| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Sitter i tankene om det kunne vært en ide å lage en anonym form for undersøkelse på nett om hvor mange dyr som finnes i Norge.
Det tallet som brukes i debatter og diskusjoner i dag på rundt 100000 dyr er jo et tall som ikke har endret seg på lenge. Tenker det kanskje da er en viss sannsynlighet at tallet er mye høyere. Er det noen som vet om enkle, gratis verktøy på nett hvor en slik undersøkelse kunne blitt laget? Og kanskje litt support fra Admin her med senere få sendt linken til undersøkelsen ut til alle registrerte medlemmer..
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg vet det har blitt laget en tidligere, enten på dette forumet eller et annet et, men den er vel rimelig utdatert nå..
Er igrunn bare å sette opp en poll med svar-alternativer. Hvor mange herptiler har du? 1. En 2. En til Fem 3. under ti Etc etc..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Sant nok, men mitt hode ville trekke det litt lenger.
For det første å kunne spesifisere antall dyr i fritekst. (Et mer korrekt tall til slutt) Inkludere alder og yrke på eier for å dokumentere at det er relativt normale voksne folk med normale jobber som har denne interessen. ![]() Derfor jeg lurte på om noen viste om egnet nettsted med slikt verktøy. Alle jeg har funnet til nå er enten veldig begrenset eller koster penger.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Har laget denne undersøkelsen nå..
Fint om man kunne spre dette utover forumet, facebook, mail etc. https://www.kwiksurveys.com?s=HBEEGH_6d5ed5cf
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
jeg tror aldri du kommer til å få et rett antall med undersøkelse med mindre du regner ut det antall svar du får inn med landsgjennom snitt og da må man ha et vist minimum som svarer på undersøkelsen.
Personlig tror jeg tallet på 100000 ikke er korrekt
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Det vil selvsagt ikke bli hundre prosent men jo flere som svarer på undersøkelsen dess bedre.
Derfor viktig å få spredd linken til undersøkelsen så mye som mulig.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Nå er det sikkert langt under halvparten som titter innom forums som har reptiler i Norge, så en landsdekkende undersøkelse vil være håpløst å få til.
Men du får iallefall svar på hvor mange av de som titter innom internett som har reptiler. Synd at de som stort sett sitter med flesteparten av reptiler holder seg skjult. Jeg vet om flere som har sikkert rundt 50-80 frosk og smågekkoer, men tror neppe dette er folk som vil svare på undersøkelser om det..
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Det er jo lov å håpe siden det hadde vært veldig fint med et oppdatert tallmateriale.
Hvis alle her på forumet sender linken i en mail til alle de kjenner med dyr, som igjen.. ![]() Som nevnt er undersøkelsen 100% anonym så det skulle ikke være noen fare forbundet med å svare på skjemaet..
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Om ikke annet, kunne vi konstantert hvor mange reptiler som er med på forumet her.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Drar oppigjen tråden/linken til Moris undersøkelse..
https://www.kwiksurveys.com?s=HBEEGH_6d5ed5cf Mori: kan du røpe noe om det foreløpige resultatet? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Antall hamskift per stadie i utviklingen? | Seppola89 | Taranteller | 11 | 24-09-2009 17:53 |
| Bestille stort antall Heatpacks fra AB. | Eggy | Terrarier | 13 | 28-01-2009 20:19 |
| Antall Tarantellaer i Norge. | Lailande | Edderkoppdyr | 1 | 07-12-2008 17:36 |
| Antall mus for en KP | mariee | Fôrdyr | 4 | 10-11-2008 22:59 |
| En undersøkelse. | Gobblin | Lover og regler | 19 | 21-10-2008 15:58 |