| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
Hvor har dere reptilene deres? Kan du ha dem midt i stua, eller må man se seg nødt til og ha dem på et eget reptilrom eller soverommet? Det er jo en viss sjanse for besøkende kan tipse mattilsynet om at du har reptiler, og det er jo hvertfall ingen her inne som ønsker. Tenker også på personer som du egentlig kjenner godt, eller er god venn med. Man kan jo tipse anonymt?
Er sikkert mest koselig og ha reptilene i stua, der man kanskjer er mest, så får man jo sett dem mye. Eller hvis man har et fint terrarium man er skikkelig stolt over, så er det sikkert litt stas og ha det til "pynt", en plass hvor folk som kommer på besøk faktisk kan se det! Forøvrig veldig usikker på hvor jeg skal poste denne. Flytt den gjerne om den burde ligge et annet sted!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Jeg har de på hobby/dyrerommet. Har dog enda ikke så mange dyr så derfor et lite hobbyrom og til dvs andre småting jeg holder på med. Inn der er det ytterst få jeg tar med da det sjelden er noe vits, utsetter bare dyrene for en unødvendig risk.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
jeg hadde en slange i stuen en stund. da hadde jeg terra bygget inn i et stort gulv skap.. og når vi skulle ha besøk av personer som vi var usikker på, så hengte vi på dørene og lukket det
så vips, så var det bare et vanlig skap
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
jeg har terrariet til slangen min 30 cm fra stolen der jeg sitter på mitt eget rom akkurat nå. folk kan se den fra vinduet mitt, som er rett ved siden av inngangsdøra vår, og det er relativt synlig, siden rommet mitt generelt er ganske mørkt, og jeg har en akvariereol oppå terra som lyser det opp som eneste lyskilde. (ganske stilig, synes jeg selv)
uansett, de fleste stoler som oftest på de som kommer på besøk. kan hende jeg er litt godtroende av meg, men jeg tar denne sjansen. om jeg får uventa besøk, som jeg da ikke stoler på, håper jeg på at de ikke kikker inn på rommet mitt, sender dem inn i stua og sier jeg skal fikse noe på rommet. da kan jeg ta slangen ut av terra og f.eks sette en av tarantellene der. de fleste av mine venner IRL veit jo ikke stort om taranteller, så kan lure de fleste sånn sett. da kan jeg ta slangen opp på badet, der det er varmt og sette den i en boks i et skap og vente til de reiser igjen. om du veit jeg veit jeg får besøk av noen jeg ikke stoler på, kan jeg f.eks flytte hele terra inn på gjesterommet sammen med alt reptilutstyr. du må ikke nødvendigvis ha et eget reptilrom, men en nødløsning må du ha, synes jeg, og de burde være gjennomtenkt. mine var bare litt løst beskrevet, og er litt mer gjennomtenkt enn det ser ut som, men prøve å fatte meg i korthet her. failed.... vi hadde ei skilpadde stående i akvarium i stua i mange mange år. folk kom og folk gikk, så på dyret, kommenterte det, men sladra aldri, så for oftest går det bra. nå bor jo jeg på landet, og her er det ikke så mye folk som går fordi hver dag, så det har kanskje noe å si hvis du bor f.eks i byen et sted. det kan også ha noe med det å gjøre. altså: - trenger ikke eget reptilrom, men hadde vært en fordel med tanke på sikkerhet - ta forhåndsregler - planlegg ting som kan gå galt. det er mange ting som kan gå galt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Skilpaddene mine står i et akvarie som alle besøkende kan se, og jeg tar ofte folk med på det daglige stellet, som fóring og rengjøring. Ser igrunn på det som en gylden anledning til å gjøre folk litt mer kjent med denne type dyr!
Når det er sagt, så er det ikke fri ferdsel her, og om det kommer noen jeg mistenker kan komme på å tyste på, så har jeg alltid muligheten til å gjemme skilpaddene midlertidlig. Har fisk i samme akvarie, så det ville sett naturlig ut likevell
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
|
Har mine 3 slanger på soverommet nå.
Der er det få som har adgang. Men nå har jeg kjøpt nytt hus,og da får jeg et helt rom til å bygge terrariereol i. ![]() Å holde de skjult tror jeg er lurest, kvir meg allerede til ungen begynner i barnehagen og kan røpe om slangeholdet.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
|
mine er under gulvet så er få som får se dem da kan man si .
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
ser den. nevøen min blir 5 i morgen, og han har allerede åpnet kjeften litt for mye i den barnehagen han går i. folk tror jo det bare er ei leke eller noe han snakker om, men er litt skummelt det der.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Jeg har landpadden min i stua, koslig å ha godgutten til stede.
Men tenker ofte på at jeg bør settn på soverommet, ikke ofte far er på besøk, men han liker å ha med seg besøk. Uten å spørre mei ![]() Så må si jeg er litt urolig. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
![]() Det er liksom ikke noe stas mere så dem tenker faktisk ikke noe på dem mere,hehehe |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vet. besøk | reibrus | Øgler | 4 | 02-07-2009 00:49 |
| Slange Hvordan er det å ta med seg slanger ut på besøk feks..!? | Bredo | Slanger, øgler og skilpadder | 9 | 07-02-2009 12:38 |
| Besøk | junior | Småprat | 23 | 05-10-2008 06:36 |
| Besøk | E.Spider | Småprat | 2 | 29-04-2008 21:54 |
| Hvordan fortelle ungene om ulovlig hold av reptiler? | Fluffy | Småprat | 8 | 20-10-2007 16:10 |