| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Kan egentlig starte en egen tråd om dette, så slipper den andre å skli ut.
Bare kopierer innlegget mitt hit: "Dette har jeg også tenkt en del på i det siste. Om det nå skulle komme politi på døra her, og jeg på en eller annen måte klarer å få unne dyra. Hvordan skal jeg forklare flere terrarier hvor lampene fortsatt er varme, det er vann i vannskålene osv? Og f eks boa terrariet som er såppas stort, går det vel neppe ann å si at det har bodd pinnedyr i.. :s"
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
Takk for at du laget ny tråd, jeg tenkte ikke på det jeg..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
hvis politiet skulle finne på å komme på døra, skal jeg kreve ransakelsespapirer. har de det, så er det game over. da må jeg bare spille dum og si at jeg ikke visste det var ulovlig eller noe sånt.
MEN: har de ikke ransakelsespapirer, må de reise og skaffe det for å slippe inn, og da har jeg tid til å gjemme slangen og sette en tarantell der slangen har vært, og skylde på at jeg trodde det var ulovlig med taranteller.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Om politiet har fått melding om ulovlig dyrehold så er det en ganske stor sjanse for at de har en representant fra mattilsynet og de papirene som kreves med seg.
Om politiet har skjellig misstanke for at det er fare for bevis forspillelse vil de kunne ransake huset mens ransakelses ordren blir ordnet. Evt. kan de sikre huset intil rasakelsesordren blir utskrevet. Å få utstedt en ransakelsesordre tar ikke lang tid og kan ordnes raskt via en telefon. Husk at politiet bare gjør jobben sin, de fleste syns slike saker er bortkastet tid som de må utføre. Ved å hindre dem i å utføre jobben sin gjør man egentlig de veldig lett irritert/sure. Så prøv å være hyggelig og greie selv om det er en stressende situasjon. For å svare mer direkte på dragoon881's spørsmål. Om politi/mattilsyn ikke finner dyrene dine kan de ikke gjøre noe med deg.. De vil sikkert bli møkka sure, kanskje komme tilbake et par ganger, men mer enn det tviler jeg sterkt på de kan gjøre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Men.. Når de først er inne her og skjønner at det nylig har vært dyr i terraene..
Kan jeg da nekte å uttale meg og bare stå der å holde kjeft? Skal jeg bare innrømme at det nettopp var dyr der, men at jeg sendte de vekk? Hva kan de evt gjøre om de vet at jeg har sendt dem vekk? Kan de ta meg på bare det, eller må de ha dyra som bevis? Altså, de er jo ikke dumme disse politifolka, de skjønner jo hva som foregår, men hva vil være lurt av meg å gjøre/si?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Er d ikke spesielle tropiske planter da som krever spesielle fårhold
paphiopedilum orkidee, slangeskinnsplante, flamingoblom, kroton,Vannskåla gir jo extra fukt i terra, hihi |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
De terrariene er satt opp for test i påvente av en eventuell lovendring, kommer den ingen lovendring blir de gjort om til et terrarie for tropiske vekster
![]() Holder med Frogger, Høflighet lønner seg nesten alltid. Mvh Robin
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hvis politiet/mattilsynet kommer, og man ikke åpner opp døra - hva skjer da?
Meaning, at de ikke vet om vi er hjemme eller ikke.. Ikke at de ser oss i vinduet, og så bare nekter vi å åpne.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Sitat:
Ja, ikke sant. Slik det er per i dag, så åpner jeg overhode ikke døra hvis jeg ikke venter besøk. Banker det på uten at vi venter besøk, så går jeg bare et sted hvor det ikke er vinduer og venter til jeg hører dem dra.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Herregud sier bare jeg... | Christoffer | Media | 8 | 03-10-2008 15:56 |
| Nok en slange tatt av Politiet | jarex | Helse og sykdommer hos reptiler | 13 | 18-05-2008 23:52 |
| politiet på døren | myraas | Lover og regler | 52 | 21-02-2007 12:38 |
| zoonen: Politiet på døra: | sandtrøen | Småprat | 9 | 17-02-2007 21:24 |
| Den dagen politiet kom på‚ døra | leo | Media | 2 | 25-04-2004 15:00 |