| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack (10) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#21 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Har VKM fått tilsendt positivlisten? Det står iallefall ingen oppdatering om det på siden deres; Saker til behandling i faggruppe 8 - Dyrehelse og dyrevelferd (dyrevern)
Humh.. kanskje det er på tide å sende mail til MT eller VKM igjen.. får se om jeg ikke får gjort noe ila helgen.. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Mattilsynet utarbeider en konsekvensanalyse av en eventuell lovendring, og oppdraget som VKM skal jobbe med.
NHF: "Neste konkrete skritt på veien er at VKM skal gå gjennom den foreslåtte listen. De skal i utgangspunktet kontrollere våre påstander og kommentere våre konklusjoner, men for at dette arbeidet ikke skal bli alt for omfattende, ønsker Mattilsynet å være mest mulig konkret i sitt oppdrag til VKM. Dette var en av grunnene til at Mattilsynet ønsket å lære mer om artene på listen. De vil be VKM å konsentrere seg om problemområdene knyttet til den enkelte art. Dette kan være spørsmål om kompliserte miljøkrav, vanskelig tilgjengelig fòr, fare for mennesker, tilgjengelighet i markedet eller lignende." "I utgangspunktet skal valget av arter på listen kun begrenses av dyrevelferdsmessige grunner, men før Mattilsynet kommer med sin endelige anbefaling (sin egen positivliste), skal det skrives en såkalt konsekvensanalyse. Denne analysen skal beskrive alle typer konsekvenser av en eventuell lovendring." La meg ta med dette sitatet, i reprise: "Vi anser det som absolutt usannsynlig at Mattilsynet etter dette arbeidet konkluderer med at dagens totalforbud bør beholdes slik det er."
|
|
|
#24 |
|
Reptilfreak
|
det var bra
|
|
|
#26 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har fått tilbakemelding fra MT og VKM på mail jeg sendte dem igår. VKM har enda IKKE fått tilsendt positivlisten, men har fått beskjed om at den er på vei.
Jeg fikk brevet fra NHF idag. Der stod det vel også at svar fra NZB/DN enda ikke forelå. Jeg fikk det imidlertid bekreftet fra Knævelsrud at MT har fått innspill fra NZB og DN. Hun sa derimot ikke noe om hva som var skrevet i innspillene.. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
flott å vite at det skjer noe.. men er nok en stund igjen ja, men det har jaggu tatt noen år dette, og forundrer meg ikke det tar noen år til før vi kan ha slangen i stuen med gardiner trekket ifra:/
|
|
|
#28 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har nå sendt mail til DN og NZB for å høre om jeg fikk innsyn/tilsendt deres innspill til positivlisten..
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Vi får krysse fingre, lepper og tær, men satan ta assa..
Bruke så jævla lang tid med alt sammen. Synd det ikke er innførst siesta i alle jobber her til lands. Hadde vært deilig. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| reptilsaken |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/lover-og-regler/8530-de-som-liker-folge-med.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| "Hundehviskeren" på Tv nå. | This thread | Refback | 14-08-2011 18:40 | |
| Den store herptiltråden. - Norsk Freakforum | This thread | Refback | 16-06-2011 08:19 | |
| Diskusjon om herptiler ! | Akvaforum.no - Akvarieforum, akvarium og akvariefisk | This thread | Refback | 13-03-2011 16:29 | |
| Untitled document | This thread | Refback | 22-02-2011 08:00 | |
| Repti.net / Reptile forum / Her er siste nytt i reptilsaken | This thread | Refback | 30-04-2010 20:00 | |
| Repti.net / Reptile forum / Langt har vi kommet? | This thread | Refback | 21-09-2009 19:05 | |
| NHF - LEGALISERING AV REPTILER I NORGE! | Facebook | This thread | Refback | 10-06-2009 22:06 | |
| Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net | This thread | Refback | 09-06-2009 23:22 | |
| Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net | This thread | Refback | 09-06-2009 23:18 | |
| Risør akvarieklubb. Info fra og om klubben. | This thread | Refback | 12-05-2009 16:58 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilke reptil liker du best? | Madeleine | Småprat | 52 | 03-08-2010 15:03 |
| Liker Blair selskap? | Hagazusa | Taranteller | 2 | 29-10-2007 14:21 |
| dødsfall som følge av giftslange i fangenskap i Norge? | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 22-10-2005 14:23 |
| Er ny på forumet og liker slanger :D | zn00ker | Snoker | 14 | 04-07-2005 18:50 |