| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Er det lov og om så går det ann å kjøpe ekorn som er født i fangenskap?
Vet om folk som har hatt ekorn og de blir visst veldig fort tamme. Noen som vet? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Ekorn hmmm.
Eneste jeg vet at det er noe som heter syvsover og er meget stilige. Men di er ikke lovlige her i Norge, kan søke om å få lov til å ha. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Nei det er nok ikke lov å ha ekorn i fangeskap her i landet. Norske ekorn er ikke lov å fange inn og det er ikke lov å innføre fremmede ekornarter til landet.
|
|
|
#4 |
|
Member
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Vet at det ikke er lov å innføre fremmede arter til Norge, leste en artikkel om en som hadde tatt inn noen Kanadiske ekorn eller noe til Norge som mattilsynet kom og tok en prat med
Men hvis en søker om lov og får det, hvordan får en tak i ekornet da? Bestilling fra et annet land eller noe? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hvis du mener syvsoveren kan dyrebutikker bestille det for deg
![]() Men du må ha tilatelse |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Sitat:
Det er dessverre ikke lov å holde ekorn i Norge, men i noen andre land er det etter det jeg har skjønt lovlig å holde flygeekorn. At de er ulovlige i Norge er kanskje ikke så rart med tanke på hvor mye plass disse dyrene faktisk krever... |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Stiller meg bak chi der. Ekorn er veldig aktive og krever veldig mye plass, Søsken barnet mitt bor i ``skauen`` og der går det 3 ekorn, de har hoppet gjennom 6 trær på 1 min.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hei
Dette er en syvsover: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Nåmmen så nydlige
Noen som aner hva det vitenskapelige navnet på disse her? Jeg har aldri sett slike før. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Graphiurus murinus.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| ekorn, fangenskap, lov, norge |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Fin idé for Norge? | Fredrik22 | Media | 5 | 30-10-2008 06:38 |
| Reptilhold i Norge | Tarantellen | Småprat | 9 | 25-10-2007 20:12 |
| norske slanger i fangenskap? | Adriano | Snoker | 12 | 04-09-2007 19:17 |
| dødsfall som følge av giftslange i fangenskap i Norge? | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 22-10-2005 14:23 |
| frihet --> fangenskap | straymond | Generelt om reptiler | 25 | 05-07-2005 12:40 |