| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Svein.A.Fosså ved Norges Zoohandleres Bransjeforening har laget en spørreundersøkelse i forbindelse med arbeidet rundt lovverket.
Ta gjerne noen minutter og svar på spørsmålene, som ett lite bidrag til arbeidet. Var noe usikker på hvor jeg skulle legge denne, flytt vis nødvendig. Utsnitt av mail fra svein.A.fosså: Undersøkelsen ligger på Fremmede arter som hobby Resultater fra undersøkelsen vil bl.a. bli brukt i et foredrag om "Fremmede arter i zoohandelen - på ville veier?", som jeg skal holde på en konferanse, i regi av Direktoratet for naturforvaltning, senere i år (se Direktoratet for naturforvaltning - Konferanse 13.-14.10.08). Jeg vil være takknemlig for all hjelp med å spre informasjon om undersøkelsen til flest mulig norske dyreholdere. mvh Svein A. Fosså Sist endret av Gobblin; 24-08-2008 kl 23:01. |
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Da var det unnagjort - grei sak det som jeg anbefaler alle så svare så sannferdig som mulig på - ta deg tid !
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Da har jeg også svart. Interessante spm. Man må tenke igjennom en del ting.
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
har allerede svart, tror den ligger ute på maange forum!
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Da var det gjort
Flotte spørsmål som man burde ta seg tid til å svare på
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Noen av spørsmålene er lite godt utformet. Hva menes for eksempel med:
Jeg tror forbud mot visse typer dyrehold er den beste løsningen for å unngå skader på norsk natur og miljø Jeg mener at katter utgjør en reell fare for en del arter. De har allerede bevist at de kan etablere ville bestander, og de har en tendens til å gjøre storeslem blandt småfugl og ekkorn. Derfor anser jeg hold av halville katter som uforsvarlig, og burde si meg enig. Men hvis jeg svarer "helt enig" på dette spørsmålet, hva svarer jeg da på? At jeg er redd at piraña skal etablere seg i mjøsa? At kveleslanger skal formere seg på Smøla og overta området? Utsagnet er uspesifisert, og svaret kan tolkes i alle rettninger.
Hilsen Gorgonops Vi er alle reptiler innerst inne. Sist endret av Gorgonops; 25-08-2008 kl 13:59. |
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
|
Svein jobber vel ikke for Direktoratet for naturforvaltning men for NZB Norges Zoohandleres Bransjeforening. uten at det har noe som helst betydning.
E
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Finnmark
|
Har herved også svart
|
|