| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack (10) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
For de som liker å følge med på hva som skjer i arbeidet rundt reptilsaken - www.repti.net legger press og ytrer sitt standpunkt ovenfor Lars Peder Brekk, LMD generelt og ikke minst Mattilsynet
Sitat:
Repti.net / Reptile forum / LMD - pos.liste Sist endret av Frogger; 10-06-2009 kl 18:39. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Veldig veldig bra!!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
toppers karl
klarer ikke vente å se om de behandler det slik de har sagt de skal gjøre. Får bare håpe det usaklige forbudet oppheves en gang for alle
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Etter alt dette media skjøret om denne positiv listen siste halv året/året, har gjort til at jeg syns lyset i tunnelen har blitt en del større og sterkere. Det begynner å nærme seg dette lyset. Man blir litt gladere for hver gang det er snakk om denne opphevingen i media. Det er nesten så jeg tørr og tro at denne listen blir lovlig. Det er i hvertfall klart at dem ikke kan se bort i fra dette noe mere og må/bør gjøre noe med det, til vår favør forhåpentlig.
Jeg vil i hvertfall takke deg Karl, for din innsats i saken. Håper den har like høy verdi hos pompene som den har for oss! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Hordaland
|
Jeg vil også berømme dem som gjør en innsats i denne saken. Jo mer press det legges på myndighetene jo mer oppmerksom blir de på at dette er noe som folk er opptatt av. Desverre er det slik at politikerene har to sider de skal høre til i denne skane. De har oss som er lidenskapelig opptatt av hobbyen vår, og så har de alle andre.
Etter denne vårens medieoppslag er det blitt veldig klart at det er et markant skille mellom dem som vil ha en oppmykning av lovverket og de som ikke vil. Og etter å ha snakket med mine kontakter på stortinget så vet jeg at saken har vekket politisk interesse. Mine kontakter sier de står ovenfor et dilemma. Skal de høre på oss, eller dem som synes slanger er ekle? Min argumentasjon er at man må legge faglige vurderinger til grunn for den videre debatten. Dette er de fleste stortingspolitikerne som jeg har snakket med enige i, og forhåpentligvis så er faginstansene enig med oss. Som sagt så synes jeg arbeidet som blir gjort av entusiastene fra de diverse forumene og NHF er både av en kvalitet og ikke minst kvantitet som gjør at vi som arbeider mer i det stille får et mye lettere arbeid
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Det er dette som provoserer meg så veldig! At en harmløs hobby skal være ulovlig på grunnlag av at noen syns dyrene er ekle! Folk gjøres til kriminelle av denne grunnen alene!
Uprofesjonellt! Dersom forbudet fortsetter som i dag, ser jeg på det med vanntro. Det er ikke mulig å argumentere saklig for hvorfor ikke leopardgekkoer og kongepyton kan holdes i terrarier i Norge! Jobber de profesjonellt, så får vi listen på 30 arter. Siterer NHF igjen: "det blir helt galt å forby egnede arter, bare fordi at, positivlista er full!!"
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 31
|
Det er vel lite sannsynlig at de hadde bedt om denne listen i utgangspunktet om ikke intensjonen var å lette på regelverket, nettop fordi pottitlandet må begynne å tilpasse seg tiden og omverdenen.
Om det bl.a. er hensynet til dyrenes beste som har vært saken her stusser jeg over. Da skulle undulat vært forbudt for lenge siden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Hei.var det i november folket på stortinget skulle avgjøre om reptiler blir lovlig?
noen som har hørt noe fra jungel telegrafen enda?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: østlandet
Alder: 46
|
Noe må jo være på gang, så lenge de planlegger 200 kvadratmeter for reptiler i et av de største zoo senteret her på østlandet
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold, Fredrikstad
|
snakker du om TAM Dikeveien?
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| reptilsaken |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/lover-og-regler/8530-de-som-liker-folge-med.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| "Hundehviskeren" på Tv nå. | This thread | Refback | 14-08-2011 19:40 | |
| Den store herptiltråden. - Norsk Freakforum | This thread | Refback | 16-06-2011 09:19 | |
| Diskusjon om herptiler ! | Akvaforum.no - Akvarieforum, akvarium og akvariefisk | This thread | Refback | 13-03-2011 17:29 | |
| Untitled document | This thread | Refback | 22-02-2011 09:00 | |
| Repti.net / Reptile forum / Her er siste nytt i reptilsaken | This thread | Refback | 30-04-2010 21:00 | |
| Repti.net / Reptile forum / Langt har vi kommet? | This thread | Refback | 21-09-2009 20:05 | |
| NHF - LEGALISERING AV REPTILER I NORGE! | Facebook | This thread | Refback | 10-06-2009 23:06 | |
| Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net | This thread | Refback | 10-06-2009 00:22 | |
| Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net | This thread | Refback | 10-06-2009 00:18 | |
| Risør akvarieklubb. Info fra og om klubben. | This thread | Refback | 12-05-2009 17:58 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilke reptil liker du best? | Madeleine | Småprat | 52 | 03-08-2010 16:03 |
| Liker Blair selskap? | Hagazusa | Taranteller | 2 | 29-10-2007 15:21 |
| dødsfall som følge av giftslange i fangenskap i Norge? | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 22-10-2005 15:23 |
| Er ny på forumet og liker slanger :D | zn00ker | Snoker | 14 | 04-07-2005 19:50 |