| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack (10) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#241 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
Jeg vedder ikke imot deg
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 23
|
Hvis det fortsatt ikke har skjedd noe innen 2012, så flytter jeg til Sverige..
Da er det vel igrunn bedre med et svar, enn at vi bare venter i håp i årevis. Jeg forstår ikke hva det er som gjør at saken tar flere år å bli ferdig med... men det blir vel ikke prioritert. Ikke lett å være minoritetsgruppe i samfunnet, vi blir jo ikke hørt og uskyldige, harmløse dyr bøter med livet hvert år som går.
|
|
|
#243 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Jeg sendte en mail til VKM og spurte om hvordan det gikk med deres arbeid med P-listen og når de trodde den var ferdig.
Jeg fikk dette svaret (ikke at det var så spennende men jeg poster det like vel) Hei, Viser til din e-post til Trond Gifstad angående VKMs risikovurdering av hold av visse arter reptiler og amfibier i private hjem. Vi setter pris på at mange følger arbeidet vårt og at dyreeiere som deg tar kontakt. Vurderingen nærmer seg ferdig, men grunnet ekstraordinære personlige omstendigheter i VKM, er den dessverre fortsatt ikke publisert. For øyeblikket kan jeg ikke si noe mer om når den er klar, men jeg skal holde deg orientert når det nærmer seg. Jeg forstår at det ikke er et tilfredsstillende svar for deg og alle andre som er spente på vurderingen, men det er dessverre alt jeg kan si på det nåværende tidspunkt. Vennlig hilsen Astrid Bjerkås Kommunikasjonsrådgiver Vitenskapskomiteen for mattrygghet |
|
|
|
|
|
#245 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 30
|
DIRNAT...angående en importtillatelse jeg har fått på biller...står de på arket.
Fra 1 januar blir de nye regler for innport, gjelder de også eventuelt reptiler generelt, eller tenker dei ikke så langt???
|
|
|
#246 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
|
Jeg kontaktet Brian ifra snakebytes, prøvde å få Vg, Tv, Aftenbladet og den vitenskaplige komiteen til å bruke ham.... fikk aldri noe svar fra noen av dem.
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
Reglene gjelder lovlige dyr. Etter 1. Jan. må du få sjekket at billeme du vil importere fremdeles er lovlige. |
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 22
|
Intet nytt i saken? Var det ikke sånn at den ble utsatt pga personlige årsaker? Begynner vel å bli en stund siden det nå eller?
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Arbeidet skal visst nok gjenopptas, ila oktober... men vi får se.
|
|
|
#250 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
|
Nå syns jeg at vi har ventet leeeeenge nok
|
![]() |
| Emner |
| reptilsaken |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/lover-og-regler/8530-de-som-liker-folge-med.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| "Hundehviskeren" på Tv nå. | This thread | Refback | 14-08-2011 19:40 | |
| Den store herptiltråden. - Norsk Freakforum | This thread | Refback | 16-06-2011 09:19 | |
| Diskusjon om herptiler ! | Akvaforum.no - Akvarieforum, akvarium og akvariefisk | This thread | Refback | 13-03-2011 17:29 | |
| Untitled document | This thread | Refback | 22-02-2011 09:00 | |
| Repti.net / Reptile forum / Her er siste nytt i reptilsaken | This thread | Refback | 30-04-2010 21:00 | |
| Repti.net / Reptile forum / Langt har vi kommet? | This thread | Refback | 21-09-2009 20:05 | |
| NHF - LEGALISERING AV REPTILER I NORGE! | Facebook | This thread | Refback | 10-06-2009 23:06 | |
| Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net | This thread | Refback | 10-06-2009 00:22 | |
| Reptilloven blir diskutert på Radion! - Snute.net | This thread | Refback | 10-06-2009 00:18 | |
| Risør akvarieklubb. Info fra og om klubben. | This thread | Refback | 12-05-2009 17:58 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvilke reptil liker du best? | Madeleine | Småprat | 52 | 03-08-2010 16:03 |
| Liker Blair selskap? | Hagazusa | Taranteller | 2 | 29-10-2007 15:21 |
| dødsfall som følge av giftslange i fangenskap i Norge? | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 22-10-2005 15:23 |
| Er ny på forumet og liker slanger :D | zn00ker | Snoker | 14 | 04-07-2005 19:50 |