| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Oslo
|
Spørsmålene om lover og regler er besvart, derfor er de andre mer skilpadde-pass aktige spørsmålene fra denne tråden nå å bli funnet i Reptil pass-forumet.
tusen takk for all hjelp Spørsmålene som er besvart: Jeg har bestemt meg for å skaffe en russisk steppeskilpadde. Har et par spørsmål: *Er det noen som har sendt en slik søknad som de fikk lett godkjent? Hvilken skilpadde er lettest å få inn i Norge? *Hva slags terrarium burde jeg lage/skaffe til en russisk steppeskilpadde? *Hva annent enn skjemaet og en legeattest på allergi burde jeg sende for å få den lett(ere) igjennom? *Hvordan kan jeg transportere en slik skilpadde? takk! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
Da har jeg fått svar (fra Mattilsynet) på ett av spørsmålene:
*Vil en legeattest på at broren min er allergisk, men ikke meg selv holde? En i husstanden man bor i må være allergisk. Kan dere da hjelpe meg med de andre!? |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2005
|
Sitat:
*Det er vanligst å få tillatelse til russisk landskilpadde (Testudo horsfieldi) eller gresk landskilpadde. (Testudo hermanni, Testudo graeca ibera, Testudo marginata). Det finnes mange fler av de greske artene, men når det gjelder å få tillatelse er de tre jeg har skrevet de vanligste. *Her er eksempler på terrarier: http://www.landskoldpaddor.com/Album/Inne.htm Du bør beregne større plass en du først tror, fordi skilpadden vokser raskt. Og jo større den blir, jo større plass trenger den. *Hvordan du skal transportere skilpadden vet jeg ikke om jeg kan gi deg noe riktig svar på, for det har jeg hatt problemer med selv. (Skilpadden blir dårlig..) Det jeg har gjort når jeg skal frakte han rundt omkring, er å bruke et reisebur til katter/hunder, pakke ham godt inn i håndklær så han ligger stødig, og gjøre det sånn at det er helt mørkt inne i buret. En annen ting du kan gjøre er å gjøre det samme, men pakka skilpadda ned i en pappeske. (Men husk på at den må få puste..!!)
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men jeg kan gi deg et tips.
Prøv et søk på Google med en av disse:
Et annet tips for spørsmålet ditt om andre papirer å sende med kan du jo spørre NHF om. På denne siden kan du muligens også finne info om skilpadden. Håper dette i alle fall var til litt hjelp. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Tusen takk for svar dere to! Litt desperasjon i shoutbox'en virker
.Da legger jeg til litt flere spørsmål, og fjerner de som jeg har fått svar på. Igjen, takk! |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Yesh, det er sant. Damn, da får jeg legge de spørsmålene som ble besvart opp igjen da
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
|
Takk
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
Er i alle fall min mening ![]() Ikke ment personlig, bare sier at det blir litt rot hvis mange skal mase der. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Ja, jeg vet det, men det var ganske irriterende å ikke få svar etter 3-4 dager
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| innførsel or hold, skilpadder, skjema |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| regnsystem og kameleon hold | JoachimB | Utstyr | 28 | 04-11-2008 13:45 |
| hold av voksmølllarver | moniq | Andre insekter | 10 | 08-03-2008 12:05 |
| FAQ: Hold av taranteller | Andy | Taranteller og skorpioner | 3 | 10-08-2007 20:34 |
| Innførsel av invertbrater | P1eR | Media | 4 | 28-04-2006 07:10 |