"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Lover og regler Import av innsekter fra Sør-Afrika

Lover og regler Her kan du diskutere alt fra import av dyr til reptilsaken og dyrevernsloven.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-04-2006, 10:40   #1
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard Import av innsekter fra Sør-Afrika

Jeg har lenge hatt en Farm i Sør-Afrika (på grensen til Zimbabwe) og reiser derfor mye der nede, siden jeg også har innteresser for innsekter tenkte jeg og kombinere disse to ved og begynne og importere innsekter der nede fra og selge dem her, det vil i første grad dreie seg om Tarantella, Skorpioner, Biller, Pinnedyr, Knelere (muligens flere vis det går bra, eller vis etterspørselen er stor)

Jeg har i denne sammenheng en god del spm som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med.

1. Finnes det noen liste over arter av nevnte innsekter som er lovlig og importere til Norge, evt kan noen av dere nevne noen arter.

2. Hvordan er etterspørselen her (i Norge) etter slike dyr, vil det kunne gå rundt. Prisene vil sefølgelig være så lave som mulig for og sikre meg noen kunder.

3. Hvordan vil de nevnte innsektene klare seg i Transport fra Sør-Afrika til Norge, og evt hvor lang tid tar dette.

Takker for alle svar.

Mvh Eggy.
Eggy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:13   #2
Reptilfreak

Medlem siden: May 2005
Sted: Holmestrand
Meldinger: 401
Standard Re: Import av innsekter fra Sør-Afrika

Hei!

Det finnes en liste som omhandler CITES listede arter. Der står hvile arter som IKKE er lov å ta inn i landet uten en utvidet søknad.
Denne listen finner du her.
Jeg tror du kan få innført alle arter som ikke er CITES listet eller som er en direkte trussel mot helse. Du trenger allikevell en enkel søknad for hver enkelt art du vil hente inn.

Om etterspørselen er stor kommer nok helt ann på hvilke arter det dreier seg om.

Transporten burde gå greit men jeg vet ikke hvor lang tid den vil ta.

Jeg vet ikke om det jeg skriver er rett, så håper at folk retter på meg hvis noe skulle være feil!

Du får ha lykke til!

Petter
Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 11:38   #3
Reptilfreak

robert sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
Meldinger: 656

Så må du huske at at Sør-Afrika har meget strenge regler på utførsel av dyr fra deres fauna. Eksport av alle invertebrater er i realiteten ikke mulig annet enn til vitenskaplige formål. Ta en titt på denne linken så forstår du hvor strengt det er der nede: http://www.thebts.co.uk/forum/viewtopic.php?t=1219
robert er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-04-2006, 12:27   #4
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)

Jaha, dette ser litt mørkt ut men jeg skal ned dit snart så jeg får se om jeg får søkt om en tilatelse til og Eksportere og Importere Fra disse landene.

Artene det vil dreie seg om er så og si alle arter som lever der nede og blir godkjent ang Import/eksport.

Noen flere tilskudd her ville ikke skadet
Eggy er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-07-2006, 19:21   #5
Member

Karma sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 63

Er litt spent på hvor få arter du får med deg der..
Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 05:40   #6
Reptilfreak

kaos sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
Meldinger: 554
Blog Entries: 4

Er ikke mulig å få eksport tillatelse fra sør-afrika med mindre man har en doktorgrad eller lignende, og da med store begrensninger på hvor dyrene kan samles inn o.s.v. De artene man ser i hobbyen fra sør-afrika er mest sannsynlig smuglet ut.
Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 07:42   #7
Member

Karma sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 63

Mhm.. :wink:
Svar med sitat
Gammel 07-07-2006, 11:36   #8
Senior Member

camo sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 171

indeed
camo er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
fra, import, innsekter, sørafrika

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Afrika-reptiler Chibi Reptilidentifisering 7 25-02-2010 16:36
Cape Verde, Afrika lazor Reisebrev 3 22-09-2008 14:37
Bittesmå innsekter SpontaN Boa og pyton 11 31-05-2008 22:00
Innsekter innvaderte Nordsjøen! Nero Andre insekter 0 18-02-2008 18:05
Tilbake fra ferie i Afrika Katrine Reisebrev 31 21-12-2006 13:00

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:54.