| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Møre Og Romsdal
Alder: 23
|
''I den nye loven innføres også 16-årsgrense for kjøp av kjæledyr og forbud mot sex med dyr.''
Jeg trodde det allerede var en lov mot å ha sex med dyr? Fornuftig att det innføres aldersgrense for kjøp av dyr!
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
16 års grense for kjøp av dyr er helt greit. Får håpe man da også får det med seg at foreldre skjønner at de er juridisk ansvarlige for podens hold av dyret inntil fylte 16 år. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
vi har hatt 18 års grense på kjøp av fisk og dyr i butikken, jeg syns det burde være 18 års grense i butikker.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Oslo
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Ja, den der reagerte jeg likt på når jeg leste det i morges. Det har tydeligvis ikke vært noen regel mot å ha sex med dyr, men innføring av å ha reptiler og amfibier som kjæledyr er strengt forbudt! Må si at de som godkjenner disse lovene er j*vla fornuftige!
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
Det er jo bare folk på kontorer som tror de har peiling som betemmer dette her, ikke la deg lure, du lever ikke i et demokrati og du er ikke fri.
Vi er alle modergrisens lille bitch |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
(.........Ein 16 åring skal ikke kjøpe en ilder, denne grensa er for lav.
Noen dyr krever voksen lærdom, uforskammet synest jeg.)
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Er det kun ildere som gjelder eller?
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Sogn & fjordane\Eikefjord
Alder: 31
|
Høh.. Mener å ha hørt att fra og med 2004, skulle Norge jobbe for å bli ett foregangs land når det gjelder dyrevelferd. De har brukt 6 år på å innføre forbud mot å ha sex med dyr, ikke klart å ta noe standpunkt i reptil saken. Synest det virker som politikerene er stolte av hva de har fått til. Forbud mot å ha sex med dyr er vel og bra, men helt alvorlig, eg ville vert mer flau over å ha brukt 6 år på det enn stolt.
Ville gjette att det er poletiet man skall gi beskjed til. Men de har jo ikke noe som helt peiling på hva som er dyre vellferd eller ikke + att så mye nedskjæringer som har vert hos poletiet, så har nå de i vertfall ikke tid til slike saker ( Faktisk 100% ordrett) Skulle prøve å få poletiet til å avlive en hund som har bitt flere folk en eieren kan telle. Beskjeden vi fikk var, tror du vi har tid til slike fillesaker... Er nok mangen dyre aktivister som kommer til å benytte seg av tyste loven. Vi alle kjenner til aktivistene... Så det som kommer til å skje er bare att poletiet for inn MYE useriøse annmeldelser som de MÅ bruke MYE UNØDVENDIG tid på og får ikke brukt tiden på det de burde brukt den på. Vist det er mattilsynet man skall melde fra til.... Så sier det seg selv att når de trenger 6 år på å innføre forbud mot sex med dyr, så kan det ta tid før det skjer noe + att de får enda mindre tid til å "jobbe" med de sakene de burde ha prioriter. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Er ikke dette litt dyremishandling? | duefjes | Slanger | 13 | 11-04-2009 15:10 |