| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 21
|
Har egentlig begynt å bli litt nervøs på tanken av å smugle inn leopard gekkoen jeg snart skal hente...
Planen er å hente henne den 10.desember, men så nære jul er det vel kanskje ekstra stor sjans for å bli tatt i tollen? Å om de stopper oss, er det da stor sjans for at de begynner å leite inni bilen ? Huff, kanskje det ikke er så lurt å kjøpe ifra sverige alikavel
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Hvorfor skal de begynne å lete innibilen? Kjøp med deg noe mat i Sverige også, så tror de at du har vært på harrytur bare.. De få gangene vi blir stoppet i tollen, så vinker dem oss videre, eller sjekker kjapt i bagasje rommet.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Smugling er risikabelt, da man risikerer både livet til dyret man frakter, og en feit bot til seg selv.
Det gjelder å være skarp i tankegangen, følge magefølelsen.. Det å smugle en liten gekko er "a walk in the park". Verre når det er snakk om større dyr. hva jeg pleier som regel å gjøre under smugling, er å kjøpe godteri med store nok esker til å frakte over dyret i. Eventuelt bare legge gekkoen i et brille-etui, eller penal... etc. De vil jo aldri gidde å titte i sånt med mindre de har god grunn til mistanke.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Sitat:
Men sånn seriøst, du tar alltid en sjangs når du smugler over grensa. Selv har jeg aldri blitt stoppet, men det kan bare være tilfeldigheter. Nå vet jeg ikke hvor du skal over grensa, men jeg ville faktisk valgt en høyt trafikkert vei, og samtidig kjøpe med litt julemat og/eller godis. Bare for å ha en "unnskyldning" for å ha passert "tullen". Legg deg bak en gjeng med biler så går det nok ![]() Hvis du vil lese litt, så er min første reptil-smuglings-erfaring skrevet her: Devilizer's lille dyrehage!
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Tanken på at de oppdager den er lissom ikke akkurat veldig hyggelig. Men vi har planer om å handle julehandelen der
så forhåpentligvis tenker de vel ikke å lete etter en gekko.. Skal ikke kjøpe noe utsyr eller lignende, for det kan gi dem grunn til å lete.. Kjæresten min sier at det er best å kjøre igjennom Charlottenberg.. Skal ta en titt Devilizer !
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Ja, er charlottenberg jeg bruker å kjøre selv. har bare sett dem dra inn biler der en gang av de 10+ gangene jeg har kjørt over der. Men juletid kan jo være annerledes for den saks skyld. Men gjør som Camstatic sa, bruk et brille-etui eller lignende, bare akkurat over grensa
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hva med å kjøpe med mange julepresanter, pakke dem inn og inni en av dem er det en gekko i en eske, ber de om at du åpner pakkene åpner du de øverste og legger pakka med gekkissen nederst?
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hmmm... Hørtes egentliug lurt ut, men hva om de får for seg at jeg har handlet røyk ol i julegaver da
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Det jeg lurer litt på er hvorfor ta sjansen på å smugle en leopardgekko - en art det sikkert finnes 100 oppdrettere av i Norge allerede... Det er jo nye "til salgs-annonser" på Repti med leoser hver eneste dag.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny gekko :) | Soli | Gekkoer | 9 | 22-11-2009 03:50 |
| Gekko:D | chrystal | Startgropen | 4 | 25-04-2009 23:31 |
| leo gekko | Kris10an94 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 30 | 24-03-2008 12:55 |
| Mat til gekko :) | TwixXxy | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 22-03-2008 21:41 |
| Gekko gekko - Tokay Gekko | Androctonus | Øglefakta | 0 | 12-08-2007 13:18 |