| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Fredrikstad
Alder: 24
|
Jeg fikk med meg en Leo hjem fra messa som er ganske aktiv og sånn ,emn har sliti litt med hamrester på tær osv, men skulle prøve og fore med noen siisser men den spiser kun melorm,
den er små interisert i sirissen men snapper aldri etter den, bare går sakte etter den til den gir opp og driter i den. Hva er galt?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
|
Kanskje ikke så sulten ?
Min gjør også det hvis den ikke er noe særlig sulten, men hvis den er sulten "logrer"den med halen og snapper den opp og spiser.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
Er ikke alltid de har lyst på de du tilbyr dem.
Gekkoene mine er veldig forskjellige sånn sett. Jeg har en frøken, Spot, som spiser ALT hun kommer over. Bare det beveger på seg, så går det ned. Og hun spiser også mye når hun først er i gang. Så har jeg Frida og Glefs som helst tar sirisser. kakkerlakker er ikke spennende. Melorm går ned av og til, men ikke alltid. Clementine bytter på om det er siriss eller melorm hun har lyst på hele tiden. Så ja, dyr er forskjellige. Skjeggagamen er også sånn. Jeg man ha forings-frenzy med ham med f.eks zophobas og melorm, men tilbyr jeg ham en siriss plutselig midt i foringen, så ser han bare dumt på meg og nekter å se på sirissen en gang. Tar jeg frem skåla med melorm, så er det full rulle igjen. Er ikke nødvendigvis pga at han ikke liker siriss, for det VET jeg at han gjør.. men kanskje han ikke var i humør til å spise dem de dagene.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Er kansje litt stressa av turen enda og
bare la det gå noen dager, så prøv å gi den mat igjenn
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
|
Sirissen for kjapp?
Prøv å napp et ben av sirissen.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Vet det er stygt, men hoppebeina på sirissene sitter veldig løst. Så om vi har noen som er mega sprettene så bruker jeg pinsett å tar de av.
For min del er det viktigst att dyra klarer å spise enn att sirissen skal ha det best mulig når den blir spist. Rachel her liker ikke melorm, men hun er utrolig glad i Zophobaslarvene jeg hadde med fra messa. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
nå har det gått en god stund og jeg veit den har spist 2 sirisser siden den ikke har hatt annet, men den er fortsatt lite interisert i sirisser, blir ikke helt crazy etter melorm heller, virker som den er deppet liksom, vil ut av terrariet hele tiden for å utforske.
Driter som den skal og sånn så jeg veit ikke helt jeg. prøve og lage noe så det er mer å gjøre i terrariet.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Hvor gammel er denne leosen ?
Hvor stort er terra ? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Aner ikke hvor gammel den er men kan legge ut et bilde etterpå.
Terra den er i nå er litt over det som er minimum, runft 30 x40x40 elns, driver og silikonerer et nytt i kjelleren gjenstår bare og lage en bakgrunn med litt klatremuligheter osv så er det klart.
|
![]() |
| Emner |
| leo, nei, sirisser, takker, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |