"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler For de som liker å følge med..

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack (10) Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 06-06-2009, 10:35   3 links from elsewhere to this Post. Click to view. #71
Reptilfreak

david gabrielsen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
Meldinger: 720
Blog Entries: 11
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Hvor er det dere "hører" alt dette? Jeg lurer sånn på hvor folk får disse påstandene fra.. det er jo bare ønsketekning og fantasi.. Det er ikke satt noen dato, eller forventet tid, på noen ting som helst..

jeg hørte det av en av di ansate i sommefugelparken som liger i arendal
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 12:11   #72
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

viktige oppdateringer;

Repti.net / Reptile forum / Her er siste nytt i reptilsaken

Sitat:
Jeg har sendt en mail til Chris Newman, som jeg har vært i kontakt med tidligere. En meget habil kar, og som har jobbet mye med reptil-lovgivning andre steder i verden. Han har bl.a. vært med på å lage reptil-lovgivningen i NY. Vi får vente spent på svar.
Skal ringe til hun Maria Veggeland på Mandag og be om å få sent Dyrevernalliansens rapport på mail.. så får vi se.. Men, jeg kommer ikke til å gjøre mer med denne saken før eksamen min er ferdig, Torsdag i neste uke.. Men DA er jeg back in business..

Jeg fikk et raskt svar fra Chris;

Hi Carl,

Thank you very much for your email and I apologise for the short reply but I am just leaving to go on holiday with my family for a couple of days, but I wanted to respond to you quickly. Of course I would be willing to do what ever I can to help, that is beyond question. As regards to the Pro Wildlife report I can send you a copy, I can also supply you with a copy of the response to this report from the EU Scientific Review Group [SRG], in short they dismissed it as unscientific and not credible!

I am sure I have other material that will be of help to you as well. I have attached a document that gives a brief bit of information about me and they work I do, if you wish to forward this to your government that is fine by me. I am back on Tuesday and I will be able to respond in more detail then.

With very best regards,

Chris Newman

Jeg gleder meg til å få rapporten fra SRG..
Sitat:
Jeg fikk rapporten tilsendt fra MT idag..

Vi har et problem..

Motstanden vår er større enn først antatt.. Dyrevernalliansens rapport er en ca 60 siders lefse.. De har fått med seg flere dyreverns-organisasjoner i hele europa til å vurdere positivlisten og har gjort en konklusjon om at reptiler ikke bør legaliseres i Norge. Det som er mest irriterende er at de påstår at denne rapporten er "Scientific evidence-based"..
Og hvem har de fått til å skrive denne lefsa for seg? - Clifford Warwick selvfølgelig..

Jeg har ikke fått lest denne tullete rapporten enda, og kommer ikke til å gjøre det før jeg er ferdig med eksamen Torsdag. Men, om det er noen her som ønsker å lese rapporten, send meg en PM med emailadressen din, så videresender jeg ila uken..

Sist endret av Frogger; 10-06-2009 kl 17:52.
KarlKanibal er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 12:26   #73
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Å gud hjelpe bedre meg.. Skal Norge nå bli den nye kamp arenaen til Clifford Warwick??
Jeg håper og tror at de som behandler den 60 siders lefsen tar hensyn til at det de mener er "Scientific evidence-based" er kraftig farget av deres meninger og agenda.
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 15:00   #74
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Å hva i helvette...!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 15:37   #75
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Jupp.. dette ble en stygg vending i saken.. dyrevernalliansen tok innersvingen på oss i denne runden.. spørsmålet er om vi kan komme til med et motsvar til dette og påvise av kredibiliteten til warwick er lik 0, slik at rapporten bør forkastes.. rapporten fra rspca tror jeg vi kan slå ned ganske hardt på allerede, med litt hjelp fra newman..
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 16:05   #76
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Men, hvis Mattilsynet bare gjør litt research, så ser de jo at denne mannen har fått fryktelig mye hets fra omtrent hele verdens reptilfolk og at meste av påstandene hans er blåst helt ut av dimensjoner? Det må jo bety litt?
Hvorfor skal Mattilsynet bry seg om hva utenlandske dyrevernorganisasjoner syns om vår lovgjøring? Er det fordi dette er backup'en til Dyrevernalliansen i Norge? Mattilsynet må da ikke finne på å høre på PETA hysteri istedenfor superflinke fagfolk innenfor reptilhobbyen?! o.O

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 17:06   #77
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Standard

Man vet aldri. Norge har (i mine øyne) en tendens til å være som andre.
Men får håpe Mattilsynet undersøker litt om denne personen dem har fått rapporten fra, og bare ikke tar rapporten på ordet. Bare fordi jeg skriver en 60siders hvor jeg skriver at alle reptiler er veivesen-oransje, så betyr ikke det at det er sant...

Vil forresten gi en stor takk til KarlKanibal som holder oss oppdatert om saken
Stå på!

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 17:18   #78
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

problemet med Warwick er joa t samtlige dyrevernsorganisasjoner roser ham laaangt opp i skyene som den eneste store sannhet når det kommer til reptilhold/stress osv, noe som ofte gjør at utenforstående som leser om han og arbeidet hans tror at vi er noen elendige jævler som piner dyrene våre. Han stiller altså sterkt selv om han i grunnen ikke er noe særlig mer ekspert enn noen her inne (satt litt på spissen så klart)

Han drev med reptiler og salg av reptiler selv på 70-tallet men bisnissen hans gikk heller dårlig og nå gjør han hva han kan for å ødelegge for alle andre som gjør det bedre enn ham ()
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 17:59   #79
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Standard

Det som er galt er at Dyrevern alliansen blir brukt som et høringsorgan i denne saken. En organisasjon som konsekvent har vært imot all form for legalisering av herptiler ogforøvrig all annen form for privat hold av dyr.

Når en slik organisasjon betaler Clifford Warwick for å lage en ekspert rapport om reptilhold i Norge sier det seg selv at den blir negativ.
Det som er enda mer skremmende er at Mattilsynet vil overlevere denne rapporten til VKM som skal bruke bl.a dette dokumentet på å ta en objektiv stilling til om reptilhold i Norge kan anbefalles eller ikke. Vi kan med andre ord risikere at VKM tar sine besluttninger basert på Warwiks rapport som i stor grad advarer mot en legalisering av reptiler i Norge.

Noe annet som heller ikke er positivt er måten NHF og positivlisten blir behandlet på uten at de i noen form kan komme med et tilsvar er svært beklagelig.

Given that much of the NHF guidance on the individual species is grossly deficient,
misleading or false this presents the disturbing, yet unfortunately common scenario,
that the advising ‘herpetological’ group itself does not appreciate the complexity of
the biological subjects with which it seeks to be knowledgeable. Accordingly, it is
most unfortunate that this same organization expresses a desire to establish itself as a
guidance authority.

Jo mer jeg leser av denne tragedien jo mer forbanna blir en..

Sist endret av Frogger; 08-06-2009 kl 18:12.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 18:04   #80
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Ikke gode nyheter dette her nei :/
leo77 er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
reptilsaken

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/lover-og-regler/8530-de-som-liker-folge-med.html
Skrevet av For Type Dato
"Hundehviskeren" på Tv nå. This thread Refback 14-08-2011 18:40
Den store herptiltråden. - Norsk Freakforum This thread Refback 16-06-2011 08:19
Diskusjon om herptiler ! | Akvaforum.no - Akvarieforum, akvarium og akvariefisk This thread Refback 13-03-2011 16:29
Untitled document This thread Refback 22-02-2011 08:00
Repti.net / Reptile forum / Her er siste nytt i reptilsaken This thread Refback 30-04-2010 20:00
Repti.net / Reptile forum / Langt har vi kommet? This thread Refback 21-09-2009 19:05
NHF - LEGALISERING AV REPTILER I NORGE! | Facebook This thread Refback 10-06-2009 22:06
Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net This thread Refback 09-06-2009 23:22
Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net This thread Refback 09-06-2009 23:18
Risør akvarieklubb. Info fra og om klubben. This thread Refback 12-05-2009 16:58

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hvilke reptil liker du best? Madeleine Småprat 52 03-08-2010 15:03
Liker Blair selskap? Hagazusa Taranteller 2 29-10-2007 14:21
dødsfall som følge av giftslange i fangenskap i Norge? straymond Helse og sykdommer hos reptiler 3 22-10-2005 14:23
Er ny på forumet og liker slanger :D zn00ker Snoker 14 04-07-2005 18:50

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:36.