"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Disp. for skilpadde pga pollenallergi?

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-04-2008, 09:31   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard Disp. for skilpadde pga pollenallergi?

Jeg bare lurte på om det er mulig å få disp. for landskilpadde pga STERK pollen og middels støvallergi?
Og hvordan ville det vært om de fikk vite at vi har pelsdyr som hund og rotter? Er det noen måte de ville ha sjekket det på, annet enn om jeg fortalte det?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:45   #2
Reptilfreak

Pete sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
Meldinger: 258
Standard

Vel du sier selvfølgelig ikke i fra om at du har slike dyr..
Husker jeg ikke feil fra min barndom sendte vi bare inn søknad, samt legeattestene til faren min om at han hadde så hardcore pollenallergi at han måtte ta cortisonshot i rumpa hver vår, og mild pelsallergi.

Skilpadda hadde vi hatt en liten stund, men bestemte oss for å gi den opphold.

Edit: Har du hund er den sikkert registrert hos veterinær? I såfall får du si at bikkja er dau, eller at du ikke klarte ha den rundt deg lenger.
Pete er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:49   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Hm, all right. Hunden er registrert hos vet, ja, men jeg kan vel igrunn bare omregistrere den på samboeren sitt navn istedet? De gidder vel ikke å sjekke sånt helt fanatisk?

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:51   #4
Reptilfreak

Pete sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Hm, all right. Hunden er registrert hos vet, ja, men jeg kan vel igrunn bare omregistrere den på samboeren sitt navn istedet? De gidder vel ikke å sjekke sånt helt fanatisk?
Omreg. på samboer og si det er hennes hund, men hva om dem sjekker adressene deres? Bor hunden med SAMboeren din er du vel kommet like langt?
Pete er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:53   #5
Reptilfreak

Pete sin avatar

Standard

Sett den på foreldra dine sitt navn? Ikke verre enn det.. Si at du har gitt den til dem.
Pete er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:54   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Pete Vis post
Omreg. på samboer og si det er hennes hund, men hva om dem sjekker adressene deres? Bor hunden med SAMboeren din er du vel kommet like langt?
(Samboer = hannkjønn) Vi er ikke registrert i folkeregisteret, så ifølge den så bor jeg fortsatt hjemme med foreldrene. Men de har jo hund også... hmz. Uansett, de finnes ingen bevis på at jeg og samboer bor sammen på nettet iallefall. De måtte ha funnet ut det ved å besøke oss.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:58   #7
Reptilfreak

Pete sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
(Samboer = hannkjønn) Vi er ikke registrert i folkeregisteret, så ifølge den så bor jeg fortsatt hjemme med foreldrene. Men de har jo hund også... hmz. Uansett, de finnes ingen bevis på at jeg og samboer bor sammen på nettet iallefall. De måtte ha funnet ut det ved å besøke oss.
Hehe skader vel ikke å ta en sjanse og søke uansett? Når du registrerer flytting kan du jo skrive over bikkja på foreldra dine.
Også beklager jeg min stereotypiske oppfatning av at alle reptileiere er menn
Pete er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 10:19   #8
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sant, det skader vel ikke å prøve.
Men er det bare gresk skilpadde det gies disp. til? Har alltid hatt lyst på leopardskilpadde. :<

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 10:32   #9
Reptilfreak

Boavennen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sandnes
Meldinger: 345
Blog Entries: 2
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (20)
Standard

Om du har hund hjemme, er noe de ikke sjekker.

Jeg har nylig hjulpet sønnen til en kompis med å få en lovlig skilpadde. Jeg coachet de hva de måtte skaffe. Søknader ble skrevet av meg, så de signerte bare. Kontakt med Mattilsyn og Dir.nat. hadde jeg. Fant en seriøs selger, og reiste selv med flyet til Danmark og hentet "Padda". Veterinærattest og cites-papirer hadde jeg ordnet på forhånd.

Det som er alfa og omega, er legeattest på at du har PELSDYRALLERGI! Noe annet er ikke relevant.

Vet ikke om du har vært til ØNH-spesialist og tatt allergitest. Hvis ikke bør du få legen til å henvise deg til en slik spesialist.
Allergitestene der er omfattende, og gir bl.a. svar på om du har pelsdyrallergi.

Jeg har scannet alle dokumenter gjennom hele mølla, og er det noen der ute som trenger hjelp, så gjør jeg gjerne prosedyren om igjen.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60.
Boavennen er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 10:37   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Så pollenallergi holder ikke? En i familien MÅ ha pelsallergi for å kunne få disp? Hva med om vi har venner som kommer på besøk ofte som har pelsallergi? ville det fungert?
Kjenner ingen i familien som har pelsallergi.. kan jeg igrunn sjekke opp.
Men har derimot en venn som bor rett bortenfor hvor jeg bor som har sterk allergi..

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Svar

Emner
disp, pga, pollenallergi, skilpadde

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Skilpadde dam reptildude Skilpadder 4 20-06-2008 13:57
Leo vs skilpadde Tarantellen Gekkoer 15 29-06-2007 21:28
Disp på skilepadde ZOO_Man Småprat 3 25-09-2006 14:12
skillpadde disp igjenn xamoman Lover og regler 13 13-12-2005 22:25

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 18:14.