"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler NOK EN SKUFFELSE FOR OSS REPTIL ELSKERE!

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Vis meningsmålingsresultat: Gj¯r dette deg forbannet p myndighetene og den Norske stat?
Ja, dette gj¯r meg s sint at je.......! 45 93.75%
Nei, jeg er likeglad dette bryr ikke meg! 3 6.25%
Hva sÂ, dette fÂr bare ta s lang tid som myndighetene ¯nsker! 0 0%
Velgere: 48. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-02-2004, 21:34   #1
Reptilfreak

Varanen69 sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 118
Standard NOK EN SKUFFELSE FOR OSS REPTIL ELSKERE!

NOK EN SKUFFELSE FOR OSS REPTIL ELSKERE!

DET BLIR IKKE LAGT NED NOE ARBEID
MED EN POSITIVLSITE FÿR I 2005.........

Se linken:
http://www.noherpetologiskforening.h...sitiv2005.html

Akkurat som om vi ikke har vÊrt nok tolmodige frem til
nÂ........enda en gang blir vi reptilelskere og vÂre ¯nsker og
mÂl nedprioritert fremfor alle andre uvesentlige fillesaker.

Jeg er virkelig skuffet, det er for jÊvlig....................

Mvh
Trond alias Varanen69!
Varanen69 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-11-2004, 22:31   #2
Member

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Akershus
Meldinger: 50
Standard Re: NOK EN SKUFFELSE FOR OSS REPTIL ELSKERE!

Ja det gjør meg også veldig irritert at det aldri kommer frem en lov endring ang dette temaet.
Det som også gjør meg rimlig forbannet er at sånne som fex dyrebeskyttelsen sier så mye som er direkte feil ang hold av disse dyrene.
For og være helt ærlig så er det faktisk mange andre typer dyr som er fult lovlig for enhver og kjøpe som jeg personlig ikke har så mye i fangenskap og gjøre om ikke de som har de er spes innteresert i og holde dyret på en måte som tilfredstiller dyrenes vel og vel.
Bare noe så vanlig som kaniner fex, hvor mange unger er det ikke som får slike kjele dyr som bare blir stående i et lite bur dag ut og dag inn. Det er jo trossalt dyr som er skapt for og bevege seg mye, de har det ikke godt i et lite bur. Men derimot er det folk som tar seg av dyret og lar det være mye ute og hoppe og får brukt kroppen så er det ikke noe problem.
Et annet dyr er fex Araer, det er jo veldig store dyr, de er skapt for og fly og bevege seg plukke frukter osv. Hvor mang er det som klarer og tilfredstille disse kravene for slike dyr. Jo noen klarer det men jeg mener at ikke en hver burde få lov og skaffe seg sliked dyr, men kansje søke om det og måtte gå igjennom noen kurser og lign for og lære hvor mye omsorg kontakt og oppdragelse disse dyrene trenger for og ha det bra.
Dessuten så er det skremmende og tenke på hvor mange det er er som sulter i hjel i burene sine forde de blir "glemt" bort.

Har selv jobbet i dyrebutikk og det er fler en en gang vi har nektet og selge dyr til enkelte. Men det som er synn er at ikke alle dyrebutikker praktiserer det på den måten og de vi nektet fikk sikkert kjøpt dyr andre plasser.

Jeg mener at det er mange reptiler som bedre egner seg til og holde som kjeledyr en det mange tillatte dyr faktisk gjør.

Noen andre synspunkter på dette???
Svar med sitat
Gammel 27-07-2007, 12:28   #3
Member

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Arendal
Meldinger: 34

Jeg er helt enig!
skjønner ikke hvorfor den loven aldri har blitt oppdatert, den er full av feil og motsigelser.
dessuten tror jeg det hadde blitt lettere å sørge for at dyra havner hos en seriøs eier om det var lovlig.
sjønner heller ikke hvorfor ikke dyrebutikkene er mere pålagt å gi ut riktig informasjon om dyr de selger. regner i alle fall med at de seriøse reptil oppdretterene her er litt selektive med hvem de selger til og sørger for at de får rett info om dyrene.

norge i et nøtteskall
Dænis er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-07-2007, 16:10   #4
Reptilfreak

Olliw sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
Meldinger: 695
Standard Re: NOK EN SKUFFELSE FOR OSS REPTIL ELSKERE!

Sitat:
Opprinnelig postet av Dænis
norge i et nøtteskall
Nettop
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 10:04   #5
Reptilfreak

Jafi sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 23

EN GREI DEFINISJON OM NORGE: ALT SOM ER GØY EN ENTEN DYRT ELLER ULOVLIG! FORBANNA DRITT
Jafi er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
elskere, nok, oss, reptil, skuffelse

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
ny reptil? diffusjon Lover og regler 5 28-08-2008 19:40
Mail fra Matilsynet - STOR skuffelse. >_> CamStatic Media 32 28-07-2008 20:32
bille elskere i røyken? GULLBASSE Andre insekter 0 12-07-2008 16:57
N≈ ER DET KRIG MELLOM OSS REPTIL ELSKERE OG DEN NORSKE STA Varanen69 Media 11 08-06-2006 17:42

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:14.