| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Er det noen som kan gi meg et greit svar på hvilken straff/bot jeg får om f.eks mat tilsynet får tips om at jeg eier reptiler? Før har jeg hørt at man får en bot på rundt 1500kr pr dyr og at de tar dyret.. Men i nyhetsoppslaget om Per S. sin samboer får 10 000 i bot eller en fengselsstraf på 1-2 år,så ble jeg veldig forvirret! Hva skjer egentlig om mat tilsynet og/eller politiet står på døra mi en dag?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Bøtene kan variere fra politi distrikt har hørt fra 4ooo og oppover
Det er vel mer med hvor heldig du er Dyrene blir tatt i alle tilfeller har ikke hørt om noen som har fått beholde dem
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ja,vet at dyra blir tatt og avlivet. Huff |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Så det vil si at 3 reptiler,snart 5(skal passe på noen for en venn),så er det ganske ille..?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Jo flere du har jo dyrere blir det, men hvor dyrt kommer an på hver enkeltsak tipper jeg.
For ordens skyld så kan bøtene komme opp i mye høyere summer enn 10 000,- for ulovlig dyrehold. Det finnes det flere eksempler på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Såppas.. Ja,det er jo ulovlig,så man må jo ta konsekvensene for det,selv om det er helt på tryne hvor streng og vridd loven er i Norge..
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Er ikke sikker:O Men han fikk ikke fengselsstraff. Han fikk med seg en tarantell som han også smuglet faktisk.. Syns det var veeldig lite med 12500 for en så stor smugletokt,men kanskje det ikke var mer? hmm..
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: buskerud
|
Jeg ble tatt med 8 slanger for litt over et år siden, fikk omplassert alle dyra før MT kom. Dette kostet meg 4000;-
Penga er ikke noe krise for du får rentefri nedbetaling hos statens innkrevningsentral og kan betale så lite som 500;- i mnd og det klarer de fleste. Men å miste dyra er utrolig kjipt. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| En fyr som spiser en kjempelarve,med litt uheldige konsekvenser :P | _loki_ | Andre virvelløse dyr | 3 | 19-03-2010 21:02 |
| Skjeggagam Konsekvenser | utyske | Agamer | 3 | 13-10-2009 21:16 |
| Ja til reptilhold! | Varanen69 | Media | 55 | 22-01-2008 21:28 |
| Konsekvenser | Zool | Lover og regler | 19 | 10-11-2007 13:24 |