| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Alder: 25
|
Har fått brev fra Hafslund om at de skal gjennomføre en kontroll av det elektriske anlegg i neste uke. Det står at kontrollen vil ta mellom 30 min-1 time, så jeg regner da med at han skal rundt i hele huset.
Han vil jo da se terraet mitt siden det står rimelig åpent inne på rommet mitt. Kan hafslund "sladre" på dette, eller har de taushetsplikt? Kan jo ikke akkurat flytte ut hele terraet heller, da det er stort, tungt og jeg ikke har noen steder å plassere det. Regner med at de har bedre ting å finne på, men er man uheldig å treffer på en reptil-hater så vet man jo aldri.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Som frogger sa, sleng et teppe eller laken eller noe over terrariet og kanskje skru av lyset. Er ikke noe problem for en time det
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jupp, det er en mulighet! Det synes ganske godt at det er et terra der da men
Står mitt oppå skrivebordet mitt. Hafslund-fyren lurer sikkert på hva i alle dager det er jeg prøver å skjule
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Det du kan er jo å sette dyrene i en mindre boks eller lignende og legge de inn på et rom i blandt noe skrot, og sette terraet på gulvet inne på et kott eller noe.
Eller hvis de spør så sier du bare at du hadde pinnedyr eller en tarantell i det før
liker du soffaflis? Sist endret av sveinjo; 08-02-2009 kl 12:12. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ja, kanskje jeg bare skal ha de i en boks og putte den under senga så lenge de er her eller noe. Si at jeg venter på en tella. Føler det er litt mindre mistenksomt enn å skjule hele terraet, selv om de ikke egentlig har noe med hva jeg skjuler.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: ca. Oslo
Alder: 35
|
Jeg har akkurat hatt en sånn kontroll. Jeg dekket til ett terrarie og lot de andre stå, tarantellene er jo ikke ulovlige. Men jeg slo av lysene i de andre reptil-terrariene da. De er jo ikke noe glade i skjøteledninger osv, men han sa ikke noe om dette. De måler mest på kjøkken og bad, + sikringsskapet. Jeg tror ikke de kommer til å si så mye på dyrene, men man har ingen garantier. Han som var her sa ikke noe om noen taranteller heller. Bare bikkja han hilste på
![]() Lykke til Sist endret av korse; 09-11-2008 kl 20:20. Begrunnelse: økte skriftstørrelse |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hmm, kanskje fjerne noen skjøteledninger og slikt også!! Har jo endel av de tross alt! 3 stk totalt bare på dette rommet!
Terra'er drar strøm de
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
Jeg har hatt Get og alarmfolk hjemme flere ganger. Når Get-fyren var her, drev han med noe rett ved siden av terraet og hadde ikke noen problemer med det. De har vel sikkert taushetsplikt, men du burde dekke det til.
Sist endret av sveinjo; 08-02-2009 kl 12:14. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|