"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Hva syns dere om salg av reptiler i dyreforretninger

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Vis meningsmålingsresultat: Hva syns dere om salg av reptiler i dyreforretningene
Bra 14 13.86%
Dårlig, Salg av reptiler bør kun skje fra oppdrettere 18 17.82%
Greit om de har kontroll på hvem de selger til, f,eks kurs eller tilsvarende 57 56.44%
Ok, om reptiler kun blir tatt inn på bestilling. 12 11.88%
Velgere: 101. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-07-2009, 03:08   #1
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
Meldinger: 720
Blog Entries: 1
Standard Hva syns dere om salg av reptiler i dyreforretninger

Hei! Hva syns dere om salg av reptiler over disk i dyreforretninger om vi får en lovendring?

Sist endret av Frogger; 19-07-2009 kl 12:03.
Kris10an94 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 13:09   #2
Reptilfreak

david gabrielsen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
Blog Entries: 11
Standard

vis de har bevis på og kunne ta vare på dyrene så synes jeg at det ikke er noen problemer
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 14:25   #3
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

er vanvittig skeptisk til det.. ser det jo i alle land der reptiler er lovlig.. bare plassert inn i noe som kalles bur..

skulle vært kompetansebevis for og kunne ha reptiler! et kurs og hyppige tillsyn av dyrebutikkene som har reptiler.. og en god bot på butikker som ikke holder standaren oppe!
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 16:07   #4
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
Standard

det eg har lyst til er at de må ha ett satvikat på reptiler som koster litt for da ser vi om de vil betale prisen på setvikatet for og skaffe reptiler. og at de kan få en stor bot vis de gjør mye feil
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 20:58   #5
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kris10an94 Vis post
det eg har lyst til er at de må ha ett satvikat på reptiler som koster litt for da ser vi om de vil betale prisen på setvikatet for og skaffe reptiler. og at de kan få en stor bot vis de gjør mye feil
Det kan du bare glemme mister,sånt skjer ikke.
Trur ikke reptiler vil få det såå mye verre i dyrebutikker enn alle de andre dyra som dem har der.
100 fugler som står tett i tett på den spinkle pinnen i buret sitt.
Har oxo vært i dyrebutikker i både sverige & Danmark å er jo som det sies,,ække topp stand på alle stedene nei.
Men dette gjelder jo ikke bare dyrebutikker da,men også private dyre eiere som "oss".
Fleste av oss er flinke å gjør det som skal gjøres for at reptilen/dyret skal ha det maksimalt,mens noen rett å slett gir litt faen :/

Sitat:
Opprinnelig postet av pisani Vis post
et kurs og hyppige tillsyn av dyrebutikkene som har reptiler.. og en god bot på butikker som ikke holder standaren oppe!
Veit at flere dyrebutikker i Tr.Heim har hatt noen kurs i reptilhold,konge innsats mener jeg

Sist endret av DanFekar; 17-07-2009 kl 21:10. Begrunnelse: Slo sammen to påfølgende innlegg
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 21:02   #6
Nuddelsuppe
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Noe som kunne ha vært mulig hadde jo at de i dyrebutikken hadde gitt med caresheet's i allefall.

Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 21:06   #7
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,725
Blog Entries: 12
Standard

Jeg vet iallefall om at hvis det skulle bli øgler og slanger solgt i butikker her i landet, så kommer jeg ikke til å spare på hvor forbanna jeg blir om jeg ser syke eller feilholdt dyr.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 21:08   #8
Reptilfreak

junior sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
Meldinger: 221
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Nuddelsuppe Vis post
Noe som kunne ha vært mulig hadde jo at de i dyrebutikken hadde gitt med caresheet's i allefall.

Er vel her vi må trå til med skikkelig dugnads ånd
junior er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 21:10   #9
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Jeg vet iallefall om at hvis det skulle bli øgler og slanger solgt i butikker her i landet, så kommer jeg ikke til å spare på hvor forbanna jeg blir om jeg ser syke eller feilholdt dyr.
Hehe,,har blåst ut hva jeg mente i flere svenske zoo butikker jeg oxo
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 21:16   #10
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Talking

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Hehe,,har blåst ut hva jeg mente i flere svenske zoo butikker jeg oxo
NEste gang film det så får jeg meg en god latter
Galil er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hvilke reptiler har dere?? reptilfrelst Reptiler 116 24-03-2010 11:29
Brosjyre, hva syns dere? Chibi Småprat 16 25-05-2007 19:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 17:01.