"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Hjelp! Slanger ute?

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-02-2018, 21:09   #1
Junior Member

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Trondheim
Alder: 20
Meldinger: 2
Standard Hjelp! Slanger ute?

Hei jeg har en boa constrictor som jeg har veldig lyst og ta med meg ut i sommer hvis veret blir bra nokk og over 23-24° hvis vi er så heldig hær i norge. men veit noen reglene på det har vert greit takk for hjelp og tips😊
Rambo-the-boa er offline   Svar med sitat
Gammel 14-02-2018, 21:11   #2
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Det er verken lov eller noe boaen din har noe som helst ønske om. Den vil være i fred i terrariumet sitt med riktig temperatur og luftfuktighet.

Hvorfor skulle du i det heletatt ha dyret med utendørs? For å vise det fram?
Nei, la dyret være der det har det best.

''13. Er det lov å lufte reptiler i hagen?
Svar: Det er i utgangpunktet ikke lov å holde reptiler utendørs.

Gresk landskilpadde har behov for naturlig sollys. Slike skilpadder bør få være ute om sommeren. Men du må sikre at skilpadden ikke kan rømme.''
Gammel 14-02-2018, 22:12   #3
Junior Member

Medlem siden: Feb 2018
Sted: Trondheim
Alder: 20
Meldinger: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Det er verken lov eller noe boaen din har noe som helst ønske om. Den vil være i fred i terrariumet sitt med riktig temperatur og luftfuktighet.

Hvorfor skulle du i det heletatt ha dyret med utendørs? For å vise det fram?
Nei, la dyret være der det har det best.

''13. Er det lov å lufte reptiler i hagen?
Svar: Det er i utgangpunktet ikke lov å holde reptiler utendørs.

Gresk landskilpadde har behov for naturlig sollys. Slike skilpadder bør få være ute om sommeren. Men du må sikre at skilpadden ikke kan rømme.''

Han er vant og bli håndtert og liker det ganske bra hver gang jeg kommer på rommet kommer han ut med mindre han er i hamskifte eller har fått mat og han legger seg bestandig intill meg. Og har skjedd mange har med seg boane sine ut og mange liker det hvis den prøver og skule sen eler noe av den grunn bør han holdes inne men hvis han liker og være ute så synnes jeg han skal ha muligheten til det på samme måte som han vil utvav buret og være i hendene mine
Rambo-the-boa er offline   Svar med sitat
Gammel 15-02-2018, 10:17   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Tromsø.
Meldinger: 1,924
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rambo-the-boa Vis post
Han er vant og bli håndtert og liker det ganske bra hver gang jeg kommer på rommet kommer han ut med mindre han er i hamskifte eller har fått mat og han legger seg bestandig intill meg. Og har skjedd mange har med seg boane sine ut og mange liker det hvis den prøver og skule sen eler noe av den grunn bør han holdes inne men hvis han liker og være ute så synnes jeg han skal ha muligheten til det på samme måte som han vil utvav buret og være i hendene mine
Nei, det du gjør i hele posten din nå er å gi boaen din egenskaper den ikke har. Slanger kan ikke føle glede, lykke, kjærlighet eller knytte bånd. Slanger er utrolig primitive dyr, og de er på nivå med gullfisk, om de skulle vært sammenlignet med noe annet dyr. Det kan høres kjedelig ut, men reptiler er fantastiske dyr akkurat slik de er, uten at man skulle prøve å gi de emosjonelle egenskaper.

Han er vant til å bli håndtert, og han aksepterer det. Han liker det ikke.
Det at han kommer ut er gjerne for å se hva som skjer, ikke det at han har lyst å være lamme deg. Å det at han legger seg inntil deg, det er jo fordi du er en varmekilde ikke det at han vil være nær deg.

Det har skjedd mange ganger ja, dessverre. Det er ikke noe argument for at det er greit. Folk finner på mye tøv, inkludert fordi de ikke orker å akseptere dyrene sine for hva de faktisk er, og det gjelder ikke kun reptiler.

Nei, å drasse med reptilene sine ut for showof er uakseptabelt. De vil være i terrariumet med riktig fuktighet, og riktig miljø - det er der de har det best.
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hjelp, slanger beslaglagt! tmzzb Boa og pyton 27 14-07-2015 23:50
Hjelp! Midd hos slanger! CamStatic Helse og sykdommer hos reptiler 9 21-10-2012 11:38
Slanger Zpider Reptiler 2 24-02-2011 14:57
Hjelp til å identifisere slanger i Thailand.. Frogger Reptilidentifisering 8 20-03-2009 13:00
Start hjelp om Generelle slanger?? SpontaN Snoker 5 07-04-2008 21:48

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:11.