| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
De siste dager nå har Facebook'en min vært full av Amerikanske reptileiere og oppdrettere som er i full raseri og desperasjon pga den nye python-forbudet som kom 18. Januar 2012.
-56AGtKKAwpQ&index=1&feature=plcp
Hvis du ikke har fått med deg hva som skjer, så er det mer eller mindre noen politikere som har "tatt bakveien" og rett i siste sekund fikk de igjennom en lov som tilsier at Gul anakonda, Tigerpyton og de to store klippepyton-artene i Afrika er det nå forbudt å importere/eksportere mellom statene. Dette skaper enorme kjepper i hjulene for de store oppdretterne som f.eks bob Clark og NERD, dette skaper store problemer for folk som får jobb i en annen stat og må flytte og kan ikke lenger ta med seg kjæledyret sitt. Dette er skrekkelig. Grunnen som de bruker for å få igjennom forbudet er pga tigerpytonene som har overlevd i Sørlige Florida. Det er kun i Sørlige Florida hvor de har dette problemet med pytons som overlever i USA, men allikevel så gjelder nå denne nye loven ALLE stater. Dette er tragisk. Og jeg kan ikke hjelpe for å synes synd på dem. Det er nok lite vi europeere kan gjøre, men tenkte allikevel å spre litt informasjon over hvor skumle radikale "dyreverngrupper" og blinde politikere faktisk kan være. La oss håpe at dette aldri vil skje i Norge, og at nok mennesker kjemper for sin rettighet og vinner i USA. Jeg anbefaler alle å se denne videoen her, laget av NERD. " title="Snake Ban Talk with Kevin McCurley, Andy Deitz and Raphael - YouTube" target="_blank">Snake Ban Talk with Kevin McCurley, Andy Deitz and Raphael - YouTube
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Men, er det riktig å ta NERD sine ord for god fisk, mtp at dette er ett "multimiliondollar"-firma som først og fremst setter pengene foran her i denne saken (selv om de ikke nødvendigvis sier det) - jeg følger meg veldig usikker på at det er dyrevelferd og ikke penger som er agendaene til f.eks NERD ?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Vel, dette er jo businessen hans - jeg tror nok enhver som får firmaet sitt truet vil uansett reagere? Dette betyr jo mer eller mindre at han i fremtiden kan bli arbeidsledig.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Joda, jeg ser den - og det er selvsagt trist for ham !
Men, poenget mitt er at man ikke uten videre bør ta en mann som først og fremst tjener penger på oppdrett og salg av disse slangene som ett sannhetsvitne i denne saken
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Hva da? At reptiler blir ulovlig? Det er det jo, og hvertfall de store slangene der.. Norge er trangsynt og det vil ta flere tiår før tiger pythonene våre blir lovlige.
|
|
|
#6 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Hva jeg kort og godt mente, var fler teite lover som strammer inn på dyreholdet på en negativ måte. Strengere lover er en ting, men forbud er en annen. Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Det jeg egentlig spørr om er :
Er dette egentlig ett stort problem for andre en de som tjener penger på å selge disse dyrene på tvers av grensene..?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ah, sånn sett.
Nei, jeg vet igrunn ikke? Det er det vel egentlig kun Amerikanerne som merker og vet? Men selve poenget med dette her, er vel det at dette er en start på totalforbud. Fordi det er jo det motparten egentlig forsøker. Så det at de har fått igjennom denne loven er jo et slag for saken deres? Men akkurat dette med å transportere slanger mellom grensene er det nok mest sannsynligvis mest de store oppdretterne som kommer til å slite med. Men nå ser jeg ikke noe galt i å drive business av dyreoppdrett heller, så lenge dyra er friske og får stell de skal ha.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Men, hvorfor er egentlig dette starten på ett totalforbud ? Hvorfor begynner de da ikke med de virkelig farlige dyrene f.eks ? Slik som diverse giftslanger, som det er fritt frem med i de fleste amerikanske stater..
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Haha, skjønte jo at du ikke mente det. Bare lurte på hva du mente
![]() Ja, nei trodde obama var såpass fornuftig. Det er kanskje ikke han som har bestemt det? Det er jo et veldig negativt og stort skritt mot oss som holder reptiler, over hele verden. USA er jo faktisk et forbilde på mange måter.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Forbudet mot reptiler. | KrimStudent | Reptilfreaks treff | 4 | 12-01-2012 18:15 |
| reptil død | hotchef54 | Øgler | 2 | 19-04-2007 14:34 |
| Ny reptil i hus | skorpion | Gekkoer | 31 | 03-04-2007 18:31 |
| Hva er en reptil? | Media | 0 | 08-12-2003 19:34 | |