"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Kan Hafslund sladre?

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-11-2008, 19:07   #1
Reptilfreak

Kleo sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Alder: 25
Meldinger: 58
Standard Kan Hafslund sladre?

Har fått brev fra Hafslund om at de skal gjennomføre en kontroll av det elektriske anlegg i neste uke. Det står at kontrollen vil ta mellom 30 min-1 time, så jeg regner da med at han skal rundt i hele huset.
Han vil jo da se terraet mitt siden det står rimelig åpent inne på rommet mitt. Kan hafslund "sladre" på dette, eller har de taushetsplikt? Kan jo ikke akkurat flytte ut hele terraet heller, da det er stort, tungt og jeg ikke har noen steder å plassere det. Regner med at de har bedre ting å finne på, men er man uheldig å treffer på en reptil-hater så vet man jo aldri.
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 19:18   #2
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Kan du ikke dekke til terrariet ditt mens de er på besøk? eventuelt flytte dyrene dine til et annet rom/sted i huset mens de er der?
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 19:29   #3
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Som frogger sa, sleng et teppe eller laken eller noe over terrariet og kanskje skru av lyset. Er ikke noe problem for en time det

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 19:32   #4
Reptilfreak

Kleo sin avatar

Standard

Jupp, det er en mulighet! Det synes ganske godt at det er et terra der da men Står mitt oppå skrivebordet mitt. Hafslund-fyren lurer sikkert på hva i alle dager det er jeg prøver å skjule
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 19:49   #5
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

Det du kan er jo å sette dyrene i en mindre boks eller lignende og legge de inn på et rom i blandt noe skrot, og sette terraet på gulvet inne på et kott eller noe.

Eller hvis de spør så sier du bare at du hadde pinnedyr eller en tarantell i det før

Sist endret av sveinjo; 08-02-2009 kl 12:12.
duefjes er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 20:04   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Hva du evt. skjuler har ikke Hafslund karen noe med.. Du kan jo si at det er rotter eller noe slikt om han spør.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 20:16   #7
Reptilfreak

Kleo sin avatar

Standard

Ja, kanskje jeg bare skal ha de i en boks og putte den under senga så lenge de er her eller noe. Si at jeg venter på en tella. Føler det er litt mindre mistenksomt enn å skjule hele terraet, selv om de ikke egentlig har noe med hva jeg skjuler.
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 20:19   #8
Reptilfreak

korse sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: ca. Oslo
Alder: 35
Meldinger: 115
Blog Entries: 2
Standard

Jeg har akkurat hatt en sånn kontroll. Jeg dekket til ett terrarie og lot de andre stå, tarantellene er jo ikke ulovlige. Men jeg slo av lysene i de andre reptil-terrariene da. De er jo ikke noe glade i skjøteledninger osv, men han sa ikke noe om dette. De måler mest på kjøkken og bad, + sikringsskapet. Jeg tror ikke de kommer til å si så mye på dyrene, men man har ingen garantier. Han som var her sa ikke noe om noen taranteller heller. Bare bikkja han hilste på
Lykke til

Sist endret av korse; 09-11-2008 kl 20:20. Begrunnelse: økte skriftstørrelse
korse er offline  
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 20:34   #9
Reptilfreak

Kleo sin avatar

Standard

Hmm, kanskje fjerne noen skjøteledninger og slikt også!! Har jo endel av de tross alt! 3 stk totalt bare på dette rommet! Terra'er drar strøm de
Svar med sitat
Gammel 09-11-2008, 20:45   #10
Senior Member

sofokles sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
Meldinger: 296
Standard

Jeg har hatt Get og alarmfolk hjemme flere ganger. Når Get-fyren var her, drev han med noe rett ved siden av terraet og hadde ikke noen problemer med det. De har vel sikkert taushetsplikt, men du burde dekke det til.

Sist endret av sveinjo; 08-02-2009 kl 12:14.
sofokles er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:40.