| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Hvordan tror dere de kommer til å ende, får vi en ny reptil lov i noreg?
Jeg synest at alt virker så negativt, utsatt og utsatt, mattilsyn og salmonella bagateller. jeg tror de ender med nei, Atter igjen vente 10-20-30 år på nye lovforsøk/forhåpninger
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Ja.
Jeg tror det kommer til å bli en endring, men ikke på et øyeblikk. Jeg tviler vel på at det skjer noe neste år, pga utsettelser osv. Kanskje 2012? Det er håpet mitt i alle fall..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Buskerud
|
Ja.
Jeg tror og håper vi får en endring. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
JA!
Jeg "vet" nesten at det vil bli en lovendring. Ikke i år, kanskje neste år, men innen 2012 er omme vil det være lov å ha reptiler. En dag vil det gå opp for de som bestemmer at de ikke har gyldige argumenter!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg vil også si Ja.
Det finnes ingen grunn i verden til å ha forbud mot reptiler lengre. Vi kan ikke bygge loven på hva hysteriske PETA/Dyrevernalliansen-loonatics mener. Men når det skjer er en annen sak...
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Jeg lander også på ja-siden.
Siden VKM baserer seg på vitenskap og harde fakta, så er jeg nesten sikker på at flere arter vil komme igjennom vurderingen. Det vil overraske meg om ingen arter går igjennom.. De resterende leddene som skal vurdere saken, bør legge stor vekt på VKM sine konklusjoner. Så, ja! Jeg har trua
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Horten
|
Ja
At det tar tid er ikke en synonym til at det er negativt. Byråkrati er nå engang slik. Ser vi bort fra tidsbruken er signalene fra de forskjellige etater og komiteer i mine øyne til klar fordel for "saken" og jeg har vanskelig for å tro på et videre totalforbud. Men igjen det med tidsbruken.. Vi må bare ha is i magen og være tålmodig. Selv når rapporten fra VKM er ferdigbehandlet er ikke det siste steg i prosessen. MT skal behandle forslaget basert på VKMs risikovurdering før de sender sin innstilling til LMD. Disse skal igjen sende forslaget ut på høring før de tar sin avgjørelse. Trenger ikke være mattetroll for å sjønne at vi ikke får noen konkret endring før tidligst nærmere sommer 2011, og egentlig mer sannsynlig ikke før sein høst 2011. Men at endringen gjennomføres... Ja.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Oslo
|
Ja tror det blir lovendring
men tror og håper at etter de hat positivlisten i noen å skjønner de at herptiler er ufalige og så blir flere arter lovelig
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
JA!!!!
Jeg håper på sommern 2011, om VKM blir ferdig så trenger jo ikke resten av runden ta så lang tid. Mulig jeg er optimist... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Jeg velger denne gangen å si NEI,for på 90 -tallet så var jeg opptimist flere ganger men ingenting skjedde med lovendringen. Så jeg håper på at det slår andre veien nå også
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|