| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Søndre Land,Oppland
Alder: 31
|
Må man ha det for å få vandrepinner i fra Danmark?
Jeg har ikke søkt om noe, men kan jeg motta det uten noe problemer?? Håper noen kan gi meg noen svar fort..
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Kristiansand
Alder: 41
|
du må gå inn på hjemme siden til direktorate for naturformidling så finner du det nødvendige skjemaet det
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Sted: Kristiansand
Alder: 41
|
Sorry Direktoratet for naturforvalting
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hva skjer hvis man ikke gjør d da? (sender inn søknad)
Tar jo litt tid før man får svar der og den som skal selge skal jo prøve å få solgt så fort som mulig... Får man sendt d i posten uten å skrive hva d er?? Noen her som har kjøpt i fra utlandet uten å ha tilatelse?? (sendt i posten)
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
Om pakken din blir stoppet av tollen og du ikke har import tillatelse, blir pakken sendt tilbake til avsender. Skynd deg å send søknaden til direktoratet og ha papirene klare til du får ett brev om at tollen trenger dine papirer. De svarer forholdsvis raskt på søknadene så lenge det dreier seg om noen få arter, tar litt lengre tid når du søker om tillatelse til 200 forskjellige arter edderkopper
Robert |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Får du en pakke fra utlandet hvor innholdet og verdi ikke er tydelig deklarert på følgepapirer, er det oppimot 100% sikkert at den blir åpnet av tollvesenet. Jeg har handlet mye ting og tang fra utlandet, særlig fra USA....og pakkene åpnes også ofte selv om innholdet er deklarert. Er innholdet over en viss verdi, får man naturligvis moms og tollbehandlingsgebyr på toppen.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for svar..
Skal sende en søknad til uka og søke på par dyr.. Er greit å være på den sikre siden. Men er det noen som vet hvor lang tid dem bruker på en søknad?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
Når jeg sendte en søknad med ca 50 arter tok det ca 2 uker før jeg fikk svar. Sendte også en søknad for 2 arter og fikk svar på samme dag, men var den gang også i kontakt med de på telefon pga av at det hastet å få tillatelsen(dyrene var allerede kommet til Norge
Robert |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
okei..
Vet du om man kan få svar på epost da? Har sendt dem epost i dag,men dem svarer vel ikke på en søndag... Håper jeg får svar fort av dem... Beklager at jeg spør så mye om dette her inne
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg sendte en søknad mandag 6. juni..
Men jeg har ikke fått noe svar der ennå, har heller ikke fått noe svar på e-post Søkte bare om 3 arter.. Normalt at det tar så lang tid????
|
![]() |
| Emner |
| import, tilatelse |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |