| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jun 2005
Sted: mandal
|
visst jeg for eksempel hadde overtatt 2 sump skillpadder av en familie medlem som hadde skaffet dem på grunn av alergi men ikke hadde papirer på de, vill det være umulig for med å skaffe papirer? :wink:
mvh, xamoman |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2005
Sted: mosjøen/nordlan/norge
|
Så lenge du eller noen i din familie har allergi er det vertfall en sjanse da...
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
Sted: Bergen
|
Sitat:
men du kan jo prøve, er 99% sikker på at du vil få et nei! Men vært å plage Mattilsynet, det bør vi alle gjøre..
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2005
|
Du vil ikke få tillatelse på sumpskilpadder, selvom noen i familien din har allergi. (Miljøet til en sumpskilpadde er som oftest ikke gunstig for asmatikere/allergikere).
Var jeg deg ville jeg ikke søkt nå etter at du har fått de. Som mats123 skriver er det størst sjanse for at du får nei fra de, og får du nei kommer dem og avliver dyra dine (og du får meget mulig bot også). Så var jeg deg, ville jeg latt være å søke.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Vet det, men det er alltid en sjanse la oss si 1 til 1-million..
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
|
Jeg trooor kanskje dem blir en smule mistenkelige av å se landdelen/landdel med potteplante på. :wink:
Dem kommer vel ikke på uanmeldt besøk, men akkurat det er ikke jeg riktig person til å svare på. Om dem kommer tror jeg uansett dem ikke har rett til å forlange å få se inne hos deg. *Beveger meg ut på litt tynn is nå; noen andre som kan svare bedre?*
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
De må ha ransakningsorde skriftlig tror jeg...
Er jo bare og si at du hadde landkrabber før der
|
|
|
#9 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Jeg tror man kan søke om det på hobbybasis, men akkurat det vet jeg svært lite om. Så det kan jeg ikke gi deg noe svar på egentlig. Når det gjelder søknader om disp. grunnet allergi, skal det veldig mye til for at du får tillatelse til å ha sumpskilpadder. Jeg er mer i det "allergi-skilpadde-miljøet", og her er det så og si ingen sumpskilpadder. Bare landskilpadder. :wink:
|
|
![]() |
| Emner |
| disp, igjenn, skillpadde |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Disp. for skilpadde pga pollenallergi? | CamStatic | Lover og regler | 22 | 23-04-2008 20:28 |
| Forumet begynner å skli ut igjenn ??? | fanden | Ris & Ros | 33 | 02-04-2008 08:50 |
| syk skillpadde???? | mariflyfly | Skilpadder | 3 | 07-11-2007 14:11 |
| Disp på skilepadde | ZOO_Man | Småprat | 3 | 25-09-2006 14:12 |