| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack (5) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Fikk idag svar på min dispensasjonssøknad for min lille hoehnelii(skrevet i falsk navn, er da litt paranoid.
Ble bedre svar enn jeg håpet, da ![]() Hei Takk for ditt innspill. Vi vurderer ikke et dyrehold som du beskriver som kriminelt, men det er brudd på norsk lov. Vi ønsker derimot ikke "amerikanske" tilstander med alligatorer og slanger i private hjem. Hvor grensen skal gå er et politisk spørsmål. Jeg vil anbefale at du tar kontakt med en politiker fra et parti du tror på og spør om dette kan tas opp til ny vurdering. I Mattilsynet må vi følge reglene som politikerne har fastsatt, men vi jakter ikke aktivt på dyrehold som du beskriver. Hvis vi mottar klager på ditt ulovlige dyrehold, må vi sannsynligvis beslaglegge dyret og avlive det. Jeg tviler på at du ville bli bøtelagt som "kriminell". Men vi prioriterer ikke jakten på små kameleoner særlig høyt, så du kan nok føle deg rimelig trygg. Med hilsen Paal Fennell Distriktssjef Mattilsynet, Distriktskontoret for Bergen
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: oslo
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Oslo
|
Send den mannen blomster
Tar av meg hatten for dette utsagn. Respekt. "Vi vurderer ikke et dyrehold som du beskriver som kriminelt" = han mener også at du har rett til å holde dine dyr, såfremt du ikke tar helt av og skaffer deg krokodiller.. "vi jakter ikke aktivt på dyrehold som du beskriver" = våpenhvile innenfor rimelighetens og fornuftens grenser. Plikt er likevel plikt, og de må gjøre jobben sin når dette tvinger dem til å handle. Den søknaden vil jeg kalle midlertidig innvilget på ideologisk grunnlag med forbehold om straff hvis du er uheldig og blir tatt. Den dispen ville jeg rammet inn. Heh. Jeg er blitt Fennel fan. ![]() Lenge leve distriktskontoret i Bergen. Sånne folk burde vi samarbeide med. ^_^ klemz oby |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Jøss! det var jo en positiv mann det der
helt enig med oby!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
kjempe flott at du postet dette.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Positivt! Yee
Litt mindre og bekymre seg over, føler jeg..
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Er det rart man (jeg) blir så forelsket i denne byen. Flott by, flotte mennesker, flott svar!
|
![]() |
| Emner |
| dispensasjonssøknad, svar |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/lover-og-regler/3875-svar-pa-dispensasjonssoknad.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Reptilweb • Se emne - kongesvar pÃ¥ dispsøknad | This thread | Refback | 29-03-2009 20:46 | |
| Reptilweb • Se emne - kongesvar pÃ¥ dispsøknad | This thread | Refback | 30-12-2008 00:49 | |
| Reptilweb :: Vis Temaet - kongesvar på dispsøknad | This thread | Refback | 18-04-2008 05:48 | |
| Reptilweb :: Vis Temaet - kongesvar på dispsøknad | This thread | Refback | 18-04-2008 03:32 | |
| Reptilweb :: Vis Temaet - kongesvar på dispsøknad | This thread | Refback | 18-04-2008 01:58 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| leo??? svar på noen spm.? | bendick2112 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 20 | 16-10-2007 16:43 |
| Svar fra DN. | Halgeir | Lover og regler | 0 | 02-10-2007 14:34 |
| FORTVILET!! MÃ… HA SVAR! | Miss_Loca | Skorpioner | 2 | 31-03-2005 08:53 |