| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
har merket at dette temaet har kommet mer og mer i fokus, ikke bare her inne, men og på andre forumer på nett.
kort sagt: kjør på med det dere mener!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Jevnaker
|
Det er vel ikke mattilsynet som eventuelt er dyreplagere, de følger jo bare reglene sine. Det er den norskestat som er problemet og de er dessverre folkevalgt! Jeg personlig mener at vi nordmenn har en form for fremmedfrykt.....OLA POTIT!!
Vi klarer vel ikke aksepterer noe eksotisk og nytt med det første akkurat, bare så vidt kebaben kom inn over grensa. . ..alt skal være så vanskelig her i landet! Glad vi har mattilsynet! Men reglene de MÃ… følge kan nok gjøres noe med….. Finnes det noe parti som er for reptilhold i Norge ? Pass godt på dine dyrevenner!! Lykke til! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg er med på den at mat-tilsynet har en jobb å gjøre, og enten vi vil eller ikke så må vi desverre respektere det.
det jeg IKKE har respekt for at de som bringer inn dyrene har så latterlige lite kompetanse på området at de knapt klarer å identifisere en maisorm, og når de nærmest ikke en gang klarer det, så vil jeg ikke tenke på hva slags forhold dyret må finne seg i når de først når mat-tilsynets hender. først der kan jeg selv begynne å spekulere i dyreplaging.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Jevnaker
|
sant nok det straymond.....men tror du de fine dyrene som mattilsynet henter inn lever veldig lenge da? De er vel så redde for at en maisorm skal sluke dem hele, så de dreper vel nesten stakaren(ene) på stedet!!
Men jeg fortstår hva du mener....... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Kristiansand
|
Dette med dyreparker er jo en ting, at de kan sendes dit. Men hva med svenske reptilforhandlere? Er det helt utelukket å sende dem til de som ønsker det? Er jo bedre det enn å avlive dem.
|
|
|
#6 | |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Påstanden om at mattilsynet er dyreplagere er for meg helt absurd.
Som norske statsborgere plikter vi alle å sette oss inn i landets gjeldende lover og regler, og de er helt klinkende klare på dette punktet. Jeg sakser her litt fra lovteksten: Sitat:
Når det gjelder mattilsynets håndtering av dyrene etter et beslag så er det sikkert mye som kan forbedres. Det er likevel ikke til å komme fra at dyret ikke hadde havnet i den situasjonen dersom vi hadde tatt ansvar og faktisk fulgt loven.
|
|
|
|
#7 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
men nevertheless, det ER faktisk vårt valg og må desverre ta konsekvensene av det, uavhengig av hva slags form de kommer i.
|
|
![]() |
| Emner |
| dyreplagere, mattilsynet |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|