"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Ubeskrivelig trist :(

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25-10-2008, 06:56   #1
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard Ubeskrivelig trist :(

Vil først å fremst si at det ikke er mine danske venner gekkogalaksen som dette handler om,men noen gode venner av dem.
Her om dagen så raste deres verden sammen da deres hus brant ned
Jeg selv fikk gleden av å oppleve disse herlige/snille menneskenes "reptil park" i september etter jeg hadde vært på Hamm messen.
Det må også sies at Hamm messen ble fort glemt etter jeg hadde vært hos disse menneskene her.

Jørgen Søe som mannen heter går vel for å være en slags reptil gud om jeg kan bruke det ordet.Dette er en voksen mann som har holdt å levd for reptiler i hele hans lange liv.
Når jeg var hjemme hos han og hans kone i september så fikk jeg som sakt gleden av å se litt av hans enorme reptil samling.
For meg så var det så utrolig stort pga det sies at denne mannen ikke tar med hvem som helst hjem pga hans utrolige å enorme spesielle reptil samling.
Det som fasinerte meg mest med denne Søe var faktisk at han greide faktisk å holde div reptiler ute i hagen/dyreparken hans. (Det skal sies at hagen var gjort om med graving å bygging å alt sånn at Reptilene hadde det optimalt).
Hadde noen fortalt meg dette tidligere så ville jeg ha satt meg i tvil men neida,noen av Søe`s reptiler har levd sånn i mange år
Når man tråkket ute i hagens hans å måtte man være forsiktig hvor man tråkket for man visste liksom ikke hva som var der
Hvist jeg ikke husker feil så hadde han noen dyr som levde ute hele året også (gikk i dvale osv).

Det som var litt nytt for meg var at mannen bare brukte di latinske navnene på reptilene sine, noen som igjen fikk meg til å klø meg mere en 1 gang i huet for jeg ble usikker på hvilken reptil han snakket om,he he
Ikke at noens reptil liv betyr mere enn andre,,men jeg synes at dette som har skjedd her er faktisk litt mere jævlig siden denne Søe holdt reptiler som så å si ingen andre klarte å holde.
Husker også at han hadde noen egg etter en type gecko som ifølge han selv ingen andre i verden (som han visste om )han greid å fått bebiser etter i fangensskap.
Som sakt dette var en stor opplevelse for meg å få oppleve hans samling med fantastiske dyr/reptiler.
Det gjør meg veldig vondt å trist at Søe & hans kone ble rammet av denne forferdelige hendelsen,,alle mine tanker går til dem.

Legger til en link om hendelsen under her.
Setter også pris på at ingen lager sin egen historie om hvordan brannen startet osv da det fortsatt er ukjent hvordan den oppstod.

amtsavisen.dk - Randers: VIDEO: Herold som Crocodile-Dundee - amtsavisen.dk - Artikler og nyheder fra Randers og Østjylland, Favrskov, Norddjurs, Syddjurs og Mariagerfjord. Opdateret hele dagen
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 08:48   #2
Reptilfreak

Kleo sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Alder: 25
Meldinger: 58
Standard

Uff, så fælt!
Tenk å miste sånne verdier i en brann. Tenker ikke på det materielle, for det får man alltids igjen på en forsikring. Men som du sier så hadde han opparbeidet seg en ganske spesiell samling, som sikkert ikke er lett å erstatte!
Blir trist når jeg hører slik, stakkar små dyr!
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 10:01   #3
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard

Slik skjer desverre.
Det er dumt når så mange dyreliv går tapt, noen av dem var jo også skjeldne.
Håper de finner brannårsaken, kanskje er det en feil som vi kan lære av slik at det blir færre branner av den typen.
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 10:06   #4
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Off, meget trist sak.
Kondolerer Jørgen Søe.
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 11:15   #5
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Ånei! Så utrolig grusomt!! Dette må jo være enhver dyreeiers største skrekk.
Kondolerer så mye!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 11:52   #6
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Blog Entries: 4
Standard

Nei offda, så utrolig trist da Stakkars dyr
kondolerer så mye
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 11:54   #7
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

grusomt. Brann er så ødeleggende.
Kondolerer
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 12:50   #8
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Dette var utrolig leit, rundt 500 dyr som forsvant inn i en brann,greier ikke å tenke på det en gang.
Kondolerer.
mr-repti er online nå  
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 13:04   #9
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

off brukt et helt liv på dette med å få tak i forskjelige dyr, å så skjer dette, må vere grusomt.

kondolerer.
Svar med sitat
Gammel 25-10-2008, 15:04   #10
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Uff, så jævlìg! Spesielt når jeg så filmene gikk det opp for meg hvor grusomt det måtte ha vært.. Kondolerer så masse, noe av det leiste jeg har hørt om på leeenge..
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kina igjen... Trist Jonas Filmsnutter 7 09-06-2008 01:47
trist historie om en seig croc straymond Øgler 4 17-02-2007 21:09

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:40.