| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Oslo
|
Ja man kan lure... Hva er lov?
Er det lov å eie en gecko som "husdyr"? Ser jo at det er en del her på forumet som har det, men blir litt usikker når jeg leser i postene i denne tråden. Står ikke noe spesifkt om hvilke dyr som er lov og ikke. Noen som kan hjelpe meg å få litt klarhet i hvilke dyr/reptiler som er lov og ikke lov? Takker for all hjelp!! M |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Tiggerstaden
|
Enkelte allergikere er heldige å få dispensasjon for å eie skilpadder. Reptileiere som hadde reptiler før forbudet kom fikk normalt sett også beholde disse (om de søkte om det).
Ellers er vel alt av reptiler forbudt å eie i Norge - Er det rart at svenskehandel er populært :wink:
|
|
|
#3 |
|
Member
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Norge
|
du kan vel så godt som si at å holde reptiler er ulovlig,men sjangsene for å bli tatt er små
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Ingen reptiler er lovlige, hvis man ikke har dispensasjon.
De eneste reptilene som det i praksis er mulig å få dispensasjon til er landskilpadder, men i teorien kan man søke om å ha et hvilket som helst reptil. Det finnes noen få personer som har fått invilget dispensasjon til andre dyr. Monica Heggelud (dyrlegen på TV2, og leder i Norsk Herpetologisk Forening), har f.eks lovlige slanger. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen
|
Katrine, jeg tenkte jeg bare kunne nevne at det ikke er Monica Heggelund som har slangene, i allefall ikke nå lenger, men Stein Ivar Ramberg, som også er tatt over som fungerende formann i NHF. Monica har ingen dyr for tiden, hun er på klinikken hele dagen!
|
![]() |
| Emner |
| dyr or reptiler, hvilke, ikke, lov |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvilke reptiler har dere?? | reptilfrelst | Reptiler | 116 | 24-03-2010 11:29 |
| hvilke reptiler kan gå i små terrarier? | Androctonus | Øgler | 15 | 14-09-2007 14:32 |
| Er det lov å ha reptiler I Norge? Hvorfor (ikke)? | Bichirmon | Lover og regler | 3 | 07-02-2007 22:28 |
| ikke reptiler, men se dette!!!!! | skorpman | Småprat | 13 | 11-11-2005 12:41 |
| atter en gang ikke reptiler, men dog.... | straymond | Media | 2 | 26-07-2005 04:28 |