| Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
Alder: 32
|
Hvem er det som har meldeplikt til politiet/mattilsynet? Fikk akkurat høre av min datter at katta er ute av sekken.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hehe, det lurer jeg og på
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Noen har funnet ut hvilke dyr vi har.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Vær forberedt på at onkel kommer på døren
Kanskje du har et sted du kan gjemme dyrene godt eller noe? Kanskje noen andre kan holde dem for deg en stund?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Som sagt så er det ingen som har meldeplikt ang dette, men kan hende de melder fra uansett.
Tror nok jeg ville vært på den sikre siden og fått dyrene ut av huset en stund. Man vet aldri hva folk kan finne på å gjøre, så... Vet du hvem det er som vet hvilke dyr du har? Prøvd å snakke med dem? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Er kanskje ikke akurat dette du var på jakt etter, men du kan jo lese den om du vil.
![]() er veterinærer NØDT te å... "vanlige" folk har ikke meldeplikt ihvertfall, men det finnes jo de som er ute etter å gjøre livet surt for andre, eller de som ikke liker slike dyr. Så man kan aldri være sikker på at de som hører om det ikke kommer til å anmelde det selv om de ikke har meldeplikt. Hvordan fikk folk vite om det da? Dere kan jo f.eks si at det var en misforståelse, eller at dere passet dyret for noen, eller at dere har solgt det/gitt det bort eller noe. ![]() (Er litt verre dersom de har SETT dyret da..)
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
ingen har vel meldeplikt utenom andre politifolk..
men det er jo mange som ikke liker dette som vil melde ifra.. men det er jo slikt det er med små barn.. er jo ikke så enkelt for de og holde tett om slike ting.. så det er vel bare og sitte de inn på et annet rom som ikke deres datter går inn på eller og plassere de hos en bekjent en stund.. for selv om du sier til din datter at de er gitt vekk, så vil jo ikke det være så "kult", så hun vil sikkert ikke si det videre.. så kanskje bare et tids spørsmål før du får besøk av politi..
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Det som har skjedd er at dattera har sagt noe i bhg. Etter et par dager snakket jeg med de å sa at dyra var borte. Nå har de spurt henne om de er her fremdeles. Veldig godt samarbeid med bhg.....
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|