| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Direktoratet for naturforvaltning har nå lagt ut forslag til forskrift om innførsel og utsetting av fremmede organismer (inkludert en positivliste). Alle relevante dokumenter knyttet til høringen finnes via lenka nedenfor:
DirNat's høringsside for innførsel av fremmede organismer MVH Jan Ove
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Sitat:
Jeg ble spent..
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
Ser egentlig bra ut den listen der, vil lage mye mindre papirarbeid for myndighetene
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Ser ingen skorpioner på lista? Er det jeg som blingser eller fikk de ikke bli med?
Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Nei, det er ingen skorpioner på lista. Jeg vet ikke hvorfor.
MVH Jan Ove
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Heller ingen reptiler på den lista???
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
I følge Dirnat (som jeg kontaktet i dag ) vil alle skorpioner måtte bli risikovurdert enkeltvis/ i hvert enkelt tilfelle de skal innføres. Med andre ord vil innførsel eller hold av skorpioner bli mye mer tungvint enn det er idag.
Vi er blitt bedt om å komme med en høringsutalelse ang. dette. Forøvrig klarer ikke jeg å bli enig med meg selv om de nye reglene fører til at det blir lettere eller vanskligere å innføre arter, jeg legger også merke til at det nå vil bli 16 års grense for å egenimportere arter. Hvordan blir det f.eks å innføre div. arter av fôrdyr som gresshopper, voksmøll o.l disse står ikke på listen. Arter som ikke står på listen eller er på Liste II som allerede finnes i landet og evt. det drives oppdrett på. Hvordan stiller loven seg disse? Reptilene er en egen sak. Denne positivlisten dreier seg kun om invertbrater. Sist endret av Frogger; 21-05-2010 kl 12:41. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Skulle ønske de gjorde seg ferdig med en sak om gangen...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Men står jo mye om laks da, gjør det ikke? Pinnsvin og mårhund er jo forsåvidt også vertebrater.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Høring av forslag til ny dyrevernslovgivning. | Viridovipera | Media | 24 | 17-12-2007 16:07 |
| Innførsel av invertbrater | P1eR | Media | 4 | 28-04-2006 07:10 |
| Skjema for innførsel/hold av skilpadder | Tortoisefreak | Lover og regler | 10 | 19-11-2005 12:10 |