| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#31 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Bergen
|
For ordens skyld ønsker jeg å forklare ordet lobbyvirksomhet siden jeg vet at det er folk som kansje sliter med å forstå alle fremmedord
![]() Ordet lobby kommer fra engelsk og betyr korridor eller vestibyle. Du kan nesten si at å «lobbe» er som å «ta en prat ute i gangen», men lobbyvirksomhet er mer enn bare «en prat». Den som «lobber» (lobbyisten) forsøker å påvirke eller utstyre representanten med gode argumenter i saker som behandles i Stortinget. Lobbyister kommer med opplysninger som gjør det lettere for stortingsrepresentanter å se hva som kan bli konsekvensene av ulike avgjørelser. Ofte utvikler det seg et langvarig samarbeidsforhold mellom lobbyister og representanter. Noen mener at dette er en demokratisk og viktig måte å veilede stortingsrepresentantene på i det vanskelige og uoversiktlige arbeidet. Andre frykter at vi kan få en udemokratisk situasjon hvor bare de rike og mektige, som har råd til å leie profesjonelle lobbyister, vil bli hørt. (kilde: Tinget - Lobbyvirksomhet ) |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Akershus
Alder: 31
|
Men assa... jeg må bare spørre (dom) jeg ser denne loven gjelder EVENT legalisering av HOLD av reptiler....altså, i best case så blir det lov å HOLDE dem. Men har noen sagt noe om kjøp og salg?
Går det for det samme eller? Jeg tenker både når det kommer til narkotika og kjøp av sex f.eks. er loven litt sånn sprikende og ikke bare helt enkel å skjønne seg på på den måten.... ?? |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
DVA strever noe veldig om dagen anngående burhøns.tror de er opptatt på den fronten om dagen.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
Gode nyheter i Vg på side 28 i dag
fant ikke noe link på vg.no |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
|
....jeg måtte bare avste å kjøpe meg en avis nå,
løp å kjøp
|
|
|
#39 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
Landbruksminister Lars Peder Brekk vil tillate flere arter slanger, øgler, skilpadder, frosker og salamndre som i dag er ulovelig
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
Liker!
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Folk som mener jeg ikke har respekt for reptiler/amfibier | Mondo | Ris & Ros | 112 | 06-11-2009 13:11 |
| Norske amfibier og reptiler | Janka | Litteratur | 1 | 23-08-2009 15:57 |
| Facebook: NHF- NEI TIL LEGALISERING AV REPTILER I NORGE! | Kristian262 | Media | 5 | 04-11-2008 01:14 |
| Hva om reptiler og amfibier blir lov? | Michelangelo | Lover og regler | 8 | 20-06-2007 17:54 |
| Gode lengre filmer/dokumentarer om Reptiler/Amfibier | Evenruden | Filmsnutter | 1 | 21-11-2006 15:20 |