| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Østfold
|
Sitter og vurderer å skaffe reptil. Men så er det dette med loven. Og det er jo noen som blir tatt. Har sett at noen her inne har blitt tatt. Kunne noen av dere tenke dere å dele historiene. Har dere blitt tatt f.eks sånn som han som var mistenkt for å stjele moped? Fortalte dere det til alle dere kjente og noen sladdret? Eller hadde dere så mange at naboer fikk øye på de?
Er det noen som har hatt problemer med at dyrebutikker har blitt mistenkelige og sladdrett? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
det kan jo være at de sladdrer hvis de finner ut at du har et par aligatorer i kjeleren men ellers gjør de nokk ikke det
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ser og at dyrebutikker begynner å få mye mer reptil utstyr og mat. Ser de selger iguana mat osv.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Dyrebutikker sladrer nok ikke, de fleste som blir tatt virker det som at blir tatt i sammenheng med noe annet (avisoppslagene) - de man ikke leser om er nok stort sett folk som har vært uheldige eller løsmunnede ovenfor feil personer.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tenkte at hjemme alene fester hvor naboene ringte politiet var en grunn og. Dumt å ha ville fyllefester når man har reptiler
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
jeg ble tatt for noen år siden. pga ei gammel nabokjerring som så øglene mine gjennom en glippe i gardina. så var jeg så uheldig at ho hadde jobbet for dyrevernet, den tid hun var ung nok til å jobbe. så lederen av dyrevernsnemda og distriktsveterinæren troppet plutselig opp på døra mi en mandags morgen. de tok alle 4 øglene og en god del måneder senere fikk jeg en bot på 5000,-
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Vel, jeg har ikke blitt anmeldt av dyrebutikkene..Det er jo de som bestiller de fleste varne mine..
Trist historie Reptilfrelst.. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
så trist historie!
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Har aldri blitt tatt selv. Men uttaler meg likevel
![]() Mitt inntrykk er at de som blir tatt, stort sett blir tatt for noe annet. Noen få har selvsagt uflaks, og er blitt anmeldt av nyskjerrige gamle damer som titter inn gjennom gardinsprekken, men flertallet får politiet inn av andre grunner. Det er antakeligvis derfor de tror at alle reptileiere er kriminelle også... fordi statistikkene deres er så utrolig skjeve. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Hold reptilene dine hemlig for alle som ikke har reptiler selv.. Du tjener ikkenoe på å fortelle om det til uteforstående uansett! Politiet/mattilsynet kommer som oftest fordi noen andre sladrer, eller fordi de er tipset om noe annet som er verdt å sjekke i huset ditt.
Spør etter ransakningsordre, det kan du kjøpe tid nok til å flytte reptilene på! Og pass deg for gamle kjerringer ![]() c u |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| blitt, dere, har, inne, reptilhold, som, tatt |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ønsker bilder fra tarantellaene og skorpionene som dere her inne har | Kris10an94 | Fotoforum | 9 | 12-02-2008 20:06 |
| Ja til reptilhold! | Varanen69 | Media | 55 | 22-01-2008 21:28 |
| å bli tatt av politi for reptilhold | anarkist | Småprat | 9 | 12-06-2007 16:05 |
| Reptilhold i Norge | Chixz | Småprat | 24 | 26-09-2006 21:23 |
| Hvem har DU blitt kjent med her inne? | straymond | Medlemmene | 17 | 09-08-2006 08:43 |