| Media Reptiler omtalt i media. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Vålen Gånev vil heller i fengsel enn å betale boten han fikk da han stjal en krokodille fra Akvariet.
Les mer dette her: Reptiltyv til retten | www.ba.no e |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
Men hva med da enn av krokodillene rømte fra buret da det var besøk fra barnehage. burde ikke Akvariet få bott for dårlig sikring av burene?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: oslo
|
Kan ikke se for meg at dette er positivt for miljøet, hvertfall ikke med tanke på det siste beslaget og hvorfor det ble gjort.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
|
Jeg har forståelse for at han ikke betaler boten, men grunnen for å ikke betale den er latterlig spør du meg og jeg tviler på at det er det som er grunnen.
Han gjør en ulovlig handling og det er vel det han får bot for? Han får ikke bot fordi han er uenig med loven.. Det svir mere å spytte ut 10 lapper hvis man ikke har mange lapper å rutte med (halv lønn for veldig mange) Et par uker ferie i fengsel i stedet er null stress for de fleste. Dessuten kommer det til å koste staten en del ekstra penger hvis han ikke betaler. Fengsel koster mye pr snute. Så her har jeg vel presentert to gode grunner for at en slask som han ikke ønsker å betale. Den største grunnen kan jeg tenke meg er at han ønsker å la staten betale ekstra for hele surret hans. Han vil vel la det "svi" litt for dem også.. At han har blitt tatt igjen for 2-3 gang og mister alle dyrene igjen er utrolig kjedelig for dyrene HAN dreper. De livene ligger på hans skuldre, ingen andres. Uansett om man er uenig med loven, så er dem han sitt ansvar. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 28
|
såvidt jeg har forstått det, så funker det ikke å bare si "nei! jeg betaler ikke". Staten prøver å tvangsinnkreve pengene før evt fengsel. Det skal ikke være så lett som å si "jeg gidder ikke betale, send meg på pallesnekkeriet i 5 dager".
Tvangssalg som i at du faktisk eier. la oss si at du på papiret kun eier en bil til 500.000,- Da tar de bilen... og du får ikke de 490.000 kr. til overs, de beholder staten. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
|
Sitat:
Sist endret av Gibbs; 20-11-2009 kl 21:19. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Trist at han mistet dyr da,,men er litt gambling å fortsatt ha dyr hjemme når trynet hans har vært ute i media osv :/
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 28
|
Yepp. Men man har alltids noe man eier. være seg TV, stereo etc. Man kan også bli tvangstrukket i lønn tror jeg. Men hvis du ikke eier bil, båt, sykkel, hus, leilighet, og ikke har en jobb, så er det å snekre paller for harde livet
![]() EDIT: Fra Statens Innkrevningsentral Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| akvariet, krokodille, media, taggen, vålen |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|