| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Dec 2007
|
vet dette ikke har noe med reptiler og gjøre men, er det lov å holde pirayaer i norge, finner ingen svar på dette.
tenker at det er ulovlig siden omtrent alle dyr som er " kule " å ha er ulovlig i norge.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vest Agder
Alder: 40
|
Piraya er lovlig og selges i mange dyrebutikker.
Mvh, Vegard
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
|
Stort sett det meste er lovlig i akvarium bortsett fra krabber, kreps og hummer.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
sitter her med en rød mangrovekrabbe 30 cm fra meg, viste ikke at de var ulovlige, tror jeg ikke dyrebutikken viste heller akkurat =P
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
Når det gjelder saltvann er det meste lovlig, også de aller aller giftigste slik som blue ring octopus.
Sist endret av Frogger; 04-01-2008 kl 22:08. Begrunnelse: rettet litt feil.. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
der har vi det, begynte å lure =P
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Årsaken til at de fleste krepsearter er ulovlig er at de kan bære med seg en sykdom som kan ta knekken på ferskvannskrepsene vi har her i landet. Akkurat det forbudet må jeg si jeg forstår da.
Men ja, piraya er fullstendig lovlig, men om du ønsker en gøy fisk(og har plass til store kar) vil jeg heller anbefale arrowana eller ormehodefisk. Pirayaen er ganske pysete og kjedelig når den ikke er i flokker på flere hundre
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
som sakt så er piraya litt pysete vis de ikke er i flertall, jeg hade 10 piraya i et akvarie å nå har jeg bare 2 igjen, pirayaer utfordrer verandre til kamper, å det er til døden, så du skal ikke se bortifra at noen blir spist
så jeg kjøpte 4 nye så nå har jeg 6 piraya veldig stilig å se på når dem tar andre fisker
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
gullfisker er jo tøffere enn piraya. skal du ha tøff fisk så kjøp ferskvanns baracuda. evt ferskvanns murene.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Et lite triks med pirayaer og forsåvidt en del annen stimfisk er å hive oppi flere enn du ønsker å sitte igjen med. Mens en stim med fisk "setter seg" er det ofte mye interne stridigheter, hos enkelte fisker som piraya mer enn andre. Etterhvert som de svakeste og de største rivalene faller fra roer de interne stridighetene seg.
Når det gjelder Piraya så er det også et triks å fore nok. Gjerne flere ganger for dagen slik at de har full mage. Dette roer også gemyttet litt ![]() Man må gjerne filtrere en mer, men fisken roer seg kraftig. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| piraya |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|