"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Er det lov med reptiler i Norge?

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-02-2012, 16:15   #101
Member

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 60
Standard

Spiller det no rolle? Han trenger info om tellar
UKF_Reptil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-02-2012, 16:24   #102
Reptilfreak

nileas sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
Meldinger: 230
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av UKF_Reptil Vis post
Spiller det no rolle? Han trenger info om tellar
Ja, det spiller en rolle! Info om tella har da ingenting å gjøre i en tråd som handler om hvorvidt det er lovlig med reptiler i norge.. Anbefaler deg å lese retningslinjene for forumet! Under Faktaark og andre steder på forumet ligger det forøvrig mye nyttig info om tella
Svar med sitat
Gammel 04-02-2012, 16:47   #103
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av nileas Vis post
Ja, det spiller en rolle! Info om tella har da ingenting å gjøre i en tråd som handler om hvorvidt det er lovlig med reptiler i norge.. Anbefaler deg å lese retningslinjene for forumet! Under Faktaark og andre steder på forumet ligger det forøvrig mye nyttig info om tella
det spiller en rolle for forumet.
første regel burde vel være å lære seg å poste ting på rett sted, før man i det hele tatt poster noe!
Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker christoffer90 sitt innlegg:
Gammel 04-02-2012, 20:45   #104
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 782
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mori Vis post
Mitt spørsmål er egentlig hvor tolerant "vi" skal være på forumet med yngre personer.
Forumreglene sier at under 13 år kan kreve tillatelse fra foresatte. Reptilfreaks.no - OSS/FAQ: Generell forumbruk
Personlig mener jeg at det bør stå "skal".

Når det i tillegg er klinkende klart i Dyrevelferdsloven at personer under 16 år ikke kan ha selvstendig ansvar mener jeg at "vi" bør håndheve alderskontrollen strengere.
Like tolerante som vi er med gjevaldrende, yngre og eldre. Om ikke mere.

Om en gutt på 8-10 har fått seg sin første tella, blir det helt feil og eksludere han fra forumet fordi ''vi'' skal håndheve regler, lover og meninger.
Samme er om guttungen har fått tilatelse av mamma og pappa til og ha en leopardgecko.

Jeg syns han er for ung, med tanke på at det kommer til og friste og vise ''bestevenn'' det and so on.
Er forsåvidt enig med deg i noe, men at vi på forumet skal sitte og ''håndheve'' lover og alderskontroller blir helt feil.

Unger på 8-12 har vel gjerne ikke ansvaret for ett dyr helt alene, eller?
Vil for min del virke veldig uvanlig.
Fra 13 og oppover, så burde du kunne ta vare på ett dyr på egenhånd.
Og at foreldre skal fungere som ett mellomledd, både ja og nei.

Det er flott at de yngste tar egeninniativ og vil lære selv for og vise fram hva de har lært på egenhånd, 8 eller 12.

Bedre og bidra og hjelpe han med ett godt dyrehold, og lære guttungen opp det vi kan i form av forunet, enn og kaste han ut med en skjennepreken om at han er for ung.

Vi alle herptilholdere bryter samme loven, og det er ikke vår jobb og håndheve noe som helst.
Da burde vi i så fall se på oss selv, før vi leker ''lovens lange arm.''

- MIN mening
Reptils er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til Reptils
Gammel 05-02-2012, 13:33   #105
Member

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 60
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av nileas Vis post

Ække det jeg mener. Han spørte om info om tellar, og som jeg har sett kan alle her noe om tellar Spiller det no rolle hvem som forteller det?
UKF_Reptil er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-02-2012, 13:37   #106
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Ække det jeg mener. Han spørte om info om tellar, og som jeg har sett kan alle her noe om tellar Spiller det no rolle hvem som forteller det?
?
Svar med sitat
Gammel 05-02-2012, 13:59   #107
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 304
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Det spiller ingen rolle HVEM som forteller det, men det spiller noen rolle HVOR spørsmålene blir postet

Dette er fordi det er mange andre som kanskje har de samme spørsmålene, men kanskje ikke er medlemmer her, eller tør å spørre. Om spørsmål og svar da ligger rundt omkring i forumet, så vet ikke de hvor de skal lete.
Men om man stiller alle spørsmålene på riktig plass, så vet alle hvor de skal lete etter dem, og andre kan også lese svaret som du, eller andre får.

Det er det som er så bra med sånn forum som dette, for her er det så mange som har svar på spørsmål før, og alt sammen ligger på de rette plassene i forumet
Akkurat som et lite bibliotek på internett!
Og da må alt ligge på riktig plass for at alle skal finne frem gang på gang.
Lenxx er online nå  
Svar med sitat
Følgende 3 medlemmer liker Lenxx sitt innlegg:
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
reptiler i norge tigerpyton123 Slanger 7 20-03-2011 19:48
Reptiler i Norge? evak Reptiler 9 28-07-2010 20:13
Reptiler i norge. Downfall Slanger, øgler og skilpadder 1 05-09-2009 22:29
Reptiler i Norge Christoffer Småprat 7 22-09-2008 00:16
Kampanje JA til Reptiler i Norge Småprat 4 08-08-2006 19:22

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:41.