"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Avsporing fra tråden Ved en eventuell Lovendring

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-07-2011, 03:35   #1
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,631
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard Avsporing fra tråden Ved en eventuell Lovendring

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Nei? Langt ifra..

Nei, og jeg trodde hun mente at hun ikke ville at reptiler skulle bli lovlig fordi hun var redd for å treffe på en slange som var løs.

Det jeg mente med svaret mitt er at en sint rottweiler er mye farligere å møte på (og større sjangse for) enn en slange.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-07-2011, 09:09   #2
Reptilfreak

skybird sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 131
Blog Entries: 1
Standard

OT:

Jeg må si meg DRITT lei av at alle bruker rottweilere i sine eksempler når det går rundt hvilke som helst andre sinte dyr på fire bein.

Jeg har selv hatt rottweilere og schæfere, og kjenner meg ikke igjen i det heletatt. Hadde folk hatt LITT peiling på hva de har med å gjøre så hadde det ikke gått så mange ukontrollerte bikkjer rundt omkring i dette landet her uten kustus.

Selv har jeg mange års erfaring med brukshunder, for det er en naturlig del av å ha hunder.
Men istede bruker alminnelige folk hundene sine som levende skinn som bare skal ligge på stuegolvet. Kansje får den 30 minutter til 1 time tur for dagen. Det er jo ALT for lite. Ikke rart at de blir frustrerte av det!!

Hundeeigere her i landet gir hundene et menneskelig vesen noe som er fulstendig feil !!!
Hunder er og blir avstamning fra ulvene og de har ulv i blodet. De tenker og oppfører seg som ulver i utgangspunktet men er blitt noe domestikert i forhold til opprinnelsen. Men dette forandrer ikke det genetiske fakta i at urinstinktet i hundene alltid vil være ULV!!

Så om det er en pappilon eller hvilke som helst annen kjøter så er det viktig å dresere hundene på en godlynnet måte som gjør at hunden forstår og adlyder ordre. Hunder skal ha kommando, ikke et spørsmål om den har lyst til å adlyde.

Dette er noe folk driter i å innarbeide når valpene er små og de driter i å vedlikeholde når hundene blir eldre. Må trenes og aktiviseres hver eneste dag.

Jeg synest det er en SKAM at folk henger som slips i enden av båndet når hundene går på tur med dem. Det er jo SÅ enkelt å korrigere, og det er så utrolig mye deiligere å gå på tur med en som jobber sammen med deg istede for mot deg.

Men folk er mer opptatt av status enn hundenes ve og vel.
skybird er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-07-2011, 12:04   #3
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Enig der.. Brodern har rottweiler, den kom til dem som 8 mnd, og inn i hus med en nyfødt, ei på 2 og ei på 4. Roligere hund finner du ikke. Selvfølgelig er dette individuelt, men provoserer meg når alle bruker rottweiler som den store stygge ulven.. Kommer ann på eier, ikke hund.
Svar med sitat
Gammel 22-07-2011, 12:40   #4
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Nei, og jeg trodde hun mente at hun ikke ville at reptiler skulle bli lovlig fordi hun var redd for å treffe på en slange som var løs.

Det jeg mente med svaret mitt er at en sint rottweiler er mye farligere å møte på (og større sjangse for) enn en slange.
Ja jeg skjønte hva du mente. Jeg bare synes det er totalt feil å argumentere slik. Det er ingen som er redd slanger som går rundt å tror at det er større sjanse for å bli angrepet av en rømt slange enn en rømt hund. Det gir jo ikke noe mening. Det er jo ikke der problemet ligger. Fobier overstyrer jo all fakta og fornuft.

Folk er jo livredde for å fly, tiltross for at hvem som helst vet at det er mye mye mye tryggere enn å kjøre bil.

Og som andre her også nevner, så burde jo vi som reptilentusiaster holde oss for gode til å stemple andre dyr når det er det vi selv sliter med.
tannkrem er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 20:35   #5
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av skybird Vis post
OT:

Jeg må si meg DRITT lei av at alle bruker rottweilere i sine eksempler når det går rundt hvilke som helst andre sinte dyr på fire bein.

Jeg har selv hatt rottweilere og schæfere, og kjenner meg ikke igjen i det heletatt. Hadde folk hatt LITT peiling på hva de har med å gjøre så hadde det ikke gått så mange ukontrollerte bikkjer rundt omkring i dette landet her uten kustus.

Selv har jeg mange års erfaring med brukshunder, for det er en naturlig del av å ha hunder.
Men istede bruker alminnelige folk hundene sine som levende skinn som bare skal ligge på stuegolvet. Kansje får den 30 minutter til 1 time tur for dagen. Det er jo ALT for lite. Ikke rart at de blir frustrerte av det!!

Hundeeigere her i landet gir hundene et menneskelig vesen noe som er fulstendig feil !!!
Hunder er og blir avstamning fra ulvene og de har ulv i blodet. De tenker og oppfører seg som ulver i utgangspunktet men er blitt noe domestikert i forhold til opprinnelsen. Men dette forandrer ikke det genetiske fakta i at urinstinktet i hundene alltid vil være ULV!!

Så om det er en pappilon eller hvilke som helst annen kjøter så er det viktig å dresere hundene på en godlynnet måte som gjør at hunden forstår og adlyder ordre. Hunder skal ha kommando, ikke et spørsmål om den har lyst til å adlyde.

Dette er noe folk driter i å innarbeide når valpene er små og de driter i å vedlikeholde når hundene blir eldre. Må trenes og aktiviseres hver eneste dag.

Jeg synest det er en SKAM at folk henger som slips i enden av båndet når hundene går på tur med dem. Det er jo SÅ enkelt å korrigere, og det er så utrolig mye deiligere å gå på tur med en som jobber sammen med deg istede for mot deg.

Men folk er mer opptatt av status enn hundenes ve og vel.
Ta å ro deg litt ned du.
Jeg her helt enig i det du sier her. Men jeg vil heller bruke en sint rottweiler som eksempel enn en sint chihuahua... Nå er det jo sånn at en sint rottweiler er noe av det farligste du kan møte på av hunder som er lovlige i Norge. Nettopp fordi folk som har den for å være kule ofte VIL at hunden skal være aggressiv og sintest mulig.
Det jeg sa var på ingen måte vondt ment mot rottweilere eller noen andre hunder.

Jeg har hatt lyst på rottweiler siden jeg var liten og elsker rasen. Når jeg skal få hund, så skal det være en rottweiler, fordi det er drømmehunden min.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 20:38   #6
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av tannkrem Vis post
Ja jeg skjønte hva du mente. Jeg bare synes det er totalt feil å argumentere slik. Det er ingen som er redd slanger som går rundt å tror at det er større sjanse for å bli angrepet av en rømt slange enn en rømt hund. Det gir jo ikke noe mening. Det er jo ikke der problemet ligger. Fobier overstyrer jo all fakta og fornuft.

Folk er jo livredde for å fly, tiltross for at hvem som helst vet at det er mye mye mye tryggere enn å kjøre bil.

Og som andre her også nevner, så burde jo vi som reptilentusiaster holde oss for gode til å stemple andre dyr når det er det vi selv sliter med.
Jeg har ingen fobier, kanskje det er derfor jeg har problemer for å forstå hvorfor folk er mer redd for noe statistikken sier man ikke burde være redd for enn det den sier vi faktisk burde være mer redd for.

Hvem er det som stempler andre dyr her inne?

Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 20:53   #7
Reptilfreak

skybird sin avatar

Standard

DEt du gjør her er å sverte rasen, og jeg leser av det du skriver at du ikke har konkrete fakta om dine påstander. Til din informasjon er denne rasen en gjeterhund og ikke en drapsmaskin. Ditt argument ser jeg på som forkastelig, og du bør så visst ikke få tilgang på en hund etter din uttalelse. Men du er antakelig bare ute etter å virke kul...
skybird er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 22:10   #8
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Standard

Sitat:
DEt du gjør her er å sverte rasen, og jeg leser av det du skriver at du ikke har konkrete fakta om dine påstander. Til din informasjon er denne rasen en gjeterhund og ikke en drapsmaskin. Ditt argument ser jeg på som forkastelig, og du bør så visst ikke få tilgang på en hund etter din uttalelse. Men du er antakelig bare ute etter å virke kul...
Hvordan sverter jeg rasen da din idiot? Har jeg sakt den er en drapsmaskin??? Er den ikke farligere å møte på en en chihuahua hvis den er oppdratt til å være sint og aggressiv mot mennesker?
Hvilket argument ser du på som forkastelig? Er du rett å slett så hull i hodet at du ikke forstår hva jeg mener? Eller er du bare ute etter å være en drittunge over nett?

EDIT: Og slutt å vri om på det jeg sier! Det er en feig måte å diskutere på.

Sist endret av Christoffer; 23-07-2011 kl 22:17.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 23:02   #9
Reptilfreak

skybird sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Hvordan sverter jeg rasen da din idiot? Har jeg sakt den er en drapsmaskin??? Er den ikke farligere å møte på en en chihuahua hvis den er oppdratt til å være sint og aggressiv mot mennesker?
Hvilket argument ser du på som forkastelig? Er du rett å slett så hull i hodet at du ikke forstår hva jeg mener? Eller er du bare ute etter å være en drittunge over nett?

EDIT: Og slutt å vri om på det jeg sier! Det er en feig måte å diskutere på.
Se godt etter nå lille venn.

Jeg har trent og jobbet med slike hunder i mange år. Jeg vet mye mer enn hva lille du gjør på dette punktet. Lær deg til å bli høfflig og lytt når de voksne snakker til deg.

EDIT: Note to self: Burde vel egentlig kastet et håndkle til stakkaren, så han kan tørke seg litt bak øra.
skybird er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-07-2011, 23:09   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Synes kanskje du drar den litt langt? Selve rasen i seg selv har alltid blitt omtalt som en "drapsmaskin" av det generelle mennesket (ser jo hvordan disse framstilles på f.eks filmer og tv), på lik linje som dobermann pinchere. Det er ikke dermed sagt at det er slik hunden er med riktig behandling. Som tidligere skrevet; det er ikke hunden det kommer an på, men eieren. Også pitbuller er jo flotte hunder, men har også "drapsmaskin"-stempelet på seg. Så synes ikke eksemplet ved bruk av en hunderase de fleste kjenner til som aggressive ut ifra film og tv er et forkastelig eksempel Men ja, han kunne jo brukt en gneldrende chihuahua som eksempel men da er jo ikke budskapet like tydelig da chihuahua igjen er kjent som veskehund.......
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Sexing-tråden Chixz Taranteller 55 26-03-2012 17:08
Ved en eventuel lovendring - LES Reptils Lover og regler 40 12-11-2011 16:11
De tøffe/kriminelle og reptiler + lovendring dragoon88 Lover og regler 20 19-02-2011 22:31
Film-tråden straymond Småprat 23 01-10-2006 20:45

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:31.