| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hei
![]() I disse dager foregår det et slangerazzia i Hurdal. Razziaet begynte i går, og skal vistnok vare inn i neste uke. Mange som bor i hurdal har lagt merke til mye politi på utkikk etter reptiler.
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Sitat:
Jeg må bare le! Ser for meg store sterke politifolk, stolte som haner med en bitte liten snok i hendene. Kvitt et samfunnsproblem der ja! Man må jo bare le av det, ellers blir man sprø, og ikke minst svimmel av all hoderistingen! Gleder meg til å fortelle den oppvoksende generasjonen om 10 år, hvor latterlig galt det var tilbake i 2008, da herrene i oslo ikke maktet å heve seg over primitive instinkter og irrasjonell slangefrykt, men tvert imot lot seg styre av dem når de skulle forme norsk lovverk. At politiet brukte penger og tid på å ta dyr som har ett trusselnivå alla ørret! Forhåpentligvis vil de se på meg med vanntro! Så lenge dyrene har det godt der de er og ikke utgjør noen fare for andre enn de som har valgt å holde dem, så håper jeg politiet kommer tomhendte tilbake til patruljebilene sine etter endt razzia. Giftige slanger, eller ikke.
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Tar slike rykter med en god dose skepsis, de pleier ikke gi ut tidsrom for hvor lenge de skal holde på "jakten" etter noe.
Eller gi info om hvor de leter etter de, det er jo nestten og varsle den kriminelle ![]() Så hva er kilden til dette? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Denne infoen har jeg fått av bekjente som bor i Hurdal, deriblandt onkelen min. Han hadde politiet på døra 4 ganger i går. Han var ikke hjemme akkuratt da, men da han kom hjem fikk han vite at politiet hadde vært der (av naboer). Så han fikk flyttet slangene til et annet sted før politiet kom for fjerde gang. Da sa politiet at de lette etter reptiler i hurdalområdet.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Å kjære gode Norge.... Hver dag blir en eller annen stakkar ranet, en eller annen trenger hjelp eller en narkoman som trenger politi assistanse, en ulykke etc men likevel setter vi en hel jævla politi styrke for å finne noen reptiler. Og det sære er jo at de gjør dette mot folk de "tror" har reptiler. Ikke noen som har tystet virker det som, men rett og slett god gammeldags mistenksomhet for folk som ikke kanskje er helt like eller "normale" i deres øyne. Folk som går i sort og lær og nagler kan få det moro... Bor selv ikke hurdal, men må bare få si hvor teit dette er.... Flott at du selder i fra, så kan de stakkarne som har dyr få tid til å flytte de.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
godt du sier ifra, så har vi fått varslet litt og..
for en merkelig ting for politiet å gjøre, egentlig. :s har dem ikke bedre å finne på der oppe?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Sted: hedmark
Alder: 33
|
min kjære søster måtte vrake bilen sin etter at en postbil kræsja bilen hennes på en parkeringsplass. episoden ble filmet. MEN politi og posten selv kan og vil ikke gjøre stort da registreringsnr på aktuell postbil ikke vises på filmen... det kunne ha vært en anne bil mener de.. selv om det kun var 2 biler som kjørte v hennes bil på gitt tidspunkt. OG begge var postbiler!! hun er oppgitt over å måtte krangle med disse folka.. godt de prioriterer.. kornsnoken er helt sikkert skumlere mot folket enn denne postmannen som var ivrig etter å levere post.. for all del.........
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
Høres ut som de jobber etter tips fra noen da. De bruker ellers neppe ressurser på dør til dør aksjoner på den måten. men godt han slapp unna,folk i området får holde vakt og passe godt på i tiden fremover.
tidsaspektet virker litt muff, så ikke ta det for gitt. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| slange |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| narko razzia | Piloten | Helse og sykdommer hos reptiler | 15 | 11-04-2008 21:29 |
| Slange med på fly? | tommyk | Lover og regler | 11 | 16-11-2006 20:11 |
| Slange | Crispy | Småprat | 2 | 21-09-2006 14:09 |
| razzia | ball | Småprat | 6 | 01-03-2005 16:50 |