| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: trøndelag
Alder: 16
|
hva har myndighetene imot reptiler og eksotiske dyr? det burde heller ha vært ulovelig med gulfiskboller! det blir for trangt til fisker og bo i boller så det burde heller være påbudt og ha fisker i gullfisktanker!
noen som er enig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
De aller fleste her inne er nok av en eller annen grad interreserte i Herptiler, så tror de fleste er enig i at de burde være lovlige
. Når det kommer til gullfiskboller kan jeg nada om fisk, men synes et beplantet akvarie er langt penere enn en gullfiskbolle.Jeg synes alle dyr i fangenskap burde få det man har muligheten til å gi de, og ikke kun minimumskrav for å overleve. Har man for liten plass til et terrarie/akvarie i "riktig" størrelse, bør man helle la være å skaffe seg dyret. Dette er mine personlige meninger, så snakker da kun for meg selv. Man kan f.eks holde en leopard gecko i et liten plastboks, men jeg for min del setter den mye heller inn i et terrarie med best tilpasset habitat for den. Jeg ser for meg at denne trives bedre, og jeg synes det selv er langt penere, så da får jeg jo mer igjen for det også. Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Østfold
Alder: 21
|
helt klart. samme med fugl i bur. det er noe av det tristeste jeg ser.. oftest er det ikke plass nok til dem til å fly og strekke bittelitt på vingene. ikke rart de napper fjæra sine
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Jeg syns egentlig det er helt feil å kritisere andre grener innen dyrehold fordi vi selv ikke har en lovlig hobby.. På sett og vis blir det like saklig som å høre på andre utenfra kritisere oss.
De som driver seriøst innen sin hobbygren vil gjøre det beste for dyrene sine, på lik linje med oss. De som ikke har mest kunnskap gir kanskje dyrene litt mindre plass eller gjør en annen begynner feil, på lik linje med at enkelte i vår hobby gjør feil. Vi er verken bedre eller verre enn de andre i så henseendet. Når det gjelder gullfiskbollen så er de verken godtatt av akvariemiljøet eller den seriøse delen av zoobransjen. Husker jeg ikke feil ble de faktisk bannet fra handelen for noen år siden med myndighetenes velsignelse. Du er forøvrig ikke den første som reagerer på at det ikke er lov å ha reptiler.. Faktisk så finnes det veldig få (om noen ) gode grunner til at forbudet mot reptiler skal vedvare, derfor blir forbudet nå gjennomgått på nytt.. Om vi er heldige så forsvinner totalforbudet mot reptiler også i Norge.
Sist endret av Frogger; 08-03-2010 kl 08:11. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
ifølge mine kilder på TAM Alna så er det faktisk ulovlig å holde fisk i boller, på grunn av at det er påvist at fisk kan bli sinnsyke av å ikke ha noen kanter/hjørner å forholde seg til, men at de allikevel selger gullfiskboller fordi at folk kjøper de
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gulfisk |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| rart | valiant | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 11 | 07-11-2009 20:57 |
| Rart Hamskifte | jarex | Taranteller | 1 | 14-05-2009 15:55 |
| er ikke rart, det er som det er! | sirbjerke | Småprat | 17 | 07-10-2007 19:03 |
| RART!!!!!! | camo | Småprat | 26 | 07-02-2007 11:40 |
| rart insekt | randi85 | Knelere | 9 | 10-06-2006 16:24 |