| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
VIKTIG! LES DETTE - BREV FRA NHF TIL MATTILSYNET!
Dette berører alle oss reptilelskere....... Vi får bare håpe og drømme om at "Mattilsynet" åpner opp øyne og gjør noe med dagens forbud mot reptilhold etter dette: http://www.noherpetologiskforening.h...10904~ns4.html Mvh Trond alias Varanen69! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2004
Sted: I landet som styres av huleboere.
|
det må jeg si. det var veldig bra skrevet. håper det skjer noe snart.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Akershus
|
Det var jo en stund siden dette ble skrevet og fortsatt har det jo ikke skjedd noe.
Det kommer nok til og ta lang tid, men vi kan jo jobbe so godt vi kan med det privat. Det jeg gjør ar at jeg forsøker og gi folk et så positift syn på reptiler som mulig. Har faktisk omvendt noen.. To jeg kjenner var kjempe redd slanger. Jeg fortalte om min og hvordan hu var og "avlivet" lit myter som har blit sagt av "fagkyndige" mennesker. Som fex at alle slanger kun spiser levende for og at de fleste slanger i fangenskap må tvangsfores. Så fik de bruke den tiden de trengte og tittet på henne i buret og til sist holdt de henne. Hun ene har i dag flere reptiler og hu andre har veldig lyst til og skaffe seg en slaneg. Mamma hadde så skrekk for slanger så hun klarte ikke se de på tv en gang. Vel med tolmodighet og innstatsvilje fra mamma om og ville komme over redslen. Så til sist turte hun og holde henne og ville ha terariet i stua. Men det skal nevnes at jeg måtte kjefte litt på mamma da hu skremte søstra si senere med slangen. Og sa veldig strengt at det ikke var pent og tenk om jeg hadde gjort det samme med deg. SÃ… ved og gi ut masse seriøs info og la folk få hilse på dyra og føle og se at de faktisk er veldig alrighte alikevel, det er jo en vei og gå for og få fler til og tenke at det er jo ikke værre en og ha andre type dyr. så kansje vi får til en lovendrin med tiden....
|
![]() |
| Emner |
| brev, dette, fra, les, mattilsynet, nhf, til, viktig |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mattilsynet utaler seg om reptilsaken i Bergen | Løven31 | Media | 11 | 10-01-2008 20:34 |
| Derfor er det viktig... | Viridovipera | Helse og sykdommer hos reptiler | 6 | 30-12-2007 00:37 |
| VIKTIG VIKTIG!!! | reptilfrelst | Småprat | 17 | 13-06-2007 17:45 |
| Svarfrist fra mattilsynet? | MOLOK2 | Småprat | 9 | 01-06-2006 15:33 |
| Adresse til mattilsynet | MOLOK2 | Øgler | 5 | 05-04-2006 14:44 |