLSTENDIG

Det jeg mener er; driver du fortsatt med "aktiviteter" som onkel blå ikke liker, ikke hold herptiler, det eneste man gjør da er å gi de en dødsdom
Sponnich er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:52.