| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Vil først å fremst si at det ikke er mine danske venner gekkogalaksen som dette handler om,men noen gode venner av dem.
Her om dagen så raste deres verden sammen da deres hus brant ned Jeg selv fikk gleden av å oppleve disse herlige/snille menneskenes "reptil park" i september etter jeg hadde vært på Hamm messen. Det må også sies at Hamm messen ble fort glemt etter jeg hadde vært hos disse menneskene her. Jørgen Søe som mannen heter går vel for å være en slags reptil gud om jeg kan bruke det ordet.Dette er en voksen mann som har holdt å levd for reptiler i hele hans lange liv. Når jeg var hjemme hos han og hans kone i september så fikk jeg som sakt gleden av å se litt av hans enorme reptil samling. For meg så var det så utrolig stort pga det sies at denne mannen ikke tar med hvem som helst hjem pga hans utrolige å enorme spesielle reptil samling. Det som fasinerte meg mest med denne Søe var faktisk at han greide faktisk å holde div reptiler ute i hagen/dyreparken hans. (Det skal sies at hagen var gjort om med graving å bygging å alt sånn at Reptilene hadde det optimalt). Hadde noen fortalt meg dette tidligere så ville jeg ha satt meg i tvil men neida,noen av Søe`s reptiler har levd sånn i mange år ![]() Når man tråkket ute i hagens hans å måtte man være forsiktig hvor man tråkket for man visste liksom ikke hva som var der ![]() Hvist jeg ikke husker feil så hadde han noen dyr som levde ute hele året også (gikk i dvale osv). Det som var litt nytt for meg var at mannen bare brukte di latinske navnene på reptilene sine, noen som igjen fikk meg til å klø meg mere en 1 gang i huet for jeg ble usikker på hvilken reptil han snakket om,he he Ikke at noens reptil liv betyr mere enn andre,,men jeg synes at dette som har skjedd her er faktisk litt mere jævlig siden denne Søe holdt reptiler som så å si ingen andre klarte å holde. Husker også at han hadde noen egg etter en type gecko som ifølge han selv ingen andre i verden (som han visste om )han greid å fått bebiser etter i fangensskap. Som sakt dette var en stor opplevelse for meg å få oppleve hans samling med fantastiske dyr/reptiler. Det gjør meg veldig vondt å trist at Søe & hans kone ble rammet av denne forferdelige hendelsen,,alle mine tanker går til dem. Legger til en link om hendelsen under her. Setter også pris på at ingen lager sin egen historie om hvordan brannen startet osv da det fortsatt er ukjent hvordan den oppstod. amtsavisen.dk - Randers: VIDEO: Herold som Crocodile-Dundee - amtsavisen.dk - Artikler og nyheder fra Randers og Østjylland, Favrskov, Norddjurs, Syddjurs og Mariagerfjord. Opdateret hele dagen |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Alder: 25
|
Uff, så fælt!
Tenk å miste sånne verdier i en brann. Tenker ikke på det materielle, for det får man alltids igjen på en forsikring. Men som du sier så hadde han opparbeidet seg en ganske spesiell samling, som sikkert ikke er lett å erstatte! Blir trist når jeg hører slik, stakkar små dyr!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Slik skjer desverre.
Det er dumt når så mange dyreliv går tapt, noen av dem var jo også skjeldne. Håper de finner brannårsaken, kanskje er det en feil som vi kan lære av slik at det blir færre branner av den typen.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Off, meget trist sak.
Kondolerer Jørgen Søe.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ånei!
Kondolerer så mye!
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Dette var utrolig leit, rundt 500 dyr som forsvant inn i en brann,greier ikke å tenke på det en gang.
Kondolerer.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
off brukt et helt liv på dette med å få tak i forskjelige dyr, å så skjer dette, må vere grusomt.
kondolerer.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Uff, så jævlìg!
|