| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Bergen
|
Så her forledene på et bord der jeg holder alle fordyrene mine, slik som sirriser, banafluekulturer og annet, så merket jeg noe som kunne likne disse små larvene fra bananfluer, de lå altså strødd over hele bordet!
(Er helt sikker på at det var dette!) Så jeg begynte raskt å vaske, brukte varmt vann og et produkt som sikkert ikke hjelper ( T-rex Bio-Mite) men hva skal man gjøre i en panikkfull situasjon! Så nå sitter jeg her og er ganske sikker på at det er en god del som koser seg på rommet mitt! Er det noen som har noe tips til hva i alle dager jeg skal gjøre for å unngå total innvasjon av disse fluene?? Mvh Irmelin. . . |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Hvis du fikk tørket bort de som lå på bordet er det nok ikke så mange igjen. Støvsig under bordet for sikkerhets skyld. Bananfluer er avhengige av mat. Sørg for at det ikke ligger noen former før fruktrester, ølskvetter eller liknende banafluemat på soverommet ditt, da forsvinner de av seg selv.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ok! takker så mye for tipset! Ble litt paranoid for et øyeblikk der...
hehe... vi får no bare se hvordan det går fremover!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
de vill nok antagelig tørke ut
jeg har hat mange bananfluer sprijnge løs her inne, å her er det nok litt mat osv som ligger på gulvet, men det er ikke noen igjen nå, alle har død
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Får krysse fingrene da!
Skal nemlig på ferie en stund så blir vel litt spennende å åpne døren nå jeg kommer hjem igjen tenker jeg ..
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bananflue, escape |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bananflue grøt | finna | Fôrdyr | 27 | 13-03-2009 21:15 |
| hvor lenge holder bananflue medie seg? | bendick2112 | Fôrdyr | 8 | 19-02-2008 10:03 |
| bananflue avl | bendick2112 | Fôrdyr | 7 | 04-11-2007 22:10 |
| The greate escape! Rosmary på rømmen! | _Nagash_ | Gekkoer | 10 | 27-10-2006 06:34 |
| Brachypelma smithi Escape! | Antè | Filmsnutter | 14 | 28-09-2006 16:21 |