"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Er det lov med reptiler i Norge?

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-01-2012, 16:27   #31
Reptilfreak

Reptilfan sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Bergen
Alder: 10
Meldinger: 44
Standard

Jeg vet at jeg har spurt om dette før men er det ikke 1% sjanse for å få lov. Skal sevfølgeli ikke spørre mer om det vil bare være 100% sikker.
Reptilfan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-01-2012, 16:36   #32
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 515
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
da får du bare vente da, er ikke sånn at man får lyst på et reptil en dag, også fikser man seg dagen etterpå.. er litt forskjell fra et hamster som man kan evt. selge på finn når man blir lei, dessuten lever de fleste reptiler VELDIG lenge og de krever faktisk mye mer enn hva de fleste tror.

les, velg dyr, sett deg GODT inn i dyret, ordne utstyret og få det til å fungere, også kan du begynne å tenke på å anskaffe deg dyret
vil legge til at du ikke skal være redd for å spørre her, men helst om du ikke klarer å finne ut av det ved å søke på forumet her, litt kjipt å starte en ny tråd med spm. som allerede er besvart mange ganger tidligere i tråder her inne..
Hehe, jeg har en tendens til plutselig ville ha et dyr og et par dager senere har jeg det. Men det er jo fordi jeg har utstyret fra før av eller skaffer det på de dagene

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptilfan Vis post
Jeg vet at jeg har spurt om dette før men er det ikke 1% sjanse for å få lov. Skal sevfølgeli ikke spørre mer om det vil bare være 100% sikker.
0% sjanse å få et reptil lovlig, utenom skilpadde hvis du har allergi.
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-01-2012, 16:52   #33
Reptilfreak

Reptilfan sin avatar

Standard

Jeg skal prøve å få sendt et spørsmål til det tilsynet. Det er så uretferdig at alle som ikke har alergi mot pelsdyr ikke skal få lov.
Reptilfan er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-01-2012, 17:51   #34
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Sitat:
Det er så uretferdig at alle som ikke har alergi mot pelsdyr ikke skal få lov.
Er ganske uenig i deg der.. Det minste man kan gjøre for de som har såpass sterk pelsallergi er at de får dispensasjon på skilpadde. Det hadde kanskje vært greit at alle kunne få lov til det, men da kommer vi egentlig bare tilbake til dette med positivliste..
Svar med sitat
Gammel 30-01-2012, 17:52   #35
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
ok, nå blir jeg sprø: NEI NEI NEI NEI NEI NEI.
Svar med sitat
Gammel 30-01-2012, 17:55   #36
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

[QUOTE=E.repti;172059]Hehe, jeg har en tendens til plutselig ville ha et dyr og et par dager senere har jeg det. Men det er jo fordi jeg har utstyret fra før av eller skaffer det på de dagene

så har muligens vi litt høyere kunnskap om det her enn han på 10
Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til christoffer90
Gammel 30-01-2012, 19:59   #37
Reptilfreak

Reptilfan sin avatar

Standard

Hvor lang tid kan det ta før de endrer loven?

Og husk: JO JO JO

+ ikke gjør narr av meg pågrunnav jeg er 10 år og kansje ikke kan så mye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sist endret av Frogger; 30-01-2012 kl 20:32.
Reptilfan er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-01-2012, 20:32   #38
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Hvor lang tid kan det ta før de endrer loven?
Det er ikke bestemt om loven skal endres eller ikke. Hvis den endres i år vil sannsynligvis det nye lovverket tre i kraft fra 1.1.2013, men ingen vet... Det er bare å vente i spenning. Etter det jeg har forstått kommer det en oppdatering i saksgangen om ikke så alt forlenge.

Et skritt nærmere lovlige slanger - Hordaland - NRK Nyheter
Svar med sitat
Gammel 30-01-2012, 20:37   #39
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Reptilfan: Det er ingen som vet når det blir lovlig eller om det blir lovlig. Det eneste vi vet med sikkerhet er at vi har aldri vært nærmere en lovendring enn nå.

Du får gjøre som oss andre, smøre deg inn med et tykt lag med ventesalve. Veldig mange her inne har ventet i mange år og enkelte av oss helt siden det ble forbudt i 1977.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-01-2012, 16:08   #40
Reptilfreak

Reptilfan sin avatar

Standard

Ja.
Tenker bare om noen jobber på stortinget så kan de fortelle meg sånn ca.
Jeg har bare så lyst på skjeggamer og leser om enten bur eller skjeggam hver dag. Hvis ikke loven blir endret før om 15 laaaaaaaaaaaange år slutter tålmodighets kremen min å slutte å funger å boksen min med tålmodighetskrem er tom så det er 15 lange år igjen.

Sist endret av DanFekar; 31-01-2012 kl 23:42. Begrunnelse: Utførte en vokal-ektomi
Reptilfan er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
reptiler i norge tigerpyton123 Slanger 7 20-03-2011 19:48
Reptiler i Norge? evak Reptiler 9 28-07-2010 20:13
Reptiler i norge. Downfall Slanger, øgler og skilpadder 1 05-09-2009 22:29
Reptiler i Norge Christoffer Småprat 7 22-09-2008 00:16
Kampanje JA til Reptiler i Norge Småprat 4 08-08-2006 19:22

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:41.