| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2009
Alder: 53
|
Er det lov til å avertere levende nymfeparakitter som mat på dette forumet?
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
Man har lov å selge levende rotter som fôr og, selv om det ikke er lov å fôre med levende. Det er ikke selger sitt ansvar om rottene blir gitt levende eller døde.
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
man MÅ jo ikke avertere det som fodder.
"har masser av levende undulater jeg skal selge. førstemann til mølla. 20.- stk (eller hva de nå enn ligger på)" de fleste kan jo tolke en slik formulert annonse som de vil og hva kjøper gjør med disse er jo helt opp til en sjøl.
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Hvis det virkelig er folk som forer krydyrene sine med levende fugler i norge i dag:
Da er det bare å sette siste spikeren i kista om hva jeg mener om krypdyreiere. De har null respekt for levende vesener og skulle aldri ha eiet et levende dyr. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Toten
Alder: 22
|
Så vidt jeg vet så er det ingen som forer med levende fugler, men døde rotter og mus.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Enig i at man absolutt ikke burde gi levende for. Både for fordyret og reptilet sin skyld.
|
|
|
#7 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Da burde forumet her ikke tillate salg av levende nymfeparakitter som for! *frustrert*
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Toten
Alder: 22
|
Bare fordi en har lagt ut en annonse med to fugler som det er skrevet at de f eks kan brukes som for så trenger du ikke å dra alle under en kam å si at vi ikke har respekt for levende vesener. De aller fleste mater med som sagt rotter å mus som er avlivet på måter som er mest humane. De fleste her behandler alle sine dyr med respekt tilogmed fordyrene. Å vi gjør alt vi kan for at dyrene våre skal ha det så bra som mulig.
|
|
|
#9 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
Sitat:
jeg har sproradisk foret med levende siden jeg startet med dette og det kommer jeg til å fortsette med. dette skjer under oppsyn, og jeg ser det slik at jeg opprettholder et instinkt som sitter dypt hos dyet. vårt mål er å etterligne de rammene de har i naturen så nære som mulig, og om vårt dyr ikke er en åtseleter så sier resten seg selv.
|
|
|
|
#10 |
|
Junior Member
|
Mulig jeg er noe naiv. Jeg hadde ingen anelse om at krypdyreiere foret slanger med levende fugler før jeg ble tipset om det på et fugleforum.
Jeg er ennu i sånn passe sjokk. Her prøver man etter beste evne å gi tre nymfeparakitter et noenlunde anstendig liv , så langt det er mulig, og så er der andre som bare vil fore sin slange med de. Det høres bare helt kynisk ut og jeg håper det ikke er mye av slikt i norge. der er vel annet for beregnet på slanger. Hvis det er "skuespillet" under foring med levede fugler disse menneskene er ute etter, burde de oppsøke psykolog.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Levende mus | textex | Fôrdyr | 25 | 11-02-2009 13:50 |
| Bestilling av levende fôr | Mack | Fôrdyr | 1 | 20-11-2008 13:05 |
| dø mat/levende mat | Lillian | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 26-02-2008 23:26 |
| kan jeg ha sånn kalk som er til fugler på maten? | Sistine | Agamer | 2 | 11-08-2007 13:39 |
| forbud mot eksotiske fugler? | reptilfrelst | Småprat | 6 | 19-06-2007 12:38 |