"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Forbanna på dyrebutikken!

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 05-05-2007, 13:21   #1
Reptilfreak

alma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 313
Standard Forbanna på dyrebutikken!

Akkurat nå er jeg så sint at jeg har hjertet i halsen og pulsåra i tinningen vibrerer.
Jeg har akkurat vært på den store dyrebutikken på alna senter i oslo og blei mildt sagt sjokkert over hva jeg fikk se. :
I et stort terra med reptilbark lå to små keisere. I terrariet befant det seg også fire-fem sirisser. Etter å ha sett to ganger så jeg plutselig at en av sirissene spiste på den ene skorpionen. DA reagerte jeg. Det stakkars dyret var nok så svakt pga feilholdet at det ikke klarte forsvare seg.. (Dette skjedde jo hos oss etter MEGET FEIL info fra dyrebutikken vi handla hos).
Jeg fikk tak i en ansatt som jeg fikk med meg bort og sa at han fikk til å låse opp terraet NÃ…. Han gjorde faktisk det og jeg tok handa inn og børsta bort sirissen før jeg løfta opp skorpionen, den var ikke død, men den overlever nok heller ikke.... Den reagerte omtrent ikke på noen ting. Jeg var så sint og stressa at jeg skalv mens jeg stotra fram at dette var ikke bra, ikke bra i det hele tatt! Jeg sa de ikke kunne holde dyr på denne måten, og fortalte et og annet om hvordan disse dyra faktisk må ha det for å kunne leve.. Han sa at de ikke fikk gjort så mye med substratet før mandag, men han gjorde som jeg sa og tok ut sirissene og helte vann over barken.. Han lovte også å spraye terraet.
Jeg trur det er lenge sida jeg har vært så fortvila! Gikk helt rundt for meg etterpå.
Jeg fatter ikke at butikkene KLARER å bry seg så lite.. Fatter det bare ikke...
alma er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 13:29   #2
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard Re: Forbanna på dyrebutikken!

Been there done that, da jeg var innom hadde jeg noen spm ang prisen på pinkies, og litt annet. Jeg ble bedt om og komme tilbake noen timer senere fordi da var han som hadde ansvaret for tarantellene og skorpionene der, de sa det var han som kunne alt om de.

Jeg skulle gjerne likt og tatt en prat med han og sett virkelig hvor mye han kan, synes det er rart at de ikke klarer og skaffe folk med skikkelig kunskap om leddyr.
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 13:39   #3
Reptilfreak

alma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 313

Da han spurte om jeg trngte hjelp så sa jeg at jeg ville gjerne prate med den som hadde ansvaret for skorpionene, hvis de hadde en spesiell som dreiv med det. Da kunne jeg prate med han vettu, var svaret. Da det virka som han skjønte at jeg ikke var glad så forandra han det til "eller.. jeg veit ikke om jeg skal ta på meg ansvaret, men du kan ihvertfall prate med meg..."
Gjøk.
alma er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 16:29   #4
Senior Member

haplopelma_freak sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 117

jeg har sett mangel på kunskap i noen butikker, men ikke så alvorligt at de nesten holder på å dø.
er det noen som hvet om det er noen spesielle regler de må holde for å ha sånne slags dyr i butikkene.
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 16:47   #5
Reptilfreak

Crispy sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 747

for et par måneder i dyrebutikken på myrene i arendal, så gikk jeg inn i Leddyr avdelinga, der blir tellane holdt på bark/sand og de fukter nesten aldri omtrent.
Den dagen lagg jeg merke til at det lukte jævlig der inne så så jeg at den ene keiseren lagg med halen rett ut, så så jeg at det var en til keiser der inne, men halen rett ut den og, de var begge døde.

Det er 2. gangen jeg har funnet døde leddyr inne der, sist gang var en goliath.

Jeg har en generel kunskap om tarantellaer og skorpioner, jeg har så lyst å si ordentlig ifra, men siden jeg er bare 14,så tror jeg de ikke tar meg på alvor.
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 16:48   #6
Reptilfreak

Xull sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Limbo
Alder: 24
Meldinger: 228

Er ikke bare reptiler som blir håndtert dårlig i dyrebutikker da. Virker som dem er ekstremt late i noen butikker, har sett eksempler på det meste.
selv enkle dyr som rotter blir lagt i bur med sagflis (noe som fører til luftveis problemer evt, død)

Men dette tilfellet med skorpionene hørtes ille ut. hadde det ikke vært bedre å hatt små skorpioner på papir imens dem venta på nytt bunn substrat ? håper det går bedre med dem nå.
Xull er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 16:52   #7
Reptilfreak

rioth sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 629

Sitat:
Opprinnelig postet av Gizmo
Jeg har en generel kunskap om tarantellaer og skorpioner, jeg har så lyst å si ordentlig ifra, men siden jeg er bare 14,så tror jeg de ikke tar meg på alvor.
Huff ja.. Men er jo uansett verdt å si i fra om det går utover dyrene! Så får betjeningen bare tro det de vil tro, men du har gjort ditt

Var også innom en dyrebutikk i nordnorge for et par år siden, hvor jeg så en del tellaer som ikke hadde det så bra, og da printa jeg ut noen caresheet's og ga dem, og uka etter var faktisk ting forbedret
Butikkanvarlig takket meg og sa at jeg gjerne måtte komme og fikse på ting om jeg mente det var nødvendig

men er jo som sakt noen år siden dette skjedde, så vet ikke åssen ting ser ut der nå, men skal oppover til sommeren for å se ann forholdene

rioth er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 17:14   #8
Reptilfreak

therabro sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Lørenskog
Alder: 27
Meldinger: 323

på Tam på alna har de alle virvelløsedyrene sine på bark med sånne røde lekakuler under... å det er ikke mye bark helle, bare 3-4cm med det... oxo har de juvinil A chalcos og A bicolloratum i likestort terrariet som de har en T apophysis. og de terreriene oxo da i tillegg høyere en de er lange/brede...
therabro er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 18:49   #9
Reptilfreak

h11te sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: froland
Meldinger: 414
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)

Sitat:
Opprinnelig postet av Gizmo
for et par måneder i dyrebutikken på myrene i arendal, så gikk jeg inn i Leddyr avdelinga, der blir tellane holdt på bark/sand og de fukter nesten aldri omtrent.
Den dagen lagg jeg merke til at det lukte jævlig der inne så så jeg at den ene keiseren lagg med halen rett ut, så så jeg at det var en til keiser der inne, men halen rett ut den og, de var begge døde.

Det er 2. gangen jeg har funnet døde leddyr inne der, sist gang var en goliath.

Jeg har sagt ifra der 2 ganger å det nytter ikke... De henter sjefen som da begynner å fortelle MEG hvordan edderkopper skal holdes... Han mener også at T. blondi er trelevende store deler av året...

Rune
Svar med sitat
Gammel 05-05-2007, 19:24   #10
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Sitat:
Opprinnelig postet av h11te
Jeg har sagt ifra der 2 ganger å det nytter ikke... De henter sjefen som da begynner å fortelle MEG hvordan edderkopper skal holdes... Han mener også at T. blondi er trelevende store deler av året...

Rune
Hipp hurra for neandertalerene

Flott innsats du har gjort Alma, håper det hjelper. Godt å høre følelsene "bruser" hos flere enn meg når man oppdager slikt.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Svar

Emner
dyrebutikken, forbanna

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
dyrebutikken på City Syd Spaniolen Småprat 31 02-11-2007 22:52
På dyrebutikken abarth Taranteller 9 09-03-2007 06:33

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:54.