| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 21
|
Satt i dag å leste litt på Tv2 sin nettside da jeg kom over en artikkel om en pytonslage som hadde blitt med i posten, og kom til å søke på andre artikler ang. slanger.
Kom over denne artikkelen ; Pyton kvalte jente (2)*|* TV 2 Nyhetene Vist man ser litt lengre ned på kommentarfeltet, så er det en kommentar der fra en viss "solveig", er det flere enn meg som blir provosert av slike eller? Skal vi se på fakta angående faren ved slanger og i dette tilfellet pytonslanger står det vell også at ca 12 personer de siste 20 årene har blitt drept av pytonslanger. Nå vil jeg kanskje påstå at vanlige "familie-hunder" har langt høyere angrep og draps statistikk enn slanger... Er så kjedelig å se at det bestandig blir lagt vekt på denne siden av reptiler og amfibier i aviser og medier.. Og før noen begynner og peke med fingeren.. Selvfølgelig synes jeg det er tragisk med dødsfallet og skjønner omhandlingen av akkurat denne artikkelen. Beklager eventuelle skrivefeil og feilplassering(?). -Sponnich |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
jeg fulgte med litt på den saken der da det pågikk..
Bare sånn for å kommentere akkurat den saken, så er det jo haugevis av ting som bekrefter at dette var fra starten av et fryktelig dårlig dyrehold. 1. Reptilterrarier og en barnevogn/seng skal da ikke stå side om side hverandre. 2. Dårlig sikret terrariet, til et dyr som er så stort som faktisk kan drepe barnet ditt.. i samme rom... er lov å tenke. 3. Eieren av slangen ble ved senere tid arrestert for narkotika. 4. vil igrunn slenge på denne også, i Florida så har de forbud mot tigerpytons, og andre store slanger. Men jeg tror man kan søke om få lov å ha dem? et forsvarlig dyrehold er ikke farlig, hverken for deg selv, familien, andre kjæledyr, naboen eller lokale fauna. Men så klart så skal det jo være noen innimellom som fullstendig ødelegger for oss andre. Hva det angår kommentaren, så er det jo bare helt klart at personen har overhode ikke satt seg inn i noen form for dyrehold på reptiler, eller kan noe om dem. Hvis man ser på antall reptiler som holdes i USA, og hvor lite dødsfall og alvorlige ulykker som skjer, så er det jo helt klart at det aldri vil bli som hun beskriver; "En masse pytonener som går løs på gamle, vergeløse og babyer, som er de mest forsvarsløse." Har sluttet å irritere meg over ignorante kommentarer, men jeg skjønner godt at det er frustrerende. Er tross alt slike mennesker som forhindrer oss i å ha våre harmløse og fullstendig ufarlige småkryp lovlig.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Blir provosert av hun som kalte seg solveig jeg og..
Hun vet tydelig vis ikke hva hun snakket om!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Sånn som jeg så det kunne det like så godt vært hva som helst som hadde tatt livet av den stakkars jenta, når faren var så uansvarlig som det virket som.
Hvorfor må dette med en gang reflekteres på måten "slanger er brutale drapsmaskiner, ikke tillate dem i norge !" Har sikkert mye og gjøre med "standardfrykt" mange er redde for slanger uten og noen gang har møtt en. Samme som jeg vil si flertallet av verdens befolkning er redde for hvit haier. Liten fakta; Fallende kokosnøtter dreper 10 ganger så mange mennesker i året som hvit haien. Kanskje vi burde være redde for palmetrær ?
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Sitat:
Det kommer også en ny lov som sier at om man har mistanke om folk som dyrker palmetrær i skjul, må man melde fra.. Så kommer onkel blå og river dem opp med rota..
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Skulle ikke forundret meg..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Moro å se hvor mye dumt folk kan komme på, hadde ikke blitt overasket om Dragoon88s forslag ble gjennomført x)
Leste tidligere i dag om forslag om at godteri og snacks også skulle gjemmes bort slik som snus og tobakk, latterlig ! |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Skjønner i alle fall det mer enn røyk og snus. Skal vel noe til før en ikke-røyker går forbi et stativ med røyk og tenker: "gud, nå fikk jeg lyst på en sigg" Vi får nå være glad for at de bare holder seg til å gjemme det og ikke fjerner det fra butikkene helt.. :s
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Faktisk enig der.. Er man inne på butikken også kommer man på at man har lyst på noe også går man forbi godtehyllene.... jaja da er det gjort hehe.. Neida men hadde ikke skadet om de hadde skjult de men skader ikke om det er som det er. heller .Er bare og kontrolere seg (Litt mer
)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vekt belastning av akvarium | mr.turtle | Prosjektspørsmål | 23 | 16-11-2009 18:18 |
| Dumme sirriser | Zpider | Fôrdyr | 11 | 06-09-2009 19:05 |
| Vekt | jeppy | Terrarier | 6 | 18-08-2007 06:41 |
| "dumme" spørsmål ang. førstegangs slangekjøp | Dimebag | Boa og pyton | 19 | 06-05-2007 14:07 |
| Dumme dumme vepsen!!! Krever quicktime... | _Nagash_ | Filmsnutter | 6 | 24-08-2006 11:51 |