"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Datalagringsdirektivet

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-04-2011, 21:22   #21
Reptilfreak

Reptilicious sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
Meldinger: 622
Blog Entries: 2
Standard

Norge innfører datalagringsdirektivet - VG Nett om Personvern Useless.
Svar med sitat
Gammel 05-04-2011, 10:00   #22
Reptilfreak

hewlet sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
Meldinger: 458
Standard

Noen tips for å unngå DLD:
Slik kan du unngå Datalagringsdirektivet | Borgerrettighetsbloggen
hewlet er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-04-2011, 13:32   #23
Reptilfreak

tannkrem sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
Meldinger: 377
Standard

Tor er et utrolig bra prosjekt og absolutt verdt å ta i bruk! Eneste minuset er at det fortsatt er ganske så tregt å bruke.

Vil også minne om at om man velger å bruke en egen proxy server for å snike seg unna DLD så må man være klar over at personene som driver/eier serveren du bruker har FULL tilgang til alt du gjør på internett. Også i større grad en DLD og derfor skal man være svæææært trygg på leverandøren man bruker.
tannkrem er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 20:33   #24
Reptilfreak

Flatspin sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Alder: 15
Meldinger: 38
Standard

Er det mulig for at en dag purken kan havne på døra di uten grunn? I hele mitt liv har nå jeg aldri opplevd dette. Og hvis det skulle skje måtte dem vel ha en ransakelses ordre for en spesiell grunn? Jeg hadde vertfall ikke sluppet purken inn i mitt hus utenom en skikkelig grunn for det. Reptiler eller ikke.
Flatspin er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 21:23   #25
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Det trenger du ikke å bekymre deg for. DLD er faktisk ikke så ille som det virker som, ja du blir overvåket hvor du er, når du er der og hvem du snakker med om det er snakk om telefon, datatilkobling og lignende, men det blir ikke lagret hvor du har vært innom, hva som har blitt sagt eller skrevet. I tillegg til dette må politiet ha en dommerkjennelse for å faktisk få tilgang til denne informasjonen, ergo du må ha vekket ganske god oppmerksomhet for at de i det hele tatt skal gidde å ta seg bryet med å skaffe dommerkjennelse for å få tilgang til informasjonen. Og dette blir vel bare lagret i 6mnd om jeg ikke husker helt feil - så null stress
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 23:38   #26
Reptilfreak

Flatspin sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Alder: 15
Meldinger: 38
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Det trenger du ikke å bekymre deg for. DLD er faktisk ikke så ille som det virker som, ja du blir overvåket hvor du er, når du er der og hvem du snakker med om det er snakk om telefon, datatilkobling og lignende, men det blir ikke lagret hvor du har vært innom, hva som har blitt sagt eller skrevet. I tillegg til dette må politiet ha en dommerkjennelse for å faktisk få tilgang til denne informasjonen, ergo du må ha vekket ganske god oppmerksomhet for at de i det hele tatt skal gidde å ta seg bryet med å skaffe dommerkjennelse for å få tilgang til informasjonen. Og dette blir vel bare lagret i 6mnd om jeg ikke husker helt feil - så null stress
Takk for utfyllende og bra svar, håper bare ikke jeg blir tatt dersom jeg må ha plettfritt rulleblad for studier senere. Men da har jeg ikke smuglet inn i landet heller.

Angående noe veldig off topic: Hvis du driver å laster ned piratvare osv, kan de bli oppmerksomme da?

EDIT: Og da mener jeg at du besøker piratvare sider, men som du sa: de får ingen innhold av det jeg holder på med. Og tviler på jeg er den eneste her i landet :]

Sist endret av Flatspin; 14-02-2012 kl 23:41. Begrunnelse: få fram poeng
Flatspin er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 23:46   #27
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Så lenge alt blir lagret kan det umulig sitte noen der ute å følge med på alt.Noen ord som tastes på pc'n online vill helt sikkert vekke større oppmerksomhet enn andre ord.Hva hvor og hvem vi skriver med vill neppe bli sjekket grundig nok før vi gjør en alvorlig forbrytelse..da snakker jeg ikke om å bli tatt for ett reptil eller slå i stykker ruta på rema1000 eller kjøre i 180kmt på E6..last ned musikken din du å kos deg med musikken
norway er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-02-2012, 23:46   #28
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Så lenge alt blir lagret kan det umulig sitte noen der ute å følge med på alt.Noen ord som tastes på pc'n online vill helt sikkert vekke større oppmerksomhet enn andre ord.Hva hvor og hvem vi skriver med vill neppe bli sjekket grundig nok før vi gjør en alvorlig forbrytelse..da snakker jeg ikke om å bli tatt for ett reptil eller slå i stykker ruta på rema1000 eller kjøre i 180kmt på E6..last ned musikken din du å kos deg med musikken
norway er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-02-2012, 19:23   #29
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
Meldinger: 420
Standard

Jeg har Tor på pc min nå men bruker det ikke noe særlig da jeg ikke føler jeg trenger det stort og siden jeg ikke gjør SÅÅ mye ulovlig som downloading av torrents osv på denne pc.

Men vil det lønne seg og bruke Tor når DLD blir i bruk og vis jeg F.eks skal surfe her inne osv? Også hva menes det med at andre som deler nettet kan se det? Vi har et nett som jeg deler med far og søster men kan for eksempel Telenor (vis det hadde vært min leverandør) sett hva jeg drev med eller bare far og søster?
reptilesboy er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-02-2012, 19:44   #30
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

fungerer det med freenet også eller?
har det på den ene pc'en her som jeg har overtatt

googla det å det stod det skjulte nettaktiviteten etc
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:24.